נעים מאוד חדשה כאן

grayart

New member
במסגרת לא ממש בוחרים שיטת טיפול...

אבל הרושם שלי הוא שמאוד מתחשבים בהורים והם חלק מבניית התוכנית.
יש שיטות נוספות שנכנסות לגנים והן כמו משלבות שיטות.
לדוגמא ESDM , וההורים לוקחים חלק פעיל בטיפול.

על אף הקושי לסמוך על מערכת ציבורית, אני לא מאמין שמחוץ לה ניתן להגיע לאלטרנטיבה טובה , במיוחד בגיל מאוד צעיר, ועם הקושי הראשוני של התמודדות עם מצב חדש.
מחוץ למערכת הציבורית, צריך לגייס למען הילד את כל הזמן ואת כל הכסף שיש להורים, ולפעמים גם מה שיש לא ממש יכול להספיק, בטח כשלוקחים בחשבון שזה לשנה אחת, ואחר כך לשנה נוספת , ונוספת ונוספת ונוספת ונוספת ו.....
 

קוקי1106

New member
תודה אריה על המילים החמות והחיזוקים

מחכים לרשימת גנים לגבי ההסעות שנגיע לגשר נעבור
שאלה
האם כל הטיפולים אחרי הגן שבטוח אקבע לו ריפוי ועיסוי וקלנאית תקשורת
הקופה משלמת נכון
לא מובן לי
אמרת הרבה כסף אישי
 

AnatShemer1

New member
בנושא הזה דעתי

שונה משלך. אני חושבת (וזהו גם נסיוני) שתוכנית ביתית טובה שמבוצעת על-ידי ההורים יכולה לעיתים קרובות להיות אפקטיבית יותר מהמסגרות חינוכיות שיצא לי להכיר במהלך 22 שנים של עבודה בתחום.
 

קוקי1106

New member
נעים מאוד חדשה כאן


בני בן השנתיים אובחן על הספקטרום איך שזה שנקרא .... על הרצף...
רשום בסיכום PDD
אובחן לפני חודשיים מנסה לעכל...
בני תפקוד גבוה
אנחנו עם שני שפות בבית
לא יודעת מאיפה להתחיל...
קשה לי ועם זה מתעצבנת שההרגשה לא משתנה נעשיתי דאגנית בצורה יוצאת דופן
הבן השני שלי בן 7 חודשים מאוד מתקדם וויראבלי והכל בהתקדמות מהירה הכלללל

כרגע מחכה לאישור מביטוח הלאומי
ואז הבנתי ששולחים רשימה לעובדת סוציאלית ואנחנו בוחרים גן ..מבין מה שפנוי

אני משתגעת איך אשלח ילד בן שנתיים בהסעה
כל היום במחשבות ובדאגות
מרגישה את הלב שלי כואב ! כל כך אוהבת את בני
רוצה לדעת וללמוד על טכניקות משחק לימוד הכללללל
אשמח לחיזוקים וסליחה על האורך המגילה...
 

grayart

New member
אבל מה עם..

הטיפולים והפעילויות הקבוצתיות...
התיווך בין הילדים והקניית מיומנויות חברתיות ונורמות התנהגות מקובלות?
אני בספק אם עובדים על זה כראוי במסגרת רגילה.
 

AnatShemer1

New member
לא התייחסתי

למסגרת רגילה, אלא לתוכנית ביתית (במיוחד לגיל המאוד צעיר כמו אצל פותחת השירשור).
 

SMADAR55

New member
ברוכה הבאה


התקופה שאחרי האבחון היא אכן תקופה מאוד קשה ומלחיצה . הרבה רגשות, מקבלים מידע רב שלא תמיד ברור, מאוד מבולבלים ומפוחדים. במקביל יש את כל הבירוקרטיות שמתנהלות לא פעם בקצב איטי .
טוב מאוד שהתחלתם לטפל בהכרה של בטוח לאומי. תיכנסו לאתר של אלו"ט ותקראו שם חומר. במקביל, תתקשרו למרכז למשפחה של אלו"ט ותשאלו איך ניתן לקבל חוברת זכויות (יתכן שמקבלים אוטומטית לאחר קבלת ההכרה של בטוח לאומי).
העובדת הסוציאלית למעשה מטפלת בקבלת הכרה של משרד הרווחה. הכרה זו נחוצה לכם לצורך רישום במעון יום שיקומי (מתחת לגיל 3). הכרה זו נחוצה גם אם תרצו להסתייע בחונך (מישהו שמגיע אליכם הבייתה לשחק עם הילד בהשתתפות כספית של הרווחה) או אם תרצו בעתיד סבסוד בקייטנות ונופשונים .
לאחר קבלת הכרה של בטוח לאומי ניתן לפנות למס הכנסה לגבי נקודות זיכוי, לבקש תו נכה לרכב , לפנות לבזק לגבי הנחה.
לגבי שיבוץ לגן- תצטרכו לעבור ועדת השמה שקובעת האם הילד ישובץ במסגרת של מעון יום שיקומי. לאחר מכן דנים בשיבוץ עצמו.
לגבי הסעה- זה אכן מלחיץ. הבן שלי היה בזמנו באלוטף מגיל שנתיים. בגיל זה קיבל הסעה אישית- הייתה מגיעה מונית אלינו הבייתה עם נהג קבוע ומלווה קבוע. בשלב מסויים צירפו ילד נוסף להסעה זו. כאשר היה בן 3.5 עבר להסעה במיניבוס עם יותר ילדים. גם בהסעה זו היה נהג קבוע ומלווה קבועה. אצלינו בסך הכל ההסעות היו תמיד מסודרות ולא היו בעיות עם המלווים והנהגים.
ממליצה לך בחום להצטרף לקבוצת תמיכה להורים. יש קבוצות מצויינות מטעם אלו"ט בבית לורן (אם אתם במרכז הארץ).
 

