נכון שהגשר והספינה היו נראים

goldy

New member
אני חושב שצריך להמציא משהו חדש לגמרי!

כל ה"שני מפעילים מקדימה, קפטן מאחורה ומסביב "קישוטים"" כבר לא נראה לי.
 

ק אסף

New member
אני תומך ברעיון

השאלה היא מה נתכנן במקום? את ההגאי/טייס/נווט/whatever הייתי משאיר מקדימה כי מסיבה שאינה מובנת לי לא מעט פעמים רואים את החברה מטיסים את הספינה ע"פ מה שמופיע על הצג. למרות שהוא לא באמת צריך להיות שם בכלל. הדבר שהכי הייתי משנה אבל בגשר של ספינות פדרציה באפן כללי... זה המיקום שלו! מי הדביל ששם את המקום השני הכי חשוב בספינה חשוף לעיני כול בצורה הכי פחות מוגנת שאפשר ובמיקום הכי פחות מוגן בספינה?
 

goldy

New member
באמת שכחתה שהספינה מוקפת ב"מגינים"?

שדות כוח שהופכים כל מיקום ל"הכי מוגן"? מבחינתי אני רואה את הספינה כעמוסה באוטומציה עד כדי כך; שאני לא מבין בשביל מה צריך כ"כ הרבה לוחות בקרה? צריך לעשות אותה יותר "אמיתית" ופחות טלוויזיה. כל מה שיש שם קודם "מצטלם נהדר": באמת צריך נורות רבות כ"כ בשביל "אזעקה אדומה"?
 
אבל כל הקטע בטלביזה שזה חייב "להצתלם טוב" כי אחרת מי היה צופה בזה אם זה היה נראה "פושטי" זה כמו במכושפות כשרוז מגאוון קוראת בשם של הפריט שהיא רוצה לשעתק אליה .. הרי במציאות היא רק הייתה צריכה לחשוב על זה וזה היה אצלה אבל שוב .. זה "לא מצתלם טוב" אחרת ../images/Emo8.gif בנוגע לגשר עצמו אז מערך חצי סהר מוכיח את עצמו כיעיל ואפקטיבי מבחינה אסטרטגית וכנראה שזאת הסיבה שחשבו שכך צריך להראות הגשר , עובדה שגם בסרטים סוג ז' משנות ה50 חשבו ככה ולכן גם בTOS הנחילו את הסגנון שהשתרש עד לימנו ..
 

goldy

New member
זה צריך להראות יעיל

אם יש משהו שהבנתי מהר מאוד: ממש הגזימו עם ההתראה על "אזעקה אדומה".
 

ק אסף

New member
מגינים אה...

אנחנו מדברים על אותם מגינים שבנמסיס מנעו מההגאי של הספינה לעוף מחץ לגשר יחד עם כל העמדה? או אולי המגינים שתודות לזה שהם הופכים את כל הספינה למוגנת הצילו את קירק מלהיזרק לחלל? ואם בדורות עסקינן איפה היו המגינים שלהם כשהם התרסקו על הכוכב? מזל שהייתה שם אטמוספירה והיא הייתה ראויה לנשימה אחרת החור הזה שנפתח למעלה היה משמש ליותר מאשר הכנסת אור שמש. האמת העצובה היא שהמגנים האלו הם חרטא, אין קרב שבו הוא לא נופלים ואים חילופי ירייות שלא רואים שהספינה סובלת מנזק מבני כזה או אחר. וזה בלי להזכיר שהמגנים לא פועלים באופן תמידי. אני מסכים שהמגנים הם קונספט טוב, אבל גשר הפיקוד צריך להיות מסוגל לתפקד גם כאשר כל שאר הספינה מחוררת כמו גבינה שיווצרית וראינו יותר מפעם אחת שזה אחד המקומות הראשונים להיפגע. אין מה לעשות, עם מגינים או בלי מגנים, המקום השני הכי חשוב בספינה צריך להיות ממוקם יותר טוב מאשר הוא ממוקם עכשיו כמטרה נוחה.
 

goldy

New member
אתה מתכוון לחדר מלחמה?

שנראה כמו הגשר, ומאפשר לפקד על הגוף כשהוא נפרד מהצלחת?
 

