נסעתי שוב היום. להפתעתי, במקום לנסוע כרגיל דרך כביש 6 ולהתחבר לכביש מספר 3, הוא נסע בכביש 40 עד מסמיה ואז עבר לכביש 3.
מוזר, לא הבנתי מדוע. לא נכנס לקריית גת, והנסיעה התארכה בכ- 20 דקות.
נכדתי אמרה לי שגם לה זה קרה בעבר.
יש הסבר?
רעיה
נסעתי שוב היום. להפתעתי, במקום לנסוע כרגיל דרך כביש 6 ולהתחבר לכביש מספר 3, הוא נסע בכביש 40 עד מסמיה ואז עבר לכביש 3.
מוזר, לא הבנתי מדוע. לא נכנס לקריית גת, והנסיעה התארכה בכ- 20 דקות.
נכדתי אמרה לי שגם לה זה קרה בעבר.
יש הסבר?
רעיה
נהג אוטובוס לא יכול להחליט בעצמו על סטייה מהמסלול גם אם יש פקקים או חסימות.
ברגע שמגיע דווח על אירוע כזה או אחר, המנת"מ האיזורי (מרכז ניהול תחבורה מטרופוליני) שבו יושבים נציגים כל המפעילים + משרד התחבורה + נתיבי איילון (בגוש דן למשל) ומחליטים באישור משרד התחבורה על סטייה ממסלול, האירוע מתועד במערכת שניקראת "פריסטו" כשכל מפעיל רושם את התחנות והקווים עליהם משפיע השינוי. רק אז הנהגים מקבלים הודעה על שינוי המסלול.
נהג אוטובוס לא יכול להחליט בעצמו על סטייה מהמסלול גם אם יש פקקים או חסימות.
ברגע שמגיע דווח על אירוע כזה או אחר, המנת"מ האיזורי (מרכז ניהול תחבורה מטרופוליני) שבו יושבים נציגים כל המפעילים + משרד התחבורה + נתיבי איילון (בגוש דן למשל) ומחליטים באישור משרד התחבורה על סטייה ממסלול, האירוע מתועד במערכת שניקראת "פריסטו" כשכל מפעיל רושם את התחנות והקווים עליהם משפיע השינוי. רק אז הנהגים מקבלים הודעה על שינוי המסלול.