נסיעה ראשונה במנהרות הראל - כתבה מחדשות 10

dctgdctg

Member
נסיעה ראשונה במנהרות הראל - כתבה מחדשות 10

דקה 45:00
[URL]http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600340[/URL]

 

dctgdctg

Member
נכון...

הלינק מצביע למהדורה האחרונה, בינתייים התווספה עוד מהדורה...
 

משה12333

New member
בכתבה הזאת, דוד לנדסמן לא אומר את האמת. הוא אומר לכתבת

התמימה שהמנהרה מקטינה את העלייה לקסטל.

הוא ראש מנהלת הפרוייקט הזה והוא יודע היטב שהמנהרה נבנתה בפיסגה של העלייה, ממש בסופה ולכן העליה התלולה לקסטל עדיין תישאר בכביש.

הושקעו מאות מיליוני שקלים בחפירת המנהרות האלה לחינם.
 

zvir1

New member
ובנוסף ביטלו את שינוי מחלף חמד וזה תורם להשארות השיפוע

פשוט לא יאומן שמהנדסים מוותרים על היושר המקצועי שלהם תמורת חופן דולרים לחסכון לכאורה.
 

amit1270

New member
בצד המערבי, שבו השיפוע נמוך יחסית, השינוי קטן.

בצד המזרחי, המשופע והבעייתי הרבה יותר, השינוי יהיה דרסטי (אפשר לראות לצד הדרך את התוואי החדש), וזה כולל גם את גשר מוצא.
&nbsp
לגבי מחלף חמד - מדובר בהבדל זניח (בכל מחלף יש עליות וירידות של מטרים בודדים, ולא שמעתי תלונות עד עכשיו). בכל מקרה, המחלף לא צמוד לקטע המשופע כך שההשפעה שלו תהיה בלתי מורגשת.
 

amit1270

New member
ואגב, פרט "קטן" שכולם שוכחים הוא שמלבד החיסכון בעלייה

(ויש כזה גם בצד המערבי, למקרה שלא הובנתי), המנהרה מיישרת את הסיבוב במחלף הראל. אנשים לא שמים לב לסיבוב הזה כי הוא בקצה העלייה וממילא נוסעים שם לאט יחסית, אבל הוא קיים וגורם להאטה נוספת (בנוסף לתחנת ההורדה שיש שם).
 
למעלה