ניתוח TVT לדליפת שתן במאמץ

גיליא22

New member
ניתוח TVT לדליפת שתן במאמץ

דר פיינר שלום,
הוצע לי על-ידי רופא בקופת חולים לבצע ניתוח TVT (לאחר בדיקה אורודינמית כמובן ותקופה שבה התחלתי פיזיוטרפיה אבל זה לא עזר כל-כך).
כעיקרון אני סובלת מדליפת שתן אקוטית בזמן שיעולים אחרי שפעת .(שבשנתיים האחרונות זה לוקח שבועות ארוכים עד מספר חודשים) - ברמת סבל שגרמה לי להחליט לעשות את הניתוח. בשאר השנה - הדליפה פחות אקוטית אבל מפריעה קצת.
יש לי שתי שאלות -
1. מדובר על 80% הצלחה. איך מוגדרת הצלחה - האם זה כולל מקרים שאמנם חל שיפור בדליפת השתן אבל יש תופעות אחרות כמו עצירת שתן, שאריות שתן, צורך בצינתור עצמי וכו'.
2. הבנתי שזה כולל אשפוז ללילה עם קטטר למרות שבראיון המוקל שמצורף לפורום ראיתי שאתה מתאר פרוצידורה שלאחר מספר שעות משחררים הביתה.

תודה מראש.
 
ניתוח TVT

גילי שלום,
כפי שאת מתארת את מצבך נשמע שניתוח ה-TVT שהינו ניתוח 'זעיר פולשני' כלומר קטן, מהיר ובלי חתכים גדולים, יכול בהחלט לשפר את המצב.
בתשובה לשאלותיך:
1. ראשית מרבית העבודות בספרות המדעית נוקבות אף בשיעור הצלחה גבוה יותר - סביב 85%. הצלחה נמדדת במספר מדדים. חלקם אובייקטיביים וניתנים להדגמה ע"י בדיקה (לדוגמא האם יש או אין דליפת שתן במהלך תבחין שיעול במרפאה או בבדיקת אורודינמיקה) וחלקם סובייקטיביים (האם המטופלת חשה הטבה בדליפת השתן, האם הבעייה נפתרה לגמרי, באיזו מידה המטופלת מרוצה מהניתוח שעברה ומה היתה השפעת הטיפול על מדדים של איכות חיים).
בשיטה הנפוצה כיום לביצוע הניתוח (דרך חלל באגן הקרוי חלל האובטורטור) תופעות כגון אצירת שתן וצורך בצינטור עצמי הן נדירות.
2. אכן אני אישית (וכל נהוג גם ע"י מנתחים נוספים בחלק לא מבוטל מבתי החולים) נוהג לשחרר את המטופלת לביתה שעות ספורות לאחר הניתוח לאחר שוידאתי שהיא יציבה המודינמית (לחץ דם, דופק וכו'), ירדה מהמיטה ללא קושי והצליחה לרוקן את שלפוחית השתן ללא שארית משמעותית. זאת כמובן כתלות במצבה הבריאותי הכללי. אין שום סיבה להשאיר קטטר בשלפוחית השתן למשך שעות ארוכות.
בברכה
 
למעלה