נסיון משפטי לחייב את הרכבת הקלה בפ"ת לעבור מתחת לקרקע ולא

משה12333

New member
נסיון משפטי לחייב את הרכבת הקלה בפ"ת לעבור מתחת לקרקע ולא

מעליה בציר ז'בוטינסקי.

עמותת "פתח תקווה זה אני" עתרה לבית המשפט נגד חברת נת"ע כדי שהרכבת הקלה תעבור בציר זה מתחת לקרקע.

גם כך הציר הזה אמור להיות תת-קרקעי בעתיד לאחר מס' שנים שבהן הרכבת תנוע בו מעל לקרקע במתכונת זמנית.

העמותה דורשת לבטל את המתכונת הזמנית ומלכתחילה להפוך את הציר לתת-קרקעי.

בפ"ת נחפרת כעת מנהרה תת-קרקעית בין אצטדיון המושבה למחלף גהה שתשמש כמנהרת השירות לרכבת הקלה שבין מסלול הקו שלה לבין מרכז התחזוקה לקרונותיה בסמוך לאצטדיון. ניתן בעלות זניחה יחסית להמשיך את המנהרה הזאת לאורך כל ציר ז'בוטינסקי בפ"ת.

בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין-דרך רבין מתוכננת צומת תלת-מפלסית כשהרכבת הקלה תעבור במפלס התחתון, כלי הרכב בציר ז'בוטינסקי במפלס האמצעי והחוצים את ציר ז'בוטינסקי לרוחב במפלס העליון.

העמותה גם דורשת מנת"ע שהרכבת שמגיעה לתחנה המרכזית תפנה ימינה לרחוב בר-כוכבא ושתיסע עד לכיכר המייסדים במרכז העיר ושם תהיה התחנה האחרונה/הראשונה שלה.

שינויים אלה יאפשרו הוספת עוד נתיב נסיעה לכלי רכב בציר ז'בוטינקי העמוס וגם יחקו בקירוב את מסלולו של קו מס' 1 של דן שמגיע לכיכר המייסדים במרכז העיר.

הלוואי שבית המשפט יחייב את נת"ע לבצע את השינויים האלה בקו בפ"ת.
 

Ynhockey

New member
כמה הערות

הייתי רוצה לקרוא את הידיעה המקורית, האם יש קישור?
&nbsp
חוץ מזה כמה הערות:
&nbsp
"גם כך הציר הזה אמור להיות תת-קרקעי בעתיד לאחר מס' שנים שבהן הרכבת תנוע בו מעל לקרקע במתכונת זמנית."
לא נכון. משרד האוצר סוג של מנע אפשרות כזו כאשר גרם להקטנת הרציפים בתוואי התת־קרקעי. בכל מקרה אין תוכנית כזו.
&nbsp
"ניתן בעלות זניחה יחסית להמשיך את המנהרה הזאת לאורך כל ציר ז'בוטינסקי בפ"ת."
לא ברור לאיזה תוואי הכוונה, אבל זה לא נכון כך או כך, העלות תהיה ממש לא זניחה (תימדד במיליארדים).
&nbsp
"בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין-דרך רבין מתוכננת צומת תלת-מפלסית כשהרכבת הקלה תעבור במפלס התחתון, כלי הרכב בציר ז'בוטינסקי במפלס האמצעי והחוצים את ציר ז'בוטינסקי לרוחב במפלס העליון."
לא שמעתי על תוכנית כזו. האם יש קישור?
&nbsp
"העמותה גם דורשת מנת"ע שהרכבת שמגיעה לתחנה המרכזית תפנה ימינה לרחוב בר-כוכבא ושתיסע עד לכיכר המייסדים במרכז העיר ושם תהיה התחנה האחרונה/הראשונה שלה."
אמנם זה נגרע מהתוכניות הנוכחיות, הייתה תוכנית בעבר להמשיך את הקו האדום (בתור הקו הסגול או הצהוב) צפונה לסגולה והוד השרון. אז כאמור זה נגרע מהתוכנית הנוכחית, אבל אני מניח שעדיין חושבים על זה. פניה לבר כוכבא תהפוך את זה לבעייתי. גם לא נעשתה שום העתקת תשתיות בבר כוכבא וזה יחייב שנים נוספות של עבודה.
&nbsp
"הלוואי שבית המשפט יחייב את נת"ע לבצע את השינויים האלה בקו בפ"ת."
אז לסיכום: אני גם הייתי רוצה תוואי תת־קרקעי, זה היה מקצר את הנסיעה לת"א מ־20–25 דקות שמתוכננות עכשיו ל־10 דקות. אבל העמותה איחרה בכמה שנים (אם לא עשורים) את הרכבת. כבר התחילו לבנות ואף אחד לא הולך לשנות את התוכניות כעת. נשאר רק לקוות שמה שכתבת (או הם כתבו?) בהתחלה על הפיכת התוואי לתת־קרקעי כמה שנים לאחר הפעלת הקו אכן יקודם.
 

dctgdctg

Member
מצ"ב הכתבה - חשוב לזכור שלתוואי עילי יש גם יתרון בולט

והוא הצפיפות האפשרית של התחנות. מה שמאוד חשוב במקטע של ז'בוטינסקי פ"ת

 

Ynhockey

New member
תודה!

הבחור הזה מצחיק. 5 מיליארד ש"ח "בלבד"? כלומר, כשליש מעלות הפרוייקט כולו זה לא משמעותי? שלא לדבר על מונחים אבסולוטיים...
&nbsp
זאת גם הסיבה שלא לקחו את מתנגדי A1 ברצינות (גם אם הם הצליחו לעכב את הפרוייקט ב־5 שנים): אם מציעים אלטרנטיבה, היא צריכה להוית ישימה.
 

oshlick1

New member
לגבי פתח תקווה

אני הייתי מוצא לנכון להעביר את הרכבת הקלה דרך השוק שהיה הופך למדרחוב כמו רחוב יפו בירושלים, הלאה לשטמפפר, שמאלה למכבים ומסיימת בתחנה המרכזית.
ככה גם היא הייתה משמשת יותר תושבים שגרים במרכז העיר, בעוד שכיום רק תושבי אזור התחנה המרכזית ופינסקר יהנו ממנה.
 
אולי שבעמותה יגידו מאיפה בא הכסף למנהור?

חוץ מזה המטרה של הרקלת שפחות יסעו ברכב פרטי בגוש דן , אם יחסם נתיב תועדף הרכבת.
 

amit1270

New member
בית המשפט לא מכריע בנושאים תכנוניים

סביר שהעתירה תידחה על הסף או קרוב מאוד אליו...
 

ש מים

New member
כל הכבוד!! מעניין מאוד!

ראשית, מאחל לכם המון הצלחה.
אבל - כמו שציינו לפני -
  1. בכל הנוגע לתח"צ יש ייתרונות גדולים לנגישות, ולכן תוואי עילי עדיף בעיני.
  2. אכן סוגיית המימון עלולה להיות אחד המכשולים העיקריים.
האם תוכל לפרסם כאן את נוסח העתירה? הטיעונים יכולים לעניין את רובנו.

תודה.
 
למעלה