אין תשובה ברורה איך לקבוע מה הפיצוי.
לגבי עוגמת נפש, ראה את המאמר הזה שלי.
הנה כמה דוגמאות לפסיקה של בית המשפט:
1.
הנתבעת התקינה את התוכנה במכשירו של התובע, אלא שהתקנתה גרמה למחיקת כל התוכנות והמידע שהתקין ושמר בו. התובע תובע פיצוי בגין ההוצאות, הטרחה והפסד שעות העבודה שנגרמו בשל הצורך להתקין את כל אלה מחדש - סוף דבר, ולאחר ששקלתי את כל האמור, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובע סך של 4,500 ₪ וכן הוצאות משפט, בסך 600 ₪. הסכום ישא הפרשי הצמדה וריבית, כחוק, מהיום ועד יום התשלום בפועל. ביצוע התשלום – בתוך 21 יום.
2.
עדכון הגרסה גרם לכך שרוב רובן של ההודעות הכתובות, נמחקו ונשארו רק כ-15 הודעות מתוך כ-150. בנוסף, כל הנתונים שהיו שמורים ב"יומן" בשני המכשירים נמחקו לחלוטין.
התובע טען כי השתמש במכשירים אלה כמנהלי מידע לצרכי עסקו כטכנאי מחשבים ולשימושו הפרטי, אחסן בהם מידע רב ערך, כגון פגישות עתידיות ופרטי חובות לקוחותיו באלפי שקלים - אשר לנזק – התובע הגיש תביעה מופרזת ומוגזמת ולא הוכיח את גובה הנזק הנתבע. אני מוכן להניח לטובת התובע כי במידע שהיה שמור במכשירים היה לו ערך רב עבורו, אולם, לא הוכח מהו המידע שנמחק, מהו מספר ההודעות שהיה שמור במכשירים ומה ערכו... הפיצוי שהציעה הנתבעת לתובע, בנסיבות העניין, אינו פיצוי הולם ולאחר ששקלתי את נסיבות המקרה ועל דרך אומדנה, סבורני כי התובע יהיה זכאי לפיצוי כספי בסך 750 ₪.
3.
כתב-התביעה נטען, כי בתאריך 25.11.10 הגיע התובע לתחנת שירות של הנתבעת במטרה לתקן את המצלמה במכשיר הטלפון הסלולארי שלו מדגם נוקיה 71 – E. התובע ביקש מהפקידה שלא לתקן את המכשיר, אם לשם כך יהא צורך לאפס את המידע האצור במכשיר... אני פוסק, כי הנתבעת תשלם לתובע סך של 1,500 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין, מתאריך 25.11.10 ועד התשלום המלא בפועל.
4.
כשניגשה לאחר מס' ימים לקבל את המכשיר לאחר התיקון, מסרה לה הנציגה בשם רותם שהיא מצטערת לומר שכל המידע נמחק. במכשיר היו 300 תמונות של בנה הראשון של התובעת מיום היוולדו ועד לגיל שנה... בנסיבות העניין, ובהתחשב באשם התורם של התובעת, אני סבור שפיצוי שישקף את עוגמת הנפש ובהתחשב במכלול הנסיבות, צריך לעמוד על סך של 1,500 ₪.
5.
התובע הכניס את מכשיר הטלפון הנייד לתיקון עקב תקלה בחיבור לאינטרנט. בעת שהתובע מסר את המכשיר לתיקון הוא הוציא ממנו את כרטיס הזכרון (SIM). לטענתו, כאשר קיבל את המכשיר בחזרה, כל המידע שהיה במכשיר, נמחק לחלוטין, למעט ספר הטלפונים ובנוסף, הוא לא יכול היה לפתוח את כרטיס הזכרון ולקבל את המידע שיש בו. לטענתו, בתוך כרטיס זה היה מידכ יקר ערך שאינו ניתן לשיחזור, בין היתר תמונות מחו"ל. בשל כל אלה תובע התובע פיצוי בסך 18,000 ₪... מתוך מכלול השיקולים שלעיל, אני מורה לנתבעת לפצות את התובע בסך של 5,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ומהיום ועד ליום התשלום בפועל.
6.
התובע טוען שלמרות בקשתו נמחקה כל החומרה שבטלפון וזאת "במתכוון" (וכבר עתה יש לומר גם אם ארעה תקלה, אין ולא הוכח יסוד של "כוונה")...התביעה מתקבלת בחלקה, הנתבעת תשלם לתובע סך 3500 ₪ הכולל את הוצאות הישיבה הקודמת והוצאות ההליך כולו, הסכום ישולם תוך 30 יום שאם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום בפועל.
יש עוד דוגמאות, אבל המדגם. הפיצוי נע עד כמה אלפי שקלים, לפי יכולת ההוכחה שלך של מה איבדת, הקושי לשחזר את המידע, רך שלו, והרשלנות של החברה