נמצאה האבידה: דוכן הרב קו בנתב"ג

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
נמצאה האבידה: דוכן הרב קו בנתב"ג

נמצאה האבידה: דוכן הרב קו בנתב"ג
כוחותינו מדווחים שניתן לקבל שם רב קו אנונימי ולהטעין אותו ללא הצגת מסמכים מיותרים. דווח שהמכשיר איני אפקטיבי ושיש להטעין בקופה.

האבידה הושבה לבעליה בפורום תחבורה ציבורית.







 

Bus Nerd

Active member
כל כך קטן וניתן לפיספוס בקלות. יש שילוט שמכווין אליו בכלל?

נמצאה האבידה: דוכן הרב קו בנתב"ג
כוחותינו מדווחים שניתן לקבל שם רב קו אנונימי ולהטעין אותו ללא הצגת מסמכים מיותרים. דווח שהמכשיר איני אפקטיבי ושיש להטעין בקופה.

האבידה הושבה לבעליה בפורום תחבורה ציבורית.
כל כך קטן וניתן לפיספוס בקלות. יש שילוט שמכווין אליו בכלל?
 

Ccyclist

Well-known member
תיירים? "רבים וטובים בפורום" וזה בשירשור ששאלתי על הנושא.

הכנה סבירה למה שמצפה לתיירים בתח"צ בישראל.
תיירים? "רבים וטובים בפורום" וזה בשירשור ששאלתי על הנושא.
אבהיר שכוונתי אינה להעליב אלא להראות איך העמדה מתחבאת מתחת לאף (ובכיוון ההפוך לתחנת הרכבת).
&nbsp
כשארסני92, אדם שמכיר את שפת הקידוד של הרב קו וכרטיסים דומים במקומות אחרים בצורה מקצועית אומר שהוא מעולם לא מצא את העמדה הזו בכל הפעמים שליווה אנשים מנתב"ג, ואף אחד מהקבועים כאן לא עונה עם המיקום המדוייק פלוס עקיצה (כמקובל בפורום) זה אומר שההסוואה של העמדה מצויינת ומסתירה אותה גם מקבוצת תומכי התח"צ העצמאית הגדולה במדינה שאינה אירגון. היתה השתתפות סבירה בשירשור ההוא ותגובות מאנשים שמכירים את החומר כך שלדעתי זו בעיה ארגונומית של מיקום ושילוט גרועים במיוחד הן מול מי שיוצא מהמכס לאולם מקבלי הפנים והן מול מקבלי הפנים שמגיעים בתח"צ.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן, בעיה ארגונומית של מיקום ושילוט גרועים במיוחד

תיירים? "רבים וטובים בפורום" וזה בשירשור ששאלתי על הנושא.
אבהיר שכוונתי אינה להעליב אלא להראות איך העמדה מתחבאת מתחת לאף (ובכיוון ההפוך לתחנת הרכבת).
&nbsp
כשארסני92, אדם שמכיר את שפת הקידוד של הרב קו וכרטיסים דומים במקומות אחרים בצורה מקצועית אומר שהוא מעולם לא מצא את העמדה הזו בכל הפעמים שליווה אנשים מנתב"ג, ואף אחד מהקבועים כאן לא עונה עם המיקום המדוייק פלוס עקיצה (כמקובל בפורום) זה אומר שההסוואה של העמדה מצויינת ומסתירה אותה גם מקבוצת תומכי התח"צ העצמאית הגדולה במדינה שאינה אירגון. היתה השתתפות סבירה בשירשור ההוא ותגובות מאנשים שמכירים את החומר כך שלדעתי זו בעיה ארגונומית של מיקום ושילוט גרועים במיוחד הן מול מי שיוצא מהמכס לאולם מקבלי הפנים והן מול מקבלי הפנים שמגיעים בתח"צ.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אכן, בעיה ארגונומית של מיקום ושילוט גרועים במיוחד
 

Ccyclist

Well-known member
גם הכותרת באנגלית בעייתית, זה כרטיס, לא מידע.

נמצאה האבידה: דוכן הרב קו בנתב"ג
כוחותינו מדווחים שניתן לקבל שם רב קו אנונימי ולהטעין אותו ללא הצגת מסמכים מיותרים. דווח שהמכשיר איני אפקטיבי ושיש להטעין בקופה.

