נמוך נמוך נמוך

נמוך נמוך נמוך

מלחין מחונן שכותב מילים אקראיות. פעם נפל לידיו ספר טלפונים אז הוא הלחין אותו. אחר כך גלשה התיקרה לריצפה, מפנה ערימת עננים מאתמול על גופך מהיום, וכמובן חתולים מחשבים את קיצם לאחור, מגדל נופל הגשר הוא חבר, זה לא ענין של ים כי הים יכול לסבול, אם אתה עובר את הלילה אז סימן שכבר עברת את מרחק הלב מו המחר, והיא לפני סיום שואלת האם אתה נשאר האם השיר ימנע מבעדנו להמשיך., לכן טוב אם שיר עובר את סף כל הפנים, גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת, תרקוד היא אמרה לי תרקוד הברושים לא ידעו אם לבכות או לצחוק, לא עיניה לא היו קשות מן הרגיל גם שדיה לא, מת לאכול אותך בבסיס האם לנצח, כמו סוסים דוהרים בתוך חדר, כששכבנו שמעתי רכבת, מישהו מבין משהו ממה שהאיש הזה כותב ? הוא בטח ילחין את צרוף המשפטים ויעשה מזה דיסק למעריצים
 

אהבתיה

New member
משפטים סתומים ?!

אני לא יודעת איך להסביר את זה או אם אני מבינה או לא מבינה, אני ועוד המון אנשים מתחברים למה שהוא אומר ואפילו אם זה לא הכי מובן בעולם,מי אמר שזה לא טוב? איך תסביר את ההצלחה הענקית שלו ואת הקהל הגדול ששר את כל המילים בע"פ ? ותאמין לי שאם תנסה,אפשר להבין מה מסתתר מאחורי אותו משפט שנראה "סתום" (אבל הוא לא) ...כי יש לו משמעות רבה.
 
משפטים סתומים

אני מבין שאתם מתחברים ללחנים הנפלאים שלו וגם אני חושב שהוא מלחין מחונן, אבל לצערי המילים שלו הם גיבוב של מילים שהופכים למשפטים סתומים. מה עומד מאחורי: גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת ? או כל משפט אחר שכתבתי בהודעתי הראשונה. שלמה יודע שהכי כדאי כלכלית זה לכתוב ולהלחין כי התמלוגים מהרדיו כפולים. וזה שהמון אנשים מתחברים למה שהוא אומר לא אומר כלום.
 
למה התכוון המשורר?

קודם כל הדבר שהכי מקסים אותי בשירה הוא עירפול וטישטוש כוונות כי אז מי שמאזין בעצם הופך את השיר להיות חי בתוכו וחלק ממנו בגלל הפרשנות האישית כשאני מאזין לשירים של שלמה ושר אותם אני לפעמים, בריכוז גם מנתח אותם ואז הם הופכים להיות בעצם השירים שלי לא פחות מאשר הם שיריו של שלמה . ולהלן הניתוח שלי לביטוי "גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת: המרפסת היא חלק חיצוני לבית, שמקשר בין הבית לסביבה החיצונית וכשגבר הולך לאיבוד דרך מרפסת ונעזב הוא מרגיש תלוי בין שני העולמות - של הבית והמשפחה ושל הסביבה החיצונית הוא כבר לא מרגי שייך לכלום הוא קרוע מבפנים הוא הולך לאיבוד בפעם הבאה תנסה להקשיב לעומק ואתה בהחלט מוזמןלהווכח בעצמך איך שלמה מוציא מאנשים אנרגיות של שמחה ואהבה בעיקר בימים קשים אלו. למרות הימים . אולי אף בגללם.
 
"אנחנו כמו שירים, מתנהלים בקצב"

"וברדיו הישן שר זמר קול סדוק וניצחי טוב הוא רק זמר" בתגובה לחרטטן מדופלם: שלמב ארצי כותב-מלחין ומבצע ובזאת איכותו. אני לא יודע מה היומרות שלו כמשורר (אם בכלל) אבל השילוב המשולש מהכתיבה וההלחנה אל הביצוע(ולהיפך) יוצרים מוצר ייחודי שבו הרבה אנשים מוצאים הנאה רבה....ואפילו מבינים את השירים, מה איכפת לך? להבדיל מאחרים כאן אני לא חושב שמבחן הקהל הוא הקובע, ראיתי את ארצי בהופעות שבהן קהל לא ההגיע וראיתי הופעות שבהן הקהל צעק בוז וחיכה שהוא יירד מן הבמה.....הקהל הזה קונה היום דיסקים של שלמה ארצי ואם לא הוא אז ילדיו. בכל מקרה, אין זה "הוגן" לקחת שורה משיר ולנתק אותה מהמכלול.
 
משפט אחד ?

ניקח לדוגמא את השיר מעבר לנהר הוא ניסה לכתוב שיר כמו אנחנו שנינו מאותו הכפר יצא שיר מגוחך: ´תה לא דופק ´תה לא סופג אתה מעבר לנהר מכיר את אנחנו שנינו מאותו הכפר: ואתה מעבר לגדר. חיקוי עלוב . אני מסכים איתך שהוא מלחין מחונן ומבצע אדיר
 
צודקים

הדבר שאני הכי אוהבת בשירים של שלמה ארצי זה שהוא מביע את הרגשות שלו בצורה מאוד לא ברורה כך שקל יותר להתחבר אליו , אני מבינה שאתה(חרטטן) לא מבין את המילים שלו ולא יכול להתחבר אליו כי אתה נטול טיפת דימיון, אבל אם אתה כבר נטול דימיון וחסר כל הבנה בסיסית אז אולי תוכל להתחבר לקצב של המילים, שהוא בעצם נועד להסביר את המילים לאנשים סתומים כמוך!
 
המלך עירום

מסתבר מהודעתך שגם לך אין מושג מה הוא מחרטט אלא שאת מעדיפה לעטוף את זה בעטיפות יפות הכי את אוהבת בשלמה זה שהוא מביע את רגשותיו בצורה לא ברורה וזה בדיוק מה שטענתי וזה מה שטען הילד באגדה בגדי המלך החדשים: המלך עירום אתם עומדים בעיניים עצומות ואולי עם נר ביד ושרים שירים שאין מאחוריהם כלום ובסוף אני סתום?????????????.
 
ובדרך מהמרפסת

הוא נצבט בעורפו מעץ השסק? אצל שלמה אין עירפול וטישטוש אלא יש מה שנהוג לקרא פלצנות לשמה אם הייתי מתכנת מחשב לבחור מילים באקראי הייתי מקבל שירים באותה איכות
 

ofirmoon

New member
חרטטן מדופלם

אני אענה לך על שאלתך במשפט אחד עם הצלחה לא מתווכחים ויש מססתר מאחרי המילים תפעיל קצת דמיון
 

אהבתיה

New member
הייי.....

בשעה שחזרת כבר הייתי בחלומות....
 
למעלה