בית שמש חדשות היסטוריה תחבורתית בבית שמש האם האוטובוסים הדו קומתיים (קומותיים) יכנסו בקרוב לשירות בעיר דיווח בלעדי לעוקבי 'בית שמש חדשות': לראשונה מחר יכנס אוטובוס קומותיים לעיר לנסיעת מבחן, בדיקת פיילוט, לראות האם יתאימו אוטובוסים מסוג זה לנסיעות בינעירוניות מבית שמש ואליה. ל'בית שמש חדשות'...
t.me
באזורי בספרד יש מפרקיות בינעירוניות בכבישים של 80 קמ"ש. הרצפה גבוהה, אף שאינני בטוח אם יש תאי מטען או לא. הם משמשים לקווים בין העיירות עם תחנה כל קילומטר בערך לאורך הכביש הראשי. הם גם הכנסים לצירים הראשיים של העיירות עם מספר תחנות לאורך הציר אך בלי "ספגטי" למעט פנייה ספציפית לתחנת האוטובוסים הראשית ליד המחלף שמעל לכביש העוקף.
התמונה היא בצבעי החברה הקודמת, Portillo, כי קל יותר לגגל אותה מאשר מפרקית של המותג הנוכחי Avanza שהחליפה חלק מהמפרקיות באוטובוסים בינעירוניים רגילים.
לדעתי מפרקיות מוכרות יותר בארץ בעוד קומותיים נחשב לנדיר וקוריוז או מימי המנדט או מאמצע שנות ה 90 כשהיו כאלו בקווים 480 מירושלים למסוף 2000 (חלק מ"אם הדרקונים") ואחר כך גם 405 לתחנה המרכזית החדשה.
יש סיבות של תרבות נהיגה ותצורות דרכים שונות שהופכות את המפרקיות לקוריוז שלא צלח בלונדון (היו בעשור הראשון למאה ה21 ובוטלו) ואת הדו קומתיות לקוריוז בארץ. לדעתי אם צריך להגדיל קיבולת באוטובוסים בינעירוניים בארץ - עדיף ללכת על מפרקיות בינעירוניות כי מפרקיות מתאימות יותר לתרבות הישראלית.