נקודה למחשבה - איתי שכטר

tristan79

New member
נקודה למחשבה - איתי שכטר

לרגל הזימון לנבחרת הבוגרת - מה אתם חושבים עליו? מצד אחד מדובר בשחקן צעיר ומוכשר - אולי המוכשר והטכני ביותר בחלק הקדמי של נתניה (לפחות עד שאומברטו יכנס לכושר ויראה לנו מה הוא שווה או עד שטאזמטה יחלים ויחזור לשחק סוף סוף), שעושה מהלכים התקפיים ברמה הגבוהה ביותר בליגה הישראלית. כשהוא הוחתם בקבוצה בקיץ 2006 קיוויתי שיתפתח לנו כאן "יהלום" אמיתי (אמנם יהלום מיובא, אבל אמיתי) שיהיה אפשר לבנות עליו את החלק הקדמי של נתניה שנים קדימה או לפחות עד שהוא יקבל הצעה שאי אפשר לסרב לה מאירופה. מצד שני - עם כל הכבוד לניצוצות הכשרון שרואים ממנו, זה נשאר בגדר ניצוצות בלבד. שכטר סובל מאוד מחוסר יציבות, גם בין משחק למשחק וגם לאורך 90 הדקות של כל משחק. הוא נעלם וכמעט שלא מורגש למשך דקות ארוכות במשך משחקים ולאורך העונה יש לו תקופות של הבקעות ויכולת גבוהה לצד רצפי משחקים בהם הוא כמעט ולא משפיע. מעבר לכך, בתור קהל צופים שעוקב אחרי הביצועים שלו כבר מעל לשנתיים - אתם חושבים שהוא השתפר? חושבים שהנסיון שהוא צבר השפיע עליו? העובדה שהוא התאמן תחת כמה מאמנים שונים (עטר ומתיאוס בנתניה, לוי ואיווניר בנבחרת הצעירה) באה לידי ביטוי? האם הוא הוסיף איזה מימד נוסף לסגנון המשחק שלו בשנתיים האחרונות? יש שמועות ודיווחים אופטימיים על הסתגלות ופריחה של שכטר תחת מתיאוס, אני מאוד מקווה שזה אכן המקרה ושזה יבוא לידי ביטוי העונה באופן בולט. כי אם לא, אז אנחנו "ניתקע" עם שחקן שיכול להבריק מדי פעם, אבל לא להיות מנייה בטוחה בחוליית ההתקפה, שחקן שאפשר לקוות שינצח משחקים, אבל לא כזה שאפשר לסמוך עליו שיעשה זאת. בתור אחד שעוקב אחרי עולם ה NBA אני יודע עד כמה דגש וחשיבות הקבוצות שמות על ההתפתחות של השחקנים הצעירים בסגל שלהם - באופן מדיד לפי קטגוריות ספציפיות. אמנם כדורגל הוא ספורט הרבה פחות מדיד וברור, אבל מתוך ההתרשמות שלי ממשחקי פתיחת העונה עד כה, שכטר לא מתקדם ולא משנה את סגנון המשחק הלפעמים מוצלח ולפעמים בעייתי שלו. יש אמרה באנגלית על כאלו שהיו הבטחות גדולות בצעירותם אך לא מימשו את עצמם - 'יש לו עתיד גדול מאחוריו' אני מאוד מקווה שאיתי שכטר לא יגדל להיות אחד כזה... ואין זמן כמו ההווה להוכיח את זה.
 
תיארת את המצב של שכטר בצורה נהדרת

מדובר בשחקן מאוד מוכשר ולא יציב כלל עם בורות גדולה על המגרש. אני ממש לא חושב שהוא לומד מהניסיון שהוא צובר על המגרש, הוא פשוט ממשיך לשחק את המשחק שלו בלי לשנות את הגישה שיכולה רק לעזור לו להתקדם.
 

tristan79

New member
נכון, השאלה היא

עד כמה הקבוצה יכולה "להרשות לעצמה" שחקן כזה, במיוחד כשמתחשבים בסגל ההתקפי שסביבו. זה דבר אחד לתת מקום בהרכב לשחקן מלהיב של יום עסל יום באסל כשיש לך ב11 עוד 3-4 שחקנים התקפיים איכותיים שנותנים תפוקה באופן קבוע, זה מקרה אחר כשהסגל של הקבוצה בחלק הקדמי הוא של שחקנים סולידיים במקרה הטוב עם נטייה לאפרוריות... לא שיש כרגע מישהו אחר עדיף, רחוק מזה, אבל אם וכאשר טאזמטה יחזור אז יכול להיות שהוא יורכב במשבצת של שכטר, במיוחד אם הוא יפגין יכולת טובה באופן עקבי. או אולי אם אומרבