נעים מאוד :)

נעים מאוד :)


לא בטוחה מהי מדיניות הספוילרים, אז סימנתי ב מכיוון ואני הולכת לכתוב על הסוף של הטרילוגיה.
סיימתי עכשיו את הספר השלישי. אחרי הפסקה ארוכה מאוד בינו לבין השני.
שוטטתי קצת בפורום כדי לוודא שאני אכן לא לבד באכזבה מהסוף שלו. (היה לי ברור שהסוף הוא בעייתי לא רק עבורי מהרגע הראשון ואיפלו תוך כדי שקראתי אותו).

אני אוהבת לכתוב על דברים שאני רואה/קוראת ויש לי עליהם הרבה מחשבות, כי זה עושה לי סדר. אז החלטתי לכתוב פה, אתם לא חייבים לקרוא כמובן :) ואני כותבת את זה משום שאני בטוחה שכבר כל כך הרבה חפירות עברו על הפורום הזה בהקשר של סיום הטרילוגיה שלא בטוח למי עוד יש עצבים להיכנס לעוד דיון על זה. אז תרגישו נוח להתעלם, אני סתם פורקת קצת....


here goes:

נתחיל בדבר הכי פשוט ולמעשה במה שאמור להיות השורה התחתונה- סוף של ספר/סרט/סיפור צריכה להיות לו איזושהי הרגשה מזככת. מה זאת אומרת מזככת? במהלך הסיפור אנחנו נחשפים לבעיות, תקלות, הפרעות, עצב, קונפליקטים וכדומה. זה מה שהופך סיפור למעניין- השאלה שצריך לשאול כדי לדעת האם סיפור הוא טוב או לא צריכה בעצם להיות שאלה על הקונפליקטים שבו.
לכן, סוף הסיפור צריך להיות פיתרון של הקונפליקטים, הבהרת המצב, ואיזושהי שליחה של הקורא/צופה/מאזין לעבר מעין מציאות (שהיא כמובן אשלייה, כי זה רק סיפור והקורא יודע זאת) נמשכת בה ברור שנגמרו הקונפליקטים. כך יכול הקרוא לחוש את הרגיעה לאחר המהפכות שעברו עליו במהלך בקריאה של הסיפור.
ומה היה לנו פה? אמנם היה פתרון של הקונפליקט, אבל הוא היה מסורבל, דחוס ואם תרשו ליצור הרומנטי שבי- לא מספק בעליל. ולא רק בגלל 'הבחירה' (כי הרי זו לא באמת בחירה, היא מעין בחירה מדומה) ההזויה של קטניס בפיטה, אלא כי הסוף גם בלי קשר ליחסים רומנטיים לא מספק.

יש לי עוד הרבה מה לכתוב, ועוד סיבות למדוע הסוף גרוע לדעתי (ולא סתם כי מצפים ל'סוף טוב הכל טוב' וזה לא מתקיים, יש מעבר לזה אם כי זו גם סיבה די טובה לשנוא סוף של ספר).
אולם, כרגע אני צריכה לזוז, אמשיך בהזדמנות :)
שבוע נפלא וחופשי ממשחקי כוח לכולכם
ארטמיס
 

N o R i K o

New member
ברוכה הבאה!


את ממש ממש לא לבד, לא בעניין האכזבה מהסוף ולא בעניין הפריקה... אני כתבתי לא פחות מ-36 עמודי וורד על למה אני לא מרוצה מהסוף

ממש נשמח לשמוע את דעתך המורחבת באופן כללי, על הספרים, על הסוף וגם על הפרטים הקטנים (נשמע שאת בטים הנכון?! D:)
כיף לקבל גולשת חדשה!
 
ווואו, ל39

אני לא בטוחה שאצליח להגיע


אז אני מבינה שאת בטים גייל גם (אם הבנתי נכון את העניין הזה).
תודה על קבלת הפנים החמימה, ממש כיף!
בהזדמנות אחזור ואכתוב עוד על דעתי בנושא, יש לי עוד הרבה מה להגיד... (
)
 

Ayelet 363

New member
ברוכה הבאה!


מזהה את הכינוי שלך.


אני ממש מסכימה עם מה שכתבת.
 

