נסחפתי - סדום דימונה מרחק מרתון אך עושים את זה הכי פשוט
בשבוע הקודם היה פוסט בפורום בנושא פונדו ים המלח ודובר שם על העלייה מצ' הערבה .
תחזית מזג האוויר לסוף השבוע הייתה גשום בצפון ובמרכז אבל בדרום ובערבה התחזית נוח עד נפלא .
בחמשי בלילה גיבשתי את ההחלטה לרדת לדרום יצאתי בשישי 700 מהבית כרכור לדימונה , בפרץ סנטר חניתי מול ארומה . השעה הייתה 09.20
התארגנתי, שירותים ,קפה מאפה , וירדתי לתחנה מול הסנטר , עליתי על קן 397 אגד שמתוכנן לצאת ב 09.56 האוטובוס הגיע ב ~10 ירדתי לצומת הערבה עלות 19 ₪ ( אופנים מכניסים לתא המטען )
השיקול לרדת באוטובוס מכמה סיבות :
חיסכון בזמן בסיטואציה שהייתי והשעה כבר 10 בבוקר .
הירידה מסוכנת אין שולים ,בשישי כמות המובלים והמכניות היורדים לאילת פי 3 , מאשר עולים זה מהתרשמות ראיה . (יכול להיות שבעבר ירדו פחות מכוניות .)
והכי חשוב אני לא אוהב ירידות במיוחד כאלו ארוכות ומסוכנות הנהגים חסרי סבלנות במיוחד בירידות .
הגעתי לצומת הערבה משם רכבתי לתחנת הדלק , יש שם מנטה אכלתי משם רכבתי לסדום התחלת רכיבה 11.00 כ 8 ק"מ עד אזור המפעלים זה משמש לחימום . הסתובבתי ומשם מתחילים .
מצורף גרף המראה שהכוונה מרחק מרתון זה 42 ק"מ עד דימונה מזג האוויר היה נפלא ממש נוח .
אבל רוח חזקה כל הדרך מול הטיפוס דבר שמוסיף קושי משמעותי לטיפוס הפרש הגבהים על קטע הטיפוס הרלוונטי זה 770 מ' על אורך של כ 14 ק"מ 5.5% שיפוע ממוצע הטיפוס מתחיל כ 4 ק"מ לפי צ' הערבה .
( יש קטעים של 10% וקטעים של 4% אבל אין מנוחות כל הזמן הכיוון למעלה והרוח החזקה מול הפנים זה תוספת של 2% לפחות לממוצע .
מבחינת מים היו לי 2 בקבוקים גדולים על האופנים ובקבוץ קטן חרום בחולצה , בקיץ זה לא מתאם ולא מספיק .
בגלל שהעלייה ארוכה ואני רגיל רק ל עליות קצרות תלולות עם קירות החלטתי להוריד הילוכים מהתחלה ורכבתי על 39/22 ו 39/25 מבחינתי זה הילוכים קלים לרמת השיפוע שיש שם , אבל זה הייתה החלטה נכונה בגלל שהעלייה ארוכה מאוד .14 ק"מ עשיתי ללא עצירות .
ברכס עשיתי הפסקה אכלתי לקחתי ג'ל ולבשתי מעיל רוח דק שנושם , למעלה הרוח הייתה חזקה מאוד , המשך הרכיבה זה גבהות מעצבנות כ 28 ק"מ עד דימונה , מעוד שמחתי לראות מרחוק את עמוד השלט של פרץ סנטר הגעתי עייף בשעה 14.00 .
בצ' רותם התחלתי לפנטז על פסטה איטלקית עשירה , בסוף התנחמתי בנקניקיה וקולה בקיוס יילו בתחת הדלת , החניות במתחם פרץ סנטר נסגרות בשעה 14.00 בימי שישי .
סה"כ נהניתי מאוד היה טיול מוצלח ללא תקלות צריך גם מזל הכל זרם ב17.00 הגעתי בחזרה הביתה זה אחלה מסלול קצר אבל קולע .
העלות כספית :
נסיעה ברכב כרכור דימונה וחזרה דלק - כ 200 ₪
קפה וגלידה ב סי אספרסו כביש 6 בהלך ושוב - 35 ₪
קפה וסנדוויץ' בארומה פרץ סנטר - 36 ₪
אוטובוס מדמונה לצומת הערבה - 19 ש"ח
סנדוויץ' וקולה במנטה תחנת הדלק ב צ' הערבה – 20 ₪
נקניקיה וקולה ביילו תחנת הדלק בדימונה - 20 ₪
-----------------------------------------------------------------
סה"כ 330 ₪ וזה ללא ארוחת צהרים
בנוסף הכנתי גיבוי למקרה תקלה שאני לא יכול לטפל מוניות דימונה עם מפעלים 220 ₪
מדימונה לצ' הערבה ועלות לפי פרופורציה מנקודה אחרת במסלול .