ק אסף

New member
לא... זה גשר הקרב

יש את הגשר קרב שאנחנו מכירים כבר מהפרק הראשון של הדור הבא שבאמת משמש לפיקוד כאשר הצלחת נפרדת (תכונה דרך אגב שלא ראינו בשום ספינה שלא מדגם גלאקסי). אבל כמעט ואף פעם אין בו שימוש בפרקים של הסידרה. בד"כ כל הלחימה מתבצעת מהגשר הראשי, ווסלי נוהג, וורף יורה, ופיקארד באמצע. (בTNG). הבעיה היא שבעיצוב הקלאסי של ספינות פדרציה, הגשר הראשי ממנו מתבצעת כל הפעילות ובכללה ניהול הלחימה ממוקם על הצלחת באמצע, ירייה אחת מכוונת היטב ושלום לצוות הפיקוד הבכיר של הספינה. לכן הטענה שלי היא שהגשר הראשי ולא המשני, למצבי חירום בלבד כאשר הגשר הראשי נמצא על חלק אחר שבורח בשיא המהירות (האיטית ביותר כי המנוע של הספינה נמצא בחלק השני), צריך להיות ממוקם במרכז הספינה כך שיצטרכו לחפור דרך כל מדור ומדור כדי להגיע אליו.
 

goldy

New member
הגשר יכול לחיות לבד?

ההנדסה הראשית יכולה לחיות לבד? בסופו של דבר מגיעים למסקנה שהכל חשוב והכל קריטי, כך שזה ממש לא משנה איפה אתה ממקם כל דבר.
 

ק אסף

New member
לא הכול חשוב

דבר ראשון, כן, ההנדסה הראשית יכולה ואמורה להיות מסוגלת לחיות לבד. דבר שני, במקרה הזה הדוגמה שנתת היא לא טובה כי הגשר וההנדסה הראשית הם בדיוק שני המקומות שאני טוען שצריכים להיות הכי מוגנים. אז ברשותך אני אתן בדיוק את אותה דוגמה אבל במקום הנדסה ראשית אני אגיד משהו אחר.... הולודק. האם עדיין הכול חשוב והכול קריטי? ממש לא. אז למה הגשר שהוא מרכז העצבים של הספינה והמקום ממנו כל הפעולות שלה נשלטות נמצא בסיפון 1 איפה שפגיעה אחת יכולה לחסל אותו וההולודק נמצא בסיפון 14 נגיד איפה שצריך לעבוד קשה כדי להגיע אליו? תחשוב על זה ככה... הלב שלך איפה הוא נמצא? במרכז בית החזה, מוגן מקידמה ע"י עצם החזה, מאחור ע"י עמוד השדרה, ומהצדדים ע"י הצלעות והריאות. אבל עם היית מעוצב ע"פ כמו ספינת פדרציה אז כנראה שהוא היה ממוקם מקדימה כבליטה מתחת לעור ללא שום הגנה נוספת, ואז המכה הכי קלה והיית נפגע בצורה אנושה. אותו דבר הגשר וההנדסה, הם צריכים להיות עמוק בבטן הספינה כך שגם עם הספינה נפגעת הם יכולים להמשיך לתפקד ולשלוט על מה שקורה ועם העציבו הנוכחי של הספינה את הגשר לא מוגן בכלל. ובנימה אחרת הדיון הזה דיי נחמד, פילוסופיות שונות על תכנון ספינה. אחרי שנסיים פה אולי אני אפתח שירשור על ההגיון בלהיכנס לקרב מבלי לסלק את כל האויר קודם...
 

goldy

New member
הכל שאריות משנות ה60../images/Emo67.gif

ובצירוף עם תלונתי על האזעקה האדומה: אנחנו מקבלים משהו שקודם מעניין לצפות בו ושלא הגיוני. אתה מתייחס לתוכן הספינה אבל לי הכי מפריעה החיצוניות: אם אין חיכוך בחלל מדוע כל הספינות מעוצבות בצורה אווירודינאמית?
 

ק אסף

New member
עיצוב אוירודינמי?

מממממ...... בנקודה הזאת יש ביננו הסכמה מוחלטת. אין שום סיבה שבעולם שספינת חלל תעוצב בצורה אווירודינמית. אני חייב להודות שמעולם לא החשבתי את העיצובים במסע בין כוכבים כאווירודינמים במיוחד אבל אחרי שפורסמו פה סרטים שמראים שלספינות יש לכול המעט תכונות הידרודינמיות, אז בהחלט יש קייס עבורי לבדוק מחדש את העמדה הזאת.
 

cפיר

New member
נכון

אני לא מאמין שמישהו יכול לעבוד על גשר כזה יותר משעה בלי להסתנוור או לקבל סחרחורת.
 
למעלה