נפילה/תאונה בכביש

yeonatanhai

New member
נפילה/תאונה בכביש

ביום שישי האחרון נפלתי במהלך רכיבה בכביש 44 בנסיעה לכיוון מזרח
למזלי יצאתי רק עם חתך בזרוע ועם הרבה שפשופים ומכות ברגליים בידיים ובשאר הגוף
הפינוי מהמקום בוצע באמבלונס שהוזעק על ידי עוברי אורח
מניסיון העבר של חברי הפורום- האם יש עילה לתבוע את מעצ אם הנפילה נגרמה בשל בליטה בכביש? (המקום צולם לאחר השחרור מביהח)
תודה רבה
 

ItsikH

Member
כן ולא, תלוי מאוד בנסיבות, נדרש ייעוץ מקצועי לגבי הסיכוי
 

ItsikH

Member
מישהו חושב עליך

[URL]https://www.facebook.com/groups/Israel.Road.Cycling/permalink/1595774067181174/[/URL]
 

yeonatanhai

New member
תודה על העדכון

אני חבר בקבוצה הזאת בפייסבוק וזה קפץ לי בבוקר
נקווה שמדובר בפס"ד שיהווה תקדים ויתחילו לטפל בבעיות הללו
 

נטע88

New member
השלב הבא- רוכב האופניים שנדרס

ישלם פיצויים לדורס!
היום זה רוכבי הקטנועים ומחר רוכבי האופניים שרוכבים בשוליים-
חוכמת השופט...


 

ItsikH

Member
בהפוכה, המצב עגום מסיבות אחרות לגמרי
החוק החדש לא רק מתיר לנו לרכוב בשול אלא אף מחייב אותנו, וכאן עלול להגרם מצב בו עוכר דין [במקרה זה הביטוי מדויק] יטען לרשלנות תורמת במקרה של רוכב שרכב בנתיב עצמו ולא בשול ונדרס. כולנו יודעים שיש לא פעם מכשולים בשול שמונעים רכיבה בו, שהרי אלמלא כן הרוכב עצמו היה שש לרכוב בשול למען בטיחותו שלו.
אבל לכן במצב מקביל למתואר כאן באופניים, לא יוכל אותו עוכר דין [ושוב הביטוי מדויק] שבכתבה לטעון לעבירה של הרוכב. ד"א יכול אותו רוכב מהכתבה להעלות את הסעיף הזה כאסמכתא לכך שאין לנהג רשות בחוק לסטות באופן פתאומי לשול כי יש בשול כלי רכב - אופניים.

[הסעיף מאוד בעייתי כי דה פקטו מגדיר את השול כנתיב אופניים, ללא שום התחייבות של החברה הלאומית לדרכים על תקינות השול והתאמתו לנסיעת אופניים]
 

נטע88

New member
אגב, מישהו מכיר או שמע על רוכב אופניים

מדען שרכב מירושלים למכון וייצמן ברחובות מספר פעמים בשבוע לעבודתו?
גם אם זה היה לפני שנים.
אני שמעתי זאת וזה לא נשמע לי אמיתי או אפשרי גם אם זה נעשה ב-30 שנים האחרונות.
תודה לכל מי ששמע או יודע על מקרה כזה.
 

נטע88

New member
יותם,תוכל להסביר בבקשה

באיזה שנים הוא רכב ובאיזה מסלול מירושלים לרחובות.
ואיך אפשר לרכב בעומס תנועה כזה בהנחה שירד את הקסטל בדרכו לרחובות וטיפס את הקסטל בדרכו חזרה?
אודה לך מאד על הסבר כי לי זה נראית אגדה אורבנית או שיש מסלול לרוכבי כביש מירושלים לרחובות שאינני מכיר.
בתודה מראש ליותם ולכל מי שיש לו תשובה.
 

quant1

New member
תשובה

1. בכתבה נכתב שהוא רכב מירושלים למכון ויצמן. לא נכתב שהוא רכב בחזרה. אפשר לקחת אוטובוס (ולשים את האופניים בתא המטען) בדרך חזרה.
2. זה לא נעים ופחות בטוח, אבל אפשר לרכב לירושלים דרך עין כרם, גם בשעות שיש בהן הרבה רכבים בכביש. אני רכבתי השנה כמה פעמים מגוש דן אל ירושלים דרך נס הרים או דרך רמת רזיאל בימי שישי וגם באמצע השבוע, ובירושלים עליתי על אוטובוס בחזרה לת"א.
 

נטע88

New member
תודה,אבל מה שאתה מתאר לא דומה לרכיבה לעבודה מירושלים לרחובות

בימי חול בשעות העבודה בכבישים עמוסי התנועה.
קשה לי להאמין שירד את הקסטל בשעות האלו...וגם המשך הדרך באופני כביש עד למכון וייצמן נראה מאד בעיתי (אולי מאתגר.)
 

quant1

New member
רכבתי בעין כרם ולרחובות ב 7 בבוקר,יום חול.מסלול שהייתי בוחר:

אם הייתי צריך לבחור מסלול מירושלים לרחובות ביום חול, אז הייתי יוצא מוקדם ככל האפשר, רוכב דרך רמת רזיאל, אשתאול, נחשון, חולדה, צ בילו ולמכון ויצמן.
 

ItsikH

Member
אישית רכבתי כפר סבא-ירושלים לעבודה
אמנם רק תקופה קצרה - כחודשיים - ורק פעם בשבוע.
אז עוד רכבתי משער הגיא - חוקי אך מאוד לא מומלץ - היום הייתי מעדיף את רזיאל [הרצוי ביותר] או 443 [קל הרבה יותר אבל ממש לא סימפטי].
 

YotamKa

New member
רכב דרך רמת רזיאל, קיבוץ חולדה, וכו

למיטב ידיעתי היה חוזר במונית, או במכונית עם אשתו. בכל מקרה לא היה חוזר באופניים לירושלים.
 

YotamKa

New member
רכב דרך רמת רזיאל, קיבוץ חולדה, וכו

למיטב ידיעתי היה חוזר במונית, או במכונית עם אשתו. בכל מקרה לא היה חוזר באופניים לירושלים.
 

yeonatanhai

New member
השאלה אם קיים הבדל בין אופניים לכלי רכב ממונע

אני אישית חושב שקיים הבדל משמעותי-
אחרי הכל כלי רכב דו גלגלי יורד לשול כדי לעקוף (בפקקים) ולא בתור נהיגה רגילה בעוד שאופניים רוכבים בשול כדי להיות שם באופן תמידי ולשמור על עצמם
מכיוון שכך אפשר לטעון שהירידה של האופנוע לא מוצדקת ואצל הרוכבים זהו דבר תקין
 

ItsikH

Member
ההנחיה להתיר לדו גלגליים לנסוע בשול היא ממשטרת התנועה
במקרה האופניים מדובר בחוק: בעבר חייב החוק את הרוכב לרכוב בימין הנתיב אבל התיר לו שיקול דעת לרדת לשול [כרכב איטי], היום המצב הפוך - חובת הרוכב לרכוב בשול אבל שוב יש לו שיקול דעת.
במקרה הרכב הדו גלגלי אין המדובר בעקיפה בלבד.

ובכל אופן, לשאלתך כפי שהסברתי, יש הבדל.
 
למעלה