Black Stain

New member
וולקום!!
MJ

אני עם כל אהבתי לספר האחרון מסכימה איתך לגמרי, אני לא יודעת איך היא חשבה שזה סוף לגיטימי בכלל
ואף פעם לא חשבתי על זה שבאמת אין תחושת 'קטרזיס' בסוף שהרעים באו על עונשם ואת מרגישה הצדק נעשה.. ממש לא היה לי אכפת שסנואו מת.. מצחוק. (@_@ עכשיו נזכרתי בזה. וואטדהפאק) או שזה מת וזה מת, כי כל הדמויות בסוף יצאו כלכך שבורות וחסרות חיים, ועם פרולוג אפילו יותר נורא מהסוף זה השאיר טעם חמצמץ בפה
 
בדיוק, הבנת את כוונתי

קתרזיס. זו המילה. וסיפור בלי קטרזיס משאיר טעם מר בפה של הקורא.
אני לאו דווקא מתכוונת ל"סוף טוב הכל טוב", למרות שגם זה נחמד, אלא לסוף שהוא לא לחלוטין שובר את הקו שמוליך לכיוונו. מה שגורם לקורא להרגשה של "טוב, אז למה זה היה כל זה??" למה היינו צריכים לעבור את התלאות של ההסתננות, הלחימה, המוטציות וההתגנבות למעוזו של סנואו אם בלאו הכי היא לא מגיעה אליו?

גם אם היא הייתה מגיעה אליו ואז היה מתגלה לה שהכל מזימות, שבעצם קוין היא רעה וצריך להרוג אותה, שסנואו לא משקר לה, ועוד כל מני אמיתות כאלה שהיו גורמות לה לא להרוג אותו, זה גם היה מתקבל על הזעת.
 

pennylane11

New member
MJ

כשאת כותבת "הבחירה ההזויה של קטניס בפיטה" את מתכוונת שאת טים גייל?

אבל אני מסכימה שהסוף זה לא השיא של הסדרה... והמילה מסורבל מתארת את זה מאוד טוב, כי זה מה שזה היה- מסורבל, מהיר מדי, דחוס מדי, ומבוזבז לחלוטין ביחס לשאר הסדרה.
ברוכה הבאה!
 
איזו קבלת פנים חמימה :) (מכולם!)

לא מכירה את הביטוי טים גייל, אבל זה די ברור אז הבנתי את הכוונה. אז כנראה שכן, אני מניחה שאפשר לומר שאני בטים של גייל. ואל תחשבו שתתחמקו- הנה מגיע ההסבר למה:

אני רואה את זה כך, את פיטה לא הייתה לה ברירה אלא לחבב אותו. אני לא מתכוונת שהיא אולצה להרגיש אליו חיבה, או קרבה, אבל היה עליה להתנשק איתו בלי רצונה, ולהעמיד פנים שהיא אוהבת אותו רק משום שהוא אהב אותה.
עכשיו מעבר למסר הדפוק שזה מעביר לנערות ולנערים (מסר שכבר קיים בכל מקרה בעולם המדיה, הגבר רוצה האישה לא רוצה, והוא צריך לשכנע אותה עד שהיא מבינה שבעצם היא כן רוצה. המסר- נשים הן הפכפכות ולא יודעות מה הן רוצות. שונאת את זה).
אז מעבר למסר הזה, זה הכי לא נראה שקטניס באמת אוהבת את פיטה. היא מחבבת אותו, היא חבה לו את חייה, היא אסירת תודה לו, הוא בהחלט חשוב לה, היא מחויבת אליו, אבל משיכה או אהבה ממש אין שם.
בעוד שברור שלגייל יש לה משיכה, גם מינית וגם אינטלקטואלית.
הרגשות שהיא מביעה כלפי גייל הם ספונטאניים וכנים, בעוד הרגשות שהיא מביעה כלפי פיטה הם מתוך הידיעה שהוא אוהב אותה (וזו לא סיבה מספיק טובה לאהוב מישהו, רק כי הוא אוהב אותי) והוא מציל אותה כל הזמן ושומר עליה (גם בלי שהיא מבקשת, שאגב גם קצת מעצבן אותי)
 

E l S i

New member
ברוכה הבאה!


אני מרשה ליצור הרומנטי שבך להתלונן, צודקת לחלוטין

למשל הריקנות במחוז 12 באפילוג- בידוד זה לא רומנטי וזה גם לא הגיוני כל כך
 
למעלה