נערה רווקה הולכת עם שיער בלי כיסוי ראש

יyל20

New member
נערה רווקה הולכת עם שיער בלי כיסוי ראש

ונשואה חייבת ללכת עם כיסוי ראש.
במבט ההלכה אחת שהתגרשה יכולה ללכת בלי כיסוי ראש?
 

golan heights

New member
ורק לשם הידיעה, רווקה חייבת בכיסוי בזמן

תפילות וברכות והזכרת שם שמיים.
 

golan heights

New member
יש הרבה דברים שהרבה לא יודעים.

מופיע בשו"ע, בילקוט יוסף, בשו"תים.

ח נערות רווקות שהולכות בלי כיסוי ראש אף ברשות הרבים, ונוהגות להתפלל ולברך בלי כיסוי ראש, וכן מנהגן גם בבית הספר החרדי ''בית יעקב'', אף על פי שאין למחות בידן, שיש להן על מה שיסמוכו, מכל מקום לכתחלה יש להורות להן לכסות ראשן בעת שמברכות ומתפללות, ובעת שלומדות תנ''ך בהזכרת שם ה'. ולכן חובה קדושה על ראשי ומנהלי בית הספר בית יעקב ושאר בתי הספר החרדים לדבר ה', לעמוד על המשמר ולהורות לתלמידות לכסות את ראשן בעת שמברכות ומתפללות ולומדות תנ''ך. ובמיוחד יש להקפיד על כך בשעת התפלה, ודברי חכמים בנחת נשמעים, כדי שימצאו אוזן קשבת לדבריהם. וישאו ברכה מאת ה'. אך אין למחות ביד המקילות בזה, שיש להן על מה שיסמוכו. ועל כל פנים נשים נשואות שחייבות לכסות ראשן כשיוצאות לרשות הרבים, אסור להן לברך ולהתפלל בביתן בלי כיסוי הראש. וגם בשעה שקוראות בתנ''ך וכיוצא בזה, צריכות לכסות ראשן. ועליהן תבוא ברכת טוב. [שאר''י ח''ב עמו' שסח. ילקו''י סי' צא הערה ח', במהדורת תשס''ד תפלה כרך א', עמו' שיח].
 

אופירA

New member
מנהל
בילקוט יוסף כתוב במפורש

שאין למחות ביד רווקות שלא מכסות ראשן כשמברכות ומתפללות ולומדות תנ"ך, כיוון שיש להן על מה שיסמוכו.

כמו כן, הילקוט יוסף כותב את הלכות הרב עובדיה יוסף לספרדים.
פסיקותיו אינן מחייבות את האשכנזים, שהולכים לפי פסיקות רבותיהם ומנהגיהם.
לא ידוע שפוסקי האשכנזים בכל הדורות חייבו בנות רווקות לכסות ראשן בעת ברכה/תפילה/לימוד.

אז אי אפשר לכתוב שרווקה חייבת בכיסוי ראש.
 

golan heights

New member
לא מחיתי באף אחת...

הזכרתי הלכה, היא שאלה האם אני בטוחה והאם זה באמת חובה, ציטטתי את ההלכה מתוך הילקוט יוסף, וזה הכל.
וזה לא הלכות הרב עובדיה יוסף אלא מוזכר כבר בשו"ע וברבים מספרי הפוסקים.

וראיתי, לא זוכרת באיזה ספר, על כך שמרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל דיבר על כך עם הרב אלישיב לגבי מה יש לעשות היום וכו', ויצא משם שגם לאשכנזים כך ההלכה אך אין למחות ויש על מי לסמוך וכו'. אך עדיין זו ההלכה.
 
זה מסוג ההלכות שאני אוהב להראות שמופיעות

בשו"ע ומעטים יודעים ומקפידים עליהם.

כמה מכם שרים את מזמור לתודה? (בשו"ע כתוב בפירוש שחייבים לשיר ולא ראיתי אף ביכנ"ס שנוהגים כך בימינו)
כמה מכם משתחוים בהגבהת ספר תורה? (כתוב בפירוש שצריך להשתחוות כשאומרים "זאת התורה")
 

golan heights

New member
מה זה מעניין אותי שמעטים יודעים ומקפידים?

זאת ההלכה ולא נסתיר אותה כיוון שאנשים לא מקיימים.


מרן... (באתי לכתוב שליט"א. איזה כאב לב) זצ"ל (...) היה מדבר הרבה על עניין זה והרב מוצפי מזכיר את העניין הזה פעמים רבות בשיעוריו.
 
האם זאת באמת ההלכה המחייבת בימינו?

זאת שאלה שאני ממש לא בטוח מה התשובה.
ראיתי שהגר"ע למשל לא ציין את חובת הכריעה בהלכות הגבהת ספר תורה.
 
תגובה

לא סוד שהפסק הנ"ל לא השתרש אצל כולם גם לא אצל רוב הספרדים, אבל בכל זאת אין להצניעו וצריך לפרסם ולדעת אותו , זו דעת מרן זצ"ל ומי שיכולה לנהוג כך תבוא עליה ברכה אף על פי שהרוב לא נוהגות כך.

כמובן שלמצוא סתירות בין פסיקות של מרן זצ"ל למרן השו"ע ממש לא קשה, יש את מנהג הכפרות, יש את כל הלכות התפילה שאנו נוהגים כמו האר"י נגד מרן בעשרות מקרים, ויש עוד מקומות אחדים שמרן זצ"ל פסק שלא כמו השו"ע , ישנם תירוצים כבירים לכל פסק ששונה מהשו"ע ולא כאן המקום לפרט מדוע ולמה [דוגמא קטנה הכלל שמנהג שקדם למרן אינו מתבטל, כי כך כתב מרן השו"ע בעצמו בהקדמתו שלא בא לבטל מנהגים שקדמו לו ע"ע כפרות].
 

golan heights

New member
או לדוגמא סב"ל נגד מרן כמו שהרה"ג יצחק יוסף

הזכיר לפני שבועיים בשיעור במוצ"ש.

ורק לציין שברוך ה' כיום רווקות רבות מקפידות על עניין כיסוי הראש בהזכרת שם ה', רבות מהן מקפידות בתפילה, הרבה משתדלות גם בברכות, ובע"ה כן ירבו כאלו שגם מקפידות בלימוד תנ"ך ובספרים הקדושים.
 
למעלה