ניתן לפרש זאת כך?
בראשית פרק ב': "וישם שם את האדם אשר יצר" "ויקח ה' אלקים את האדם וינחהו בגן עדן" * כלומר, עתיד של "וישם" זה "ויקח". מי יקח? ה' לוקח. בבראשית פרק ה' כתוב: "ויתהלך חנוך את ה' ואיננו כי לקח אותו ה'" * ה' לקח את חנוך לפני זמנו על מנת שלא יחטא כלומר, ה' לקחו כאשר חנוך הגיע לתיקונו. ובאשר לקין כתוב: "וישם ה' לקין אות לבלתי הכות- אותו כל-מצאו" אפשר לומר ממה שכתוב בפסוקים הנ"ל, שעתיד "וישם" באשר לקין הוא, ש- ה' יקח אותו ולא אף אחד אחר (כגון: כתוצאה מרצח, הריגה וכד'). ולמרות שקין רצח את אחיו, הוא התייסר בחייו כ"ש: "כי תעבוד את האדמה לא תסף תת כחה לך נע ונד תהיה בארץ", והגיע לתיקונו. כ"ש: "וישם ה' לקין אות", ועתיד של "וישם" הוא "ויקח" (כ"ש לגבי האדם בגן עדן) וכן ה' לוקח את אותם אנשים שהגיעו לתיקונם כ"ש לגבי חנוך: "ויתהלך חנוך את ה' ואיננו כי לקח אותו ה'". כמו כן, השם "קין" = אותיות "נקי". וזה רומז שקין התייסר וניקה את עצמו מן העבירה החמורה שעשה לאחיו הבל. (זווית ראיה נוספת על קין)
בראשית פרק ב': "וישם שם את האדם אשר יצר" "ויקח ה' אלקים את האדם וינחהו בגן עדן" * כלומר, עתיד של "וישם" זה "ויקח". מי יקח? ה' לוקח. בבראשית פרק ה' כתוב: "ויתהלך חנוך את ה' ואיננו כי לקח אותו ה'" * ה' לקח את חנוך לפני זמנו על מנת שלא יחטא כלומר, ה' לקחו כאשר חנוך הגיע לתיקונו. ובאשר לקין כתוב: "וישם ה' לקין אות לבלתי הכות- אותו כל-מצאו" אפשר לומר ממה שכתוב בפסוקים הנ"ל, שעתיד "וישם" באשר לקין הוא, ש- ה' יקח אותו ולא אף אחד אחר (כגון: כתוצאה מרצח, הריגה וכד'). ולמרות שקין רצח את אחיו, הוא התייסר בחייו כ"ש: "כי תעבוד את האדמה לא תסף תת כחה לך נע ונד תהיה בארץ", והגיע לתיקונו. כ"ש: "וישם ה' לקין אות", ועתיד של "וישם" הוא "ויקח" (כ"ש לגבי האדם בגן עדן) וכן ה' לוקח את אותם אנשים שהגיעו לתיקונם כ"ש לגבי חנוך: "ויתהלך חנוך את ה' ואיננו כי לקח אותו ה'". כמו כן, השם "קין" = אותיות "נקי". וזה רומז שקין התייסר וניקה את עצמו מן העבירה החמורה שעשה לאחיו הבל. (זווית ראיה נוספת על קין)