נכה צה"ל הגירה לחו"ל

almog158

New member
נכה צה"ל הגירה לחו"ל

שלום אני נכה צה"ל וקשה לי נפשית להתמודד בישראל חברתית בעקבות מה שעברתי יש ברשותי גם דרכון אירופאי ורציתי לנסות לחיות חיים חדשים באירופה, אשמח לעזרה בהגירה בין אם זה עבודה ועזרה ראשונית, במדינות זולות וקלות למחייה באירופה כמו צ'כיה, גרמניה ועוד...
 

almog158

New member
אני יודע אנגלית בסדר

אין לי מקצוע כלשהו אני בחור צעיר בן 24, עקב הפציעה אני נמצא כרגע בתקופת שיקום, אני יודע אנגלית בסדר גמור, איזה מקצוע מומלץ לי ללמוד או משהו שאני יכול לעשות על מנת להתחיל את הדרך לפחות בהתחלה אני לא פוסל שום דבר, תודה ויום מקסים.
 

אספרסו2

New member
אז הכל פתוח

צא ולמד ואז יהיה לך יותר קל להשתלב בשוק העבודה המקומי.להתיימר להמליץ לך על מקצוע מסוים יהיה לא אחראי.
 

Nuala

New member
הי אלמוג

קודם כל, אני מצטערת לשמוע על מה שעברת ומבינה לחלוטין את הרצון להתחיל מחדש. לא עשיתי זאת (עדיין) בעצמי, אבל נראה לי שבתור התחלה יש כמה דברים ששווה לחשוב עליהם:

1. להחליט לאיזו מדינה אתה מעוניין לעבור וללמוד את השפה - במדינות שונות תקבל סוגים שונים של תמיכה מהמדינה. למשל, אם יש לך אזרחות גרמנית ותעבור לגרמניה יהיה לך קל יחסית כי אם אינני טועה תוכל לקבל קצבה חודשית מסוימת בשנה הראשונה ואפשרות לקחת שיעורי שפה על חשבון המדינה. במדינות אחרות לאו דווקא יש תקציבים לזה. לעומת זאת, אם תגיע לגרמניה עם דרכון אירופאי אחר, תוכל לעבוד ולגור שם באופן חוקי, אבל לא תקבל תמיכה ממשית מהמדינה (אלא אם תעבוד זמן מה ותפוטר, ואז כמובן תהיה זכאי לדמי אבטלה). בכל מקרה, ברגע שתחליט לאיזו מדינה אתה רוצה להגר, כדאי להתחיל כמה שיותר מהר ללמוד את השפה. אפשר לעשות את זה אפילו בחינם באמצעות אפליקציות, רק כדי להכיר כמה מילים בסיסיות ולנהל שיחה קצרה. אפשר גם לחפש אנשים דוברי שפות שמעוניינים לעשות Tandem, כלומר, אתה מלמד אותם עברית והם מלמדים אותך שפה אחרת. יש גם תוכניות שמחפשות לחבר בין אנשים צעירים שרוצים ללמוד למבוגרים שיכולים ללמד אותם שפות.

2. זכויות בארץ ושירותי רפואה בחו"ל - בתור נכה צה"ל, אני מניחה שיש לך זכויות מסוימות בישראל (ואני מקווה שגם סיוע כלכלי מביטוח לאומי). חשוב לבדוק מה קורה לזכויות האלה אם אתה עוזב את הארץ ולקחת בחשבון שבמשך כמה זמן צריך להמשיך לשלם דמי ביטוח לאומי כדי לשמור עליהן. אחרי 5 שנים בחו"ל תפסיק להיחשב תושב בישראל, אלא אם כן תוכיח אחרת, והשאלה היא מה קורה אז לזכויות שלך. כמו כן, כדאי לבדוק עד כמה טובים שירותי הרפואה במדינה אליה אתה רוצה לעבור ואם תוכל לקבל שם את הטיפול הרפואי או הנפשי שאתה זקוק לו. בגרמניה ובריטניה יש מערכת רפואה מצוינת. במדינות מזרח אירופה, לא תמיד. בגרמניה, צרפת ואנגליה יש קהילות ישראליות גדולות ואם תחפש רופא \ פסיכולוג \ מטפל דובר עברית כנראה לא תתקשה למצוא. במדינות אחרות, המצב אולי יהיה שונה.