TikvaBonneh

New member


אני זוכרת את ההרגשה, את הבילבול של ההתחלה.
אני אתייחס לכל מה שכתבת.
לגבי שתי השפות, אם אין לבן שלכם דיספרקציה ועיכוב התפתחותי, כלומר אם לא רואים באיבחון קושי שפתי, אז אפשר להמשיך.
יש לי שני בנים דו לשוניים על הרצף האוטיסטי.
לאחד מהם לא היה קושי שפתי. לשני היה קושי שפתי, אז הפסקנו עם האנגלית ה עד כיתה ג. ברגע שהחל ללמוד אנגלית בבית הספר, זה חזר אליו וכעת הוא בהחלט דו לשוני.
לגבי גן פנוי - תבררי כבר ברווחה אם יש מקום. יתכן שכל הגנים מלאים. יתכן שעומדים לפתוח גן ליד הבית שלך.
לגבי הסעה - הילד שלי נסע בגיל שלוש בקלות בהסעה - יש מלווה קבוע שלוקח אותו מהבית ומוסר אותו לגננת. לא שולחים אותו להסתדר לבד.
לגבי לימוד של טכניקות משחק, תפני למכון בייקר בבר אילן. זו הדרכת הורים מאוד אפקטיבית.
ולחיזוקים - כל הזמן נפתחות קבוצות תמיכה להורים.
תרשמי לאתר של אלוט ותקבלי מידע.
וכמובן, אנחנו כאן, שותפותייך למסע
 

grayart

New member
יש משהו שלא הבנתי לגבי האבחונים...

כי אני הבנתי שהיום כבר לא קיימת האבחנה PDD או אספרגר או אוטיזם וכו והכול נמצא תחת הגדרה אחת ASD.
הבנתי שPDD ושאר האבחנות הן נחלת העבר , ותופסות רק לגבי מי שאובחן לפני הDSM5.

אז מה קורה כאן?
עדיין מאבחנים PDD אספרגר וכו?...
זו אבחנה שבכלל תופסת אצל הראשויות כמו ביטוח לאומי וכדומה?
 

TikvaBonneh

New member
נקודה טובה

לפני שלוש שנים יצא חוזר מנכל משרד הבריאות שדורש לאבחן לפי DSM-V, כך שיתכן שפותחת השירשור צריכה לבקש שיתקנו לה את האיבחון.
מצרפת את המסמך.
 

grayart

New member
כמה שזה קשה כדאי להניח את הדאגות בצד...

הפסדתם קצת יותר מחודש במסגרת חינוכית וזה חבל.
הבן שלי אובחן רק בגיל שלוש ונכנס עכשיו שנה ראשונה לגן תקשורת.
הילדים שאיתו בגן הגיעו מאלוטף והם כבר מאוד מתקדמים, הם כולם במידה כזו או אחרת מדברים, משחקים יחד ומשתתפים בפעילות.
הבן שלי שלא היה במסגרת קודמת, לא מדבר מילה, לא מבין דיבור בכלל, לא משחק עם אף אחד ולא משתתף בינתיים בפעילויות הקבוצתיות.
המסגרת המתאימה נותנת להם כל כך הרבה, שכבר עכשיו אחרי חודש וקצת, עוד לפני שהתחילו ממש הטיפולים הוא כבר עשה התקדמות יפה.

קיבלתם את האבחון בגיל מוקדם, זה מצויין...
חבל לבזבז עוד רגע אחד...
כמה שיותר מהר ולפני הכול להתאים לו מסגרת חינוכית טיפולית.
יש שם יותר אנשי צוות מילדים, וכולם שם אנשים מקצועיים ונשמות טובות.

ההסעות והמרחק , זה הקרבה שחייבים לעשות.
אם תוכלו תקחו אותו בעצמכם, ואם לא אז במונית.
יש ילדים בגן של הבן שלי שמרוחקים כמה עשרות קילומטר מהגן, ועם הפקקים של הבוקר לוקח להם שעה להגיע.
אין ברירה, הכול למען המסגרת המתאימה.
 
למעלה