האבידה הושבה לבעליה בפורום תחבורה ציבורית.
גם הכותרת באנגלית בעייתית, זה כרטיס, לא מידע.
&nbsp
למען האמת הייתי פשוט מתעקש שתחנת הרכבת תמכור את הרב קו כי בדרך כלל זה המקום לקניית הכירטוס, תחנת הרכבת או המטרו של שדה התעופה, ובחופשה עירונית נורמאלית זו ההתעסקות היחידה של התייר עם הכרטוס.
&nbsp
מה שנכןן לברצלונה או פריס נכון גם לישראל כי זה עיקרון בינ"ל.
&nbsp
כמו כן התייר מבקש כרטיס, לא מידע. בדרך כלל מחפשים את מפת המטרו או הרכבת ומתכננים מסלול על בסיס המידע הזה.
&nbsp
המשרד צריך להיות עם סמל רכבת ישראל ומשרד התחבורה ולהקרא משהו כמו
&nbsp
Israel Rail and Bus Smartcard (Rav-Kav
&nbsp
וכל המידע כולל באתרי הנסיעות וההמלצות צריך להשתמש במונח Rav Kav כך שמי שנוסע לישראל יעלה על העובדה שמדובר במקבילה הישראלית לכרטיסים דומים, אולי תוך הדגשת העובדה שמדובר בכרטיס ארצי כי במקומות רבים הכירטוס הוא במטרופולין אחד בלבד.
 

אבי ה2

New member
מערכת המידע של משרד התחבורה קרויה "על הקו"

גם הכותרת באנגלית בעייתית, זה כרטיס, לא מידע.
&nbsp
למען האמת הייתי פשוט מתעקש שתחנת הרכבת תמכור את הרב קו כי בדרך כלל זה המקום לקניית הכירטוס, תחנת הרכבת או המטרו של שדה התעופה, ובחופשה עירונית נורמאלית זו ההתעסקות היחידה של התייר עם הכרטוס.
&nbsp
מה שנכןן לברצלונה או פריס נכון גם לישראל כי זה עיקרון בינ"ל.
&nbsp
כמו כן התייר מבקש כרטיס, לא מידע. בדרך כלל מחפשים את מפת המטרו או הרכבת ומתכננים מסלול על בסיס המידע הזה.
&nbsp
המשרד צריך להיות עם סמל רכבת ישראל ומשרד התחבורה ולהקרא משהו כמו
&nbsp
Israel Rail and Bus Smartcard (Rav-Kav
&nbsp
וכל המידע כולל באתרי הנסיעות וההמלצות צריך להשתמש במונח Rav Kav כך שמי שנוסע לישראל יעלה על העובדה שמדובר במקבילה הישראלית לכרטיסים דומים, אולי תוך הדגשת העובדה שמדובר בכרטיס ארצי כי במקומות רבים הכירטוס הוא במטרופולין אחד בלבד.
מערכת המידע של משרד התחבורה קרויה "על הקו"
[URL]http://alhakav.mot.gov.il/he/service-centers[/URL]
ולכן זו הכותרת שמופיע על העמדה הזו - כמובן רק בשביל לבלבל את הנוסע הנבוך. אגב שם מצויין המיקום המדוייק
"שירותי רב-קו לוד, נמל התעופה בן גוריון, אולם קבלת הבאים ליד שער יציאה 2, בצמוד ל- 019 "
אני עובר די הרבה בנתב"ג במסגרת העבודה שלי ואף פעם לא שמתי לב לעמדה הזו. רק לאחרונה שרציתי לשאול על קבלת החזר על יתרה (ראה פוסט קודם) שאלתי במודיעין הרכבת והם הפנו אותי לעמדה הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
למושג העברי אין משמעות.

מערכת המידע של משרד התחבורה קרויה "על הקו"
[URL]http://alhakav.mot.gov.il/he/service-centers[/URL]
ולכן זו הכותרת שמופיע על העמדה הזו - כמובן רק בשביל לבלבל את הנוסע הנבוך. אגב שם מצויין המיקום המדוייק
"שירותי רב-קו לוד, נמל התעופה בן גוריון, אולם קבלת הבאים ליד שער יציאה 2, בצמוד ל- 019 "
אני עובר די הרבה בנתב"ג במסגרת העבודה שלי ואף פעם לא שמתי לב לעמדה הזו. רק לאחרונה שרציתי לשאול על קבלת החזר על יתרה (ראה פוסט קודם) שאלתי במודיעין הרכבת והם הפנו אותי לעמדה הזו.
למושג העברי אין משמעות.
תשכחו מכל ה Kav למיניהם, לתייר זה ממילא יצא הב-הב.
&nbsp
&nbsp
 

25306yosef

New member
זו בכלל לא מערכת מידע של.....