3. תעסוקה ולימודים - לא ציינת במה אתה עוסק כרגע או שואף לעסוק בעתיד, אבל אתה צעיר וזה יתרון עצום בהגירה. אם עדיין אין לך מקצוע, תוכל לחפש עוד מהארץ עבודה באחד ממרכזי שירות הלקוחות השונים של חברות כמו paypal וכו'. הם תמיד מחפשים דוברי עברית ומפרסמים בקבוצות פייסבוק כמו זו או זו. אם אין לך בעיה עם עבודה פיזית, בתחום המסעדנות מחפשים לפעמים מלצרים וכו'. אלה עבודות לא קלות, אבל הן יכולות להתאים לאדם צעיר בתור התחלה, והיתרון הוא שמקום העבודה לפעמים מסייע בדברים שקשורים להגירה. אופציה טובה יותר תהיה להתחיל לעבוד בארץ בחברה כמו אל על, למשל בתור מאבטח או דייל, ואז לבקש רילוקיישן לאירופה. כמובן שכדאי גם ללמוד מקצוע מבוקש שאפשר להתפרנס ממנו. מדעי המחשב וכל מה שקשור לפרסום ושיווק באינטרנט זה תמיד טוב. גם מקצועות טיפוליים מבוקשים - בבריטניה למשל יש כרגע צורך גדול באחים בבתי חולים, כי בזמן האחרון הרבה אזרחים אירופאים עוזבים בגלל החשש מהשלכות הברקזיט העתידי (שאולי יקרה ואולי לא, אבל בכל מקרה עד סוף 2020 תוכל להגר לבריטניה בלי בעיה ושם היתרון הוא שמדברים אנגלית). אם אתה מעוניין ללמוד מקצוע, אז אחת הדרכים הכי טובות להגר היא להתקבל ללימודים במדינת היעד. בחלק מהמדינות הלימודים שלך יהיו חינם כי אתה אזרח האיחוד האירופאי ובאחרות משלמים שכ"ל ויש לגור שם כמה שנים כדי להיות זכאי לשכ"ל של מקומי, אז כדאי לבדוק ולקחת זאת בחשבון. בבריטניה הלימודים כבר עכשיו יחסית יקרים, ואם יהיה ברקזיט יהפכו ליקרים עוד יותר עבור אזרחי האיחוד (כרגע המצב מאוד לא ברור). כמובן שגם בהקשר התעסוקתי השפה חשובה - אם אתה עובד בתחום ההייטק כנראה יהיה לך קל להסתדר עם אנגלית לצרכי עבודה, אבל בתחומים אחרים לימוד השפה המקומית יהיה קריטי, אז כדאי להתחיל עוד לפני המעבר.

4. בירוקרטיה - בכל מדינה שתעבור אליה יהיו הרבה טפסים למלא, כמו חוזה שכירות, קופ"ח וכו'. אם קשה לך עם זה ו\או הם בשפה שאתה לא דובר, אולי כדאי לשקול לשכור שירותים של אדם שמתמחה בלסייע בדברים שקשורים להגירה. אני יודעת שבברלין יש מישהי שמציעה את השירות הזה ויש עליה הרבה המלצות טובות (אך אין לי ניסיון אישי עם השירות שלה). כדאי גם למצוא קבוצות פייסבוק של ישראלים במדינות השונות, כמו למשל ישראלים בברלין, ולהיעזר בהם כשמתעוררות שאלות ספציפיות. יש באינטרנט גם לא מעט מדריכים שכתבו ישראלים שהיגרו, שמסבירים איך לעבור את השלבים השונים בדרך להגירה מוצלחת.

כסף - כל מעבר כרוך בהוצאות וכדאי לחסוך מראש עוד בארץ סכום שייתן לך מרווח נשימה לכמה חודשים עד שתסתדר עם עבודה, דיור קבוע וכו'.

הכי חשוב זה כמובן סבלנות, ולקחת בחשבון שבהתחלה זה קשה, ולפעמים עוברים במשך כמה חודשים מסאבלט לסאבלט ומעבודה אחת לאחרת עד שמסתדרים. חשוב שהציפיות יהיו ריאליות ולא לחשוב שמעבר לחו"ל יפתור את כל הבעיות בחיים, כי זה לא תמיד נכון ומהרבה בחינות זה רק מוסיף קשיים. באירופה אפשר למצוא איכות חיים טובה אבל שום מקום הוא לא גן עדן - וגם ברלין, שעדיין נחשבת לזולה יחסית, כבר לא זולה כמו שהיתה פעם. אני עדיין מאמינה שזה שווה את זה, ומקסימום תמיד אפשר לחזור לישראל.

שיהיה המון בהצלחה!
 
למעלה