אריה סדובניק
בשבוע הקודם היה פוסט בפורום בנושא פונדו ים המלח ודובר שם על העלייה מצ' הערבה .
תחזית מזג האוויר לסוף השבוע הייתה גשום בצפון ובמרכז אבל בדרום ובערבה התחזית נוח עד נפלא .
בחמשי בלילה גיבשתי את ההחלטה לרדת לדרום יצאתי בשישי 700 מהבית כרכור לדימונה , בפרץ סנטר חניתי מול ארומה . השעה הייתה 09.20
התארגנתי, שירותים ,קפה מאפה , וירדתי לתחנה מול הסנטר , עליתי על קן 397 אגד שמתוכנן לצאת ב 09.56 האוטובוס הגיע ב ~10 ירדתי לצומת הערבה עלות 19 ₪ ( אופנים מכניסים לתא המטען )
השיקול לרדת באוטובוס מכמה סיבות :
חיסכון בזמן בסיטואציה שהייתי והשעה כבר 10 בבוקר .
הירידה מסוכנת אין שולים ,בשישי כמות המובלים והמכניות היורדים לאילת פי 3 , מאשר עולים זה מהתרשמות ראיה . (יכול להיות שבעבר ירדו פחות מכוניות .)
והכי חשוב אני לא אוהב ירידות במיוחד כאלו ארוכות ומסוכנות הנהגים חסרי סבלנות במיוחד בירידות .
הגעתי לצומת הערבה משם רכבתי לתחנת הדלק , יש שם מנטה אכלתי משם רכבתי לסדום התחלת רכיבה 11.00 כ 8 ק"מ עד אזור המפעלים זה משמש לחימום . הסתובבתי ומשם מתחילים .
מצורף גרף המראה שהכוונה מרחק מרתון זה 42 ק"מ עד דימונה מזג האוויר היה נפלא ממש נוח .
אבל רוח חזקה כל הדרך מול הטיפוס דבר שמוסיף קושי משמעותי לטיפוס הפרש הגבהים על קטע הטיפוס הרלוונטי זה 770 מ' על אורך של כ 14 ק"מ 5.5% שיפוע ממוצע הטיפוס מתחיל כ 4 ק"מ לפי צ' הערבה .
( יש קטעים של 10% וקטעים של 4% אבל אין מנוחות כל הזמן הכיוון למעלה והרוח החזקה מול הפנים זה תוספת של 2% לפחות לממוצע .
מבחינת מים היו לי 2 בקבוקים גדולים על האופנים ובקבוץ קטן חרום בחולצה , בקיץ זה לא מתאם ולא מספיק .
בגלל שהעלייה ארוכה ואני רגיל רק ל עליות קצרות תלולות עם קירות החלטתי להוריד הילוכים מהתחלה ורכבתי על 39/22 ו 39/25 מבחינתי זה הילוכים קלים לרמת השיפוע שיש שם , אבל זה הייתה החלטה נכונה בגלל שהעלייה ארוכה מאוד .14 ק"מ עשיתי ללא עצירות .
ברכס עשיתי הפסקה אכלתי לקחתי ג'ל ולבשתי מעיל רוח דק שנושם , למעלה הרוח הייתה חזקה מאוד , המשך הרכיבה זה גבהות מעצבנות כ 28 ק"מ עד דימונה , מעוד שמחתי לראות מרחוק את עמוד השלט של פרץ סנטר הגעתי עייף בשעה 14.00 .
בצ' רותם התחלתי לפנטז על פסטה איטלקית עשירה , בסוף התנחמתי בנקניקיה וקולה בקיוס יילו בתחת הדלת , החניות במתחם פרץ סנטר נסגרות בשעה 14.00 בימי שישי .
סה"כ נהניתי מאוד היה טיול מוצלח ללא תקלות צריך גם מזל הכל זרם ב17.00 הגעתי בחזרה הביתה זה אחלה מסלול קצר אבל קולע .
העלות כספית :
נסיעה ברכב כרכור דימונה וחזרה דלק - כ 200 ₪
קפה וגלידה ב סי אספרסו כביש 6 בהלך ושוב - 35 ₪
קפה וסנדוויץ' בארומה פרץ סנטר - 36 ₪
אוטובוס מדמונה לצומת הערבה - 19 ש"ח
סנדוויץ' וקולה במנטה תחנת הדלק ב צ' הערבה – 20 ₪
נקניקיה וקולה ביילו תחנת הדלק בדימונה - 20 ₪
-----------------------------------------------------------------
סה"כ 330 ₪ וזה ללא ארוחת צהרים
בנוסף הכנתי גיבוי למקרה תקלה שאני לא יכול לטפל מוניות דימונה עם מפעלים 220 ₪
מדימונה לצ' הערבה ועלות לפי פרופורציה מנקודה אחרת במסלול .
אריה סדובניק
