נמאס לי להסתבך עם IK!

Katarzis

New member
נמאס לי להסתבך עם IK!

בגלל זה החלטתי לכתוב טוטוריאל בעברית! מיועד למשתמשי לייטווייב. עצמות בLightwave (ע"י כפיר-Katarzis) 1.פתח Modeler. 2.טען אובייקט. 3.צור Skelegones בשכבה השנייה של האובייקט. 4.תן שם לכל עצם ועצם. 5.צור Weight map לכל אזור בגוף האובייקט שאליו משוייכת עצם. 6. פתח Skelegone tree ושייך עצם לכל אזור ממופה. 7.שמור את האובייקט. 8.טען Layout. 9.בחר בשכבה הראשונה וכנס למאפייני עצמות, בשורה הראשונה;Use bones from object בחור בשכבה השנייה. 10.סגור את החלון, ובחר בשכבה השניה ובחר ב Convert skelegones into bones. 11.יופיע חלון שאומר כך וכך עצמות נוצרו. כעת יש לנו אובייקט ועצמות כך שכל עצם משוייכת לאובייקט לפי המפה שיצרנו בModeler, אך אנחנו צריכים IK לעצמות. כעת ניצור IK לרגל ימין של האובייקט. 12.בחר בAdd -Null, קרא לו בשם ""Right leg effector ,כנס למאפייני תנועה (m), והפוך את ההורה לעצם כף הרגל. 13.כנס למאפייני עצם כף הרגל והעתק את Rest length. 14.בחר בRight leg effector והדבק את מה שהעתקנו לPosition Z. 15.צור Null נוסף וקרא לו "Right leg goal", ומקם אותו בסמוך לEffector. 16.בחר בעצם הראשית של האובייקט, זו שלא צריכה להיות מושפעת מהזזת עצות הרגליים, כנס למאפייני התנועה שלה, וודא שuneffected by ik... מסומן. 17.בחר בעצם הראשונה של הרגל(ירך או מותן), כנס למאפייני התנועה שלה ובחוצץ controllers and limits שנה את pitch controller ואת heading controller לinverse kinematics. 18.בחר במאפייני כף הרגל והאותו חוצץ שנה את pitch controller בלבד!!! לinverse kinematics. 19.בחר בRight leg effector ובחוצץ ik and modifires שנה את goal לRight leg goal. 20.וודא שIK מופעל. בהצלחה!
 
למעלה