מערכת המידע של משרד התחבורה קרויה "על הקו"
[URL]http://alhakav.mot.gov.il/he/service-centers[/URL]
ולכן זו הכותרת שמופיע על העמדה הזו - כמובן רק בשביל לבלבל את הנוסע הנבוך. אגב שם מצויין המיקום המדוייק
"שירותי רב-קו לוד, נמל התעופה בן גוריון, אולם קבלת הבאים ליד שער יציאה 2, בצמוד ל- 019 "
אני עובר די הרבה בנתב"ג במסגרת העבודה שלי ואף פעם לא שמתי לב לעמדה הזו. רק לאחרונה שרציתי לשאול על קבלת החזר על יתרה (ראה פוסט קודם) שאלתי במודיעין הרכבת והם הפנו אותי לעמדה הזו.
זו בכלל לא מערכת מידע של.....
זה רק אתר אינטרנט של.....

אני בספק אם מישהו טורח בכלל לעדכן את אתר האינטרנט הזה. ואם כן, אז בוודאי ובוודאי שהוא לא מתממשק און ליין למערכת מידע אלא מתעדכן בצורה פרימיטיבית פעם ב..... כפי שהתעדכנו מחשבים לפני 40 שנה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכוונה הייתה ככל הנראה למערכת המידע bus.gov.il אשר דרכה

זו בכלל לא מערכת מידע של.....
זה רק אתר אינטרנט של.....

אני בספק אם מישהו טורח בכלל לעדכן את אתר האינטרנט הזה. ואם כן, אז בוודאי ובוודאי שהוא לא מתממשק און ליין למערכת מידע אלא מתעדכן בצורה פרימיטיבית פעם ב..... כפי שהתעדכנו מחשבים לפני 40 שנה.
הכוונה הייתה ככל הנראה למערכת המידע bus.gov.il אשר דרכה
חלק מעמדות השירות רב-קו (כולל זו שבנתב"ג אם צויין "Information Center") "עונות" על שאלות מודיעין והכוונה, ולא לאתר "על הקו"
&nbsp
תייר אשר קצת יותר בקיא בטכנולוגיות ימצא את אותו המידע (מה-GTFS) דרך אתרים כמו bus.co.il/otobusimmvc כי בנתב"ג יש אינטרנט...
 

Ccyclist

Well-known member
גוגל מפות מצויין ברומא, לונדון, ליסבון וכו' למה שיחפשו Apps?

הכוונה הייתה ככל הנראה למערכת המידע bus.gov.il אשר דרכה
חלק מעמדות השירות רב-קו (כולל זו שבנתב"ג אם צויין "Information Center") "עונות" על שאלות מודיעין והכוונה, ולא לאתר "על הקו"
&nbsp
תייר אשר קצת יותר בקיא בטכנולוגיות ימצא את אותו המידע (מה-GTFS) דרך אתרים כמו bus.co.il/otobusimmvc כי בנתב"ג יש אינטרנט...
גוגל מפות מצויין ברומא, לונדון, ליסבון וכו' למה שיחפשו Apps?
(גילוי נאות: הכותב הוא בעל מניות בגוגל)
&nbsp
אני לא יודע למה צריך לחפש אפליקציות ייעודיות לתחבורה על פני השטח אם יש כבר משהו מותקן כברירת מחדל שמסוגל לתפקד גם כמדריך תח"צ וגם כ GPS לרכב בכל מקום בעולם כולל עדכונים בזמן אמת כשהנתונים זמינים. גם אם יש בעיות חיבור בחו"ל אפשר להוריד אזורים שלמים ולהתעדכן על לוחות זמנים בחיבור Wifi במלון אם הביקור קצר מדי לסים מקומי.
&nbsp
אפליקציות של מטרו אני מוריד כי צריך להחזיק בגירסה של הדיאגרמה גם במצבי offline ומידע כירטוס נמצא אצל חברות התח"צ המקומיות (בד"כ מטרו) אז צריך לגלוש ישירות לאתריהן לראות אם יש כרטיס שבועי, 5 ימים, תעריף מיוחד לשדה התעופה או כל רעה חולה אחרת. בחצי האי האיברי למשל כרטיס חודשי עולה כמו שני כרטיסים שבועיים אז זה סוג השטיקים שטוב לדעת כדי שלא יעקצו אתכם כתיירים.
 

25306yosef

New member
גם bus.gov.il זה רק אתר אינטרנט ולא מערכת מידע כלל

הכוונה הייתה ככל הנראה למערכת המידע bus.gov.il אשר דרכה
חלק מעמדות השירות רב-קו (כולל זו שבנתב"ג אם צויין "Information Center") "עונות" על שאלות מודיעין והכוונה, ולא לאתר "על הקו"
&nbsp
תייר אשר קצת יותר בקיא בטכנולוגיות ימצא את אותו המידע (מה-GTFS) דרך אתרים כמו bus.co.il/otobusimmvc כי בנתב"ג יש אינטרנט...
גם bus.gov.il זה רק אתר אינטרנט ולא מערכת מידע כלל
גישה למערכת שהיא מערכת מידע באמת אפשרית רק לבעלי הרשאות (שם משתמש וסיסמא) או לחילופין לאחר תשלום אגרה (כפי שקיים מזה שנים במשרד המשפטים ופתוח לכל דיכפין תמורת תשלום אגרה).

אתר אינטרנט זה לא מערכת מידע כלל וזה למעשה רק פרח לקישוט ומעין שירות לאזרח ותו לא. מי שנוסע קבוע ויודע את הזמנים ואת התדירות בעל פה, לא צריך בכלל לוח זמנים ולכן לא צריך בכלל להיכנס לאתר לבדוק את הזמנים.

אתר האינטרנט כיום זה בדיוק אותו הדבר כמו הלו"ז המודפס שהיה פעם מחולק או נמכר. מערכת מידע של ממש זה לא ולכן אף פעם אין עידכונים במקרה של שינויים בלתי צפויים.
 

Bus Nerd

Active member
יש בעיה קשה של מיתוג

גם הכותרת באנגלית בעייתית, זה כרטיס, לא מידע.
&nbsp
למען האמת הייתי פשוט מתעקש שתחנת הרכבת תמכור את הרב קו כי בדרך כלל זה המקום לקניית הכירטוס, תחנת הרכבת או המטרו של שדה התעופה, ובחופשה עירונית נורמאלית זו ההתעסקות היחידה של התייר עם הכרטוס.
&nbsp
מה שנכןן לברצלונה או פריס נכון גם לישראל כי זה עיקרון בינ"ל.
&nbsp
כמו כן התייר מבקש כרטיס, לא מידע. בדרך כלל מחפשים את מפת המטרו או הרכבת ומתכננים מסלול על בסיס המידע הזה.
&nbsp
המשרד צריך להיות עם סמל רכבת ישראל ומשרד התחבורה ולהקרא משהו כמו
&nbsp
Israel Rail and Bus Smartcard (Rav-Kav
&nbsp
וכל המידע כולל באתרי הנסיעות וההמלצות צריך להשתמש במונח Rav Kav כך שמי שנוסע לישראל יעלה על העובדה שמדובר במקבילה הישראלית לכרטיסים דומים, אולי תוך הדגשת העובדה שמדובר בכרטיס ארצי כי במקומות רבים הכירטוס הוא במטרופולין אחד בלבד.
יש בעיה קשה של מיתוג
"על הקו"
"רב קו"
"מידע תחבורה ציבורית"

והנוסע בכלל לא ייראה את הלוגואים האלו על האוטובוסים בארץ אז עלול לחשוב שזו לרשת אוטובוסים אחרת בכלל...

בכל מקרה אני חושב שבמקום עמדה חבוייה צריך מכונות אוטומטיות שמנפיקות רב קו אנונימי במיקום בולט עם שלט גדול "Bus/Train Tickets", ולא רחוק משם עמדה בולטת למידע והכוונה.
 

Ccyclist

Well-known member
גרוע מכך, העמדה נראית כמו חברות האוטובוס הזולות בחו"ל

יש בעיה קשה של מיתוג
"על הקו"
"רב קו"
"מידע תחבורה ציבורית"

והנוסע בכלל לא ייראה את הלוגואים האלו על האוטובוסים בארץ אז עלול לחשוב שזו לרשת אוטובוסים אחרת בכלל...

בכל מקרה אני חושב שבמקום עמדה חבוייה צריך מכונות אוטומטיות שמנפיקות רב קו אנונימי במיקום בולט עם שלט גדול "Bus/Train Tickets", ולא רחוק משם עמדה בולטת למידע והכוונה.
גרוע מכך, העמדה נראית כמו חברות האוטובוס הזולות בחו"ל
בכל אירופה ובמיוחד באיטליה אלו עמדות של חאפרים שמפעילים אוטובוסים זולים וכאשר יש רכבת בשדה התעופה הם מטרידים את הנוסעים לקחת אוטובוס. תיירים אירופאים יודעים להמנע מעמדות שנראות כך.
&nbsp
רק שילוט רשמי של שדה התעופה (בשלטים הרשמיים כפי שיש שלט לתחנת הרכבת) שכתוב בו מושג כמו Transpost Hub פלוס סמל ר"י ואולי איור כרטיס, רכבת ואוטובוס יכול לשכנע את התייר הוותיק הרגיל לכל הטריקים והשטיקים שמדובר בתשתית רשמית. סמל המדינה על שלט מתכתי של משרד התחבורה עם הקיר לא יזיק, כנ"ל סמל ר"י והכיתוב Israel Railways
&nbsp
המטרה היא תקשורת בלתי מילולית עם תייר שאינו דובר עברית, ושיתכן שאינו דובר אנגלית אפילו לא ברמת שפה שלישית.
&nbsp
מבחינת התייר אין משמעות כלשהי ל Hav Hav
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה