נפלה לידינו הזדמנות שאסור להחמיץ!!

davidncsy

New member
נפלה לידינו הזדמנות שאסור להחמיץ!!

להחליף את יום הזכרון לשואה ולגבורה ל27 בינואר, ואם לא אז עשרה בטבת. אנחנו,בני הדור השני והשלישי, חייבים לדרוש להחליף את תאריך יום הזכרון לשואה. לזכרם של אלו שלא נטשו את משפחותיהם, את קהילתם, את תלמידיהם, את חניכיהם בבתי היתומים, והלכו איתם מתוך גבורה אמיתית אל הסוף הנורא- אנחנו חייבים לשנות את התאריך. לזכרם של אלו שבחרו בחיים בימים קשים אלו, ולא שלחו יד בנפשם,והמשיכו להאבק על קיומם בתנאים תת אנושיים, יום יום, שעה שעה - אנחנו חייבים לשנות את התאריך. לזכרם של אלו שנתנו פיסה מפרוסת הלחם האחרונה שלהם, לילד יתום ולילדה רעבה- אנחנו חייבים לשנות את התאריך. לזכרם של אלו שהקימו את חייהם מחדש (גם כאלו שחיים איתנו עוד היום,ואסור לנו לשכוח אותם) התגברו על הצלקות, על השכול ועל הכאב, על מנת לאפשר את המשך קיומו של העם היהודי - אנחנו חייבים לשנות את התאריך. כז' ניסן-התאריך שנחקק ליום הזכרון לשואה והגבורה ב1953, נקבע דוקא בסמוך ליום הזכרון לחללי צה"ל, ובסמיכות לתאריך פרוץ המרד בגטו. התאריך הזה נקבע בימים בהם מודל הגבורה הצברי טופח על חשבון חרפתם ושתיקתם של ניצולי השואה ,סיפורם של לוחמי גטו וורשה נועד "לכסות" על גורלם של המיליונים על פי צורת החשיבה הצברית של אותם ימים ש"הלכו כצאן לטבח". אני חושב שרק צעד דרסטי כזה, של שינוי התאריך, ילמד את העולם כולו, ולפחות את מי שחי בארץ הזאת,שהייתה גבורה אחרת, לא פחות אנושית, לא פחות אחראית, לא פחות יהודית. שינוי התאריך יכבד באמת את זכרם של אלו שלא מרדו, ולא ברחו ליערות אלא ניהלו מאבק גבורה עיקש על מנת לשמור ל דמותם האנושים ועל מנת לשרוד. כבודם של מורדי הגטאות במקומו מונח, לצד סיפורי גבורה של רבים רבים אחרים, שאת סיפור הגבורה שלהם אף אחד לא סיפר.. חברים יקרים- כדאי שתחשבו על זה. שלכם דויד
 
לכל תאריך יש בעיתיות מסויימת

התאריך 27 בינואר לפי החלטת האום, השאלה איזה טכסים מתכוונים לעשות בתאריך זה. יש כאלה שיתנגדו "מה פתאום תאריך לועזי בטקסים יהודיים" לא חשבו אם תאריך זה יפול בשבת. מה יעשה כל העולם ואיך יציינו היהודים בתאריך זה. עשרה בטבת "יום הקדיש הכללי" הוא יום שאומרים קדיש על נספים שלא היה מי שיגיש קדיש אחריהם. יום זה הרבנות הראשית קבעה. יהיו כאלה שבאופן עקרוני לא ירצו לקבל את מרות הרבנות. כ"ז ניסן יום השואה והגבורה ממשלת ישראל קבעה. יש כאלה שלא רוצים לקבל מרות הממשלה, הם אומרים שזה תאריך חילוני. גם לכל קהילה יש לה תאריכים משלה. כמו שאני מציין את יום הגירוש של משפחת הורי בזגלמביה בתשעה באב. וקהילות אחרות מציינות בתאריכים אחרים. בכל אופן כל שינוי תאריך יביא למדינה חיכוחים וויכוחים שעדיף שישארו מספר תאריכים. לגבי אישית כבן לניצולי שואה אני לא צריך תאריך מסויים, מאז שנולדתי גדלתי עם נושא השואה בכל ימות השנה.
 

davidncsy

New member
המחיר של הצדק ההיסטורי שווה

את המחיר של ויכוחים ציבוריים על התאריך , במיוחד במדינה כמו שלנו המלומדת בויכוחים ובדעות קוטביות. בא נאמר דוגרי- זה בטח לא ישבור אותנו. ואם זה נופל שבשבת אפשר להעביר ליום ראשון או להקדים ליום חמישי. זו בעיה טכנית פשוטה הקיימת פעם בכמה שנים. מה שחשוב כאן שמדינת ישראל תצהיר שמרד גטו וורשה, עם כל כבודו והדרו, אינו אמור להאפיל על גבורה של רבים אחרים שלא שרדו.
 

deebeebee

New member
אני מסכימה איתך בני../images/Emo45.gif

אני לא חושבת שיש לשנות את הקיים. עשרה בטבת וכ"ז בניסן אינם צריכים להשתנות. בנוסף לכל אלה ישנם ימי הזכרון הקהילתיים והפרטיים שאנשים אימצו לעצמם מסיבות שונות. ה-27 בינואר הוא היום שבו האו"ם יציין את השואה ואל לנו לקשור אירועים שלנו לאירועי האו"ם. אמנם אנחנו מקבלים בברכה את העובדה שהאו"ם קיבל את ההחלטה אבל יש מספיק סיבות לדאגה שהיום ינוצל לדברים אחרים. בעצם הוא כבר נוצל על-ידי הנציג המצרי שכבר דיבר על "שואות" שונות.
 
למעלה