נמל תעופה ומטרופולין עקבה–אילת

Yarenn

New member
נמל תעופה ומטרופולין עקבה–אילת

לדעתם יכול להיות שהקמת נמל התעופה בתמנע יביא לאיזו התחלה בהתפתחות של מטרופולין עקבה–אילת?
 

ש מים

New member
שאלה של גיאו-פוליטיקה

המון תלוי במצב המדיני-בטחוני באזור.
קשה לנבא.
 

ש מים

New member
"אילת", ללא עקבה?

להתפתחות מטרופולין יש דרישות רבות. בין היתר "כמות אוכלוסייה".
היה על זה דיון רחב מאוד כאן, לפי זמן לא רב.
לפי המצב הנוכחי, אילת מהווה עיר יחידה במרחב כפרי (אם בכלל "מיושב"...). לכן - לדעתי ולפי ההגדרה - היא ממש לא יכולה להכנס תחת הגדרת "מטרופולין".
לא נראה לי שנמל תעופה בלבד יהווה טריגר כ"כ גדול לפיתוח המרחב (בעיקר לאור הקריסה הכלכלית שמתחוללת היום בערבה, לאור המשבר בחקלאות
)
 

ש מים

New member
אין "דבר אחד".

אבל ברור שחייבים אוכלוסייה...


משנת 2014 נרשמו בעיר 62,459 תושבים החיים בה. הגרעין הקהילתי כ - 13% מסך תושבי העיר מתגוררים בעיר מעל 20 שנה. כ - 18% חיים בה בין 10 ל 20 שנים. מכאן שכ - 31% מתושבי העיר מהווים את האוכלוסייה הוותיקה (10 שנים ומעלה) בעוד ש 69% מתושבי העיר נמצאים בה עד 10 שנים בלבד. ילדים: בעיר ישנם מעל 13,000 ילדים ובני נוער בגילאים 18 - 0. לפי נתוניהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון לדצמבר 2013, מתגוררים באילת 48,140 תושבים. האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎0.9%‏. לפי נתוני הלמ"ס נכון לדצמבר 2013, העיר מדורגת 5 מתוך 10, בדירוג החברתי-כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת ה'תשע"ג (2012‏-2013) היה 62.4%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת 2012היה 6,795 ש"ח (ממוצע ארצי: 8,018 ש"ח).‏[12]
להלן נתוני התפתחות האוכלוסייה בעיר:
בעיר היו אלפי מסתננים מאפריקה שהיוו כשמינית מאוכלוסיית העיר‏[13] נכון להיום אוכלוסייה זו הצטמצמה בעקבות בלימת ההסתננות המהגרים על ידי הגדר שנסללה ורובם היגרו למרכז המדינה, נכון להיום ירד המסתננים באופן משמעותי. חלק גדול מהם עובדים בתיירות בעיר והם אינם נכללים בנתוני הלמ"ס.
על פי דו"ח של משטרת ישראל שפורסם באוגוסט 2010, אילת מדורגת במקום הראשון בישראל בפשעי אלימות, עם 5 פגיעות לאלף תושבים. אך ביחס לעיר עצמה, זה נתון מעודד שכן הוא מבטא ירידה של 47% משנת 2009.
 
שדה התעופה החדש באילת

השדה הבינלאומי החדש ישרת מטרה לאומית חשובה בשמשו כשדה תעופה בינלאומי אזרחי על כל התשתיות הנדרשות הנוסף על נתב"ג. עקב מידותיו יוכלו לנחות בשדה המטוסים הגדולים בעולם, גם אלו המתוכננים להיבנות.
הצלחת השדה נוגעת לנושאים הבאים:
- הקמת מספר בתי קזינו גדולים באילת או בין שדה התעופה החדש לאילת שעליהם יבנו בתי מלון ענקיים מעוצבים בהתאם.
- הקמת קו רכבת שאטל מהיר מהשדה לאילת.
- הקמת קו רכבת מהירה לתל אביב.
- הקמת טרמינל מטענים ענק בבקעת תמנע שיכול להשתמש ואו לספק שירותים לנמל אילת ובודאי לזה המתוכנן להיבנות ולבנות על שירות ההובלה של הרכבת צפונה.
שתי בעיות ניכרות על פניהן:
- באילת אין מספיק או אין כבר בכלל אנשים שרוצים לעבוד.
- להספקת עובדים בכמות שנרשמה לעיל, העיר תצטרך להכפיל עצמה.
יתרון ענק ייוצר באמצעות בתי המלון שעל בתי הקזינו, מחירי הלינה באילת יצללו והלינה תהיה שווה לכל נפש.
 

shershku

New member
השדה הזה הוא לא יותר מאשר מענה

לצורך אחר - מה לעשות עם הקיבולת של נתב"ג.
אבל יש פה שאלות כלכליות לפני שנכנסים לנושא התכנון - בין אם זה תיירות, ההאטה במשק או הבידוד של ישראל.

כדי שאילת תהיה העיר המטרופוליטינית צריך הרבה יותר מאשר נמל תעופה, והרבה יותר מאשר להכפיל את האוכלוסייה. גם אם ירבעו את האוכלוסיה, אילת לא תהיה עיר מטרופולינית.
צריך ליישב הרבה יותר את הנגב הדרומי והערבה הדרומית.
להוסיף פעילות כלכלית רבה הרבה יותר ממה שקיים היום.
בקיצור רב, צריך הרבה יותר מאשר להגדיל את האוכלוסיה של אילת ונמל תעופה נוסף.
 

XrayCharlie

New member
אין קשר בין השדה הזה לנתב"ג

בונים את השדה הזה רק כדי להוציא את הישן מהעיר ולפנות שטחים.
השדה הזה לא יהיה משלים לנתב"ג, חלופי לנתב"ג או גיבוי לנתב"ג (חוץ ממקרי חרום).
שום טיסת לאו קוסט מנתב"ג לא תעתיק את טיסתה לשדה זה במקום נתב"ג.
&nbsp
לגבי המיקום שלו (למי ששאל) השדה הזה רחוק יותר מהשדה של עקבה לעומת השדה הישן (אבל הוא עדיין יחסית קרוב לשדה בכלל ולגבול בפרט).
&nbsp
 

Yarenn

New member
נכון, אני לא רואה איך הוא יכול להיות חלופה לנתב״ג.

זה רחוק ביותר.
 

shershku

New member
הקשר הוא הגדלת כמות הטיסות הבינלאומיות

מעבר לקיבולת של נתב"ג.
השדה של אילת אינו משפיע במיוחד על נתב"ג.
ההקמה של שדה תמנע הוא תוצאה של החלטת ממשלה משנות התשעים, שבחרה להרחיב את נתב"ג ולא להקים שדה תעופה בינלאומי חדש.
התקיים דיון בנושא הקיץ, שהיית שותף לה. התוצאה של השימור של נתב"ג הוא הבחינה של תמנע כשדה תעופה או שדה בינלאומי משלים בצפון.
 

אבישי ק

New member
מה קורה עם השדה תעופה שתוכנן לצפון

עכשיו אני שומע שקיימת חלופה נוספת ליד עכו
והפרוייקט של רמת דויד לא ריאלי(למרות שהמסלולים כבר קיימים
)
בתור תושב ה"צפון" אני אשמח שיקום פה שדה תעופה וירים את הכלכלה פה.
השאלה האם זה יוצא לדרך או לא?
 

shershku

New member
מה שבטוח זה שלא יקום שדה בינלאומי בצפון

אולי שדות קטנים.
יש את ההרחבה של שדה חיפה. לדעתי האישית זו תוכנית מאוד גרועה, בגלל המיקום עצמו.
השאלה היא לאן יעבירו את שדות התעופה הקטנים שמפונים מהמרכז.
 

אבישי ק

New member
ממש ביאסת אותי, זה ממש מכה אם זה נכון

רוב תכניות הפיתוח באזור נשענים על העובדה שרשת התחבורה תשודרג
הנמל ימי לא מעניין הרבה אנשים כי אין לו השפעה על הכלכלה של האזור
ונמל התעופה שיכול להיות בסיס כלכלי חדש לאזור
זה משאיר את הצפון עם שאריות תעשייה וקצת נמל
אני קצת מכיר את מה שעובר על נמל חיפה והעתיד לא מזהיר
רוב היבוא הוא מנמל אשדוד בגלל הקרבה לת"א, והיצוא מנמל חיפה ,שמהווה את רוב הפעילות, נשען על חברות ותיקות שלא בטוח שהן יהיו קיימות בשנים הבאות.
 

zahipan10

New member
שדה התעופה היחיד שיכול להיות משלים לנתב"ג הוא נבטים


שדה התעופה קיים וצריך רק לבנות טרמינל.
שדה התעופה נבטים מרוחק 120 ק"מ מתל אביב שזה אומר פחות מ-70 דקות נסיעה באוטו, ופחות מ-60 דקות נסיעה ברכבת חשמלית מהירה.
בסמוך לנבטים ישנם תשתיות כבישים מפותחות יחסית, כביש 6 בחודשים הקרובים ייפתח עד לצומת שוקת ובשנים הקרובות יוארך עד למושב נבטים.
 

asifp

New member
בנוגע לנבטים

לאט לאט וזה נהיה פחות ופחות הגיוני להקים שם שדה תעופה, כמובן עקב צרכי חה"א-
הבסיס נהיה יותר ויותר משמעותי ואסטרטגי ובדרך הבטוחה להיות אולי המשמעותי ביותר בחיל
 

zahipan10

New member
אז שיהיה בהצלחה עם נמל תעופה בים מול חופי ראשל"צ

כי בצפון לא יוקם נמל תעופה.
אולי בשנת 2050 יוקם נמל תעופה בינלאומי בנוסף לנתב"ג.
 

Yarenn

New member
מתווכחים אם לקרוא לזה נמל הצונאמי או משה דיין

 
למעלה