נסיעות מבחן באוטובוס דו קומתי בבית שמש

מוישי67

Active member
 

DAVIDADATO

Well-known member
ראיתי איזה אוטובוס הביאו לשם, פשוט הקומתיים של אגד שעובד בקו 190 הגיע לשם כדי לבדוק האם בית שמש אקספרס תוכל לבצע קווים עם אוטובוס כזה
 

Ccyclist

Well-known member

באזורי בספרד יש מפרקיות בינעירוניות בכבישים של 80 קמ"ש. הרצפה גבוהה, אף שאינני בטוח אם יש תאי מטען או לא. הם משמשים לקווים בין העיירות עם תחנה כל קילומטר בערך לאורך הכביש הראשי. הם גם הכנסים לצירים הראשיים של העיירות עם מספר תחנות לאורך הציר אך בלי "ספגטי" למעט פנייה ספציפית לתחנת האוטובוסים הראשית ליד המחלף שמעל לכביש העוקף.

התמונה היא בצבעי החברה הקודמת, Portillo, כי קל יותר לגגל אותה מאשר מפרקית של המותג הנוכחי Avanza שהחליפה חלק מהמפרקיות באוטובוסים בינעירוניים רגילים.

לדעתי מפרקיות מוכרות יותר בארץ בעוד קומותיים נחשב לנדיר וקוריוז או מימי המנדט או מאמצע שנות ה 90 כשהיו כאלו בקווים 480 מירושלים למסוף 2000 (חלק מ"אם הדרקונים") ואחר כך גם 405 לתחנה המרכזית החדשה.

יש סיבות של תרבות נהיגה ותצורות דרכים שונות שהופכות את המפרקיות לקוריוז שלא צלח בלונדון (היו בעשור הראשון למאה ה21 ובוטלו) ואת הדו קומתיות לקוריוז בארץ. לדעתי אם צריך להגדיל קיבולת באוטובוסים בינעירוניים בארץ - עדיף ללכת על מפרקיות בינעירוניות כי מפרקיות מתאימות יותר לתרבות הישראלית.
 

קבצים מצורפים

  • 48484044241_81f13f6aa6_z.jpg
    48484044241_81f13f6aa6_z.jpg
    KB 82.4 · צפיות: 19

רגבת

Member
באזורי בספרד יש מפרקיות בינעירוניות בכבישים של 80 קמ"ש. הרצפה גבוהה, אף שאינני בטוח אם יש תאי מטען או לא. הם משמשים לקווים בין העיירות עם תחנה כל קילומטר בערך לאורך הכביש הראשי. הם גם הכנסים לצירים הראשיים של העיירות עם מספר תחנות לאורך הציר אך בלי "ספגטי" למעט פנייה ספציפית לתחנת האוטובוסים הראשית ליד המחלף שמעל לכביש העוקף.

התמונה היא בצבעי החברה הקודמת, Portillo, כי קל יותר לגגל אותה מאשר מפרקית של המותג הנוכחי Avanza שהחליפה חלק מהמפרקיות באוטובוסים בינעירוניים רגילים.

לדעתי מפרקיות מוכרות יותר בארץ בעוד קומותיים נחשב לנדיר וקוריוז או מימי המנדט או מאמצע שנות ה 90 כשהיו כאלו בקווים 480 מירושלים למסוף 2000 (חלק מ"אם הדרקונים") ואחר כך גם 405 לתחנה המרכזית החדשה.

יש סיבות של תרבות נהיגה ותצורות דרכים שונות שהופכות את המפרקיות לקוריוז שלא צלח בלונדון (היו בעשור הראשון למאה ה21 ובוטלו) ואת הדו קומתיות לקוריוז בארץ. לדעתי אם צריך להגדיל קיבולת באוטובוסים בינעירוניים בארץ - עדיף ללכת על מפרקיות בינעירוניות כי מפרקיות מתאימות יותר לתרבות הישראלית.
כמדומני שמפרקיות בינעירוניות בהגדרה יש רק לסנסדוגי, מכל היצרנים בעולם (למעט BRT)
 

Ccyclist

Well-known member
כמדומני שמפרקיות בינעירוניות בהגדרה יש רק לסנסדוגי, מכל היצרנים בעולם (למעט BRT)

המפרקית הבינעירונית שבתמונה (רצפה גבוהה, 2-3 מדרגות, מכיר אותן כמעט 20 שנה) היא של וולוו
 

yair480

Active member
הלוואי !
עדיין לא נסעתי עליו בתל אביב ככה שאם הוא יגיע לבית שמש ויעשה נסיעות בין בית שמש לירושלים בהחלט יהיה לי קל יותר לעשות מאמצים ואפילו להאריך את הדרך שלי כדי לעלות על אוטובוס קומותיים.
 

luisluis

Active member
האמת, אני לא מצליח להבין למה מטרופולין למשל שיש לה כל כך הרבה קווים בינעירוניים לא עושה ניסוי כזה.
למה משרד התחבורה לא מכניס את זה כסעיף חובה במכרזים?
 

846

Active member
האמת, אני לא מצליח להבין למה מטרופולין למשל שיש לה כל כך הרבה קווים בינעירוניים לא עושה ניסוי כזה.
למה משרד התחבורה לא מכניס את זה כסעיף חובה במכרזים?
זה בדיוק העניין, הביאו אוטובוס קומותיים לניסוי, אתה מצפה שמטרופולין תקנה אוטובוסים שלא מתאימים? יש את הדגם בארץ, משאילים אותו לנסיעות מבחן ומחליטים.....
 
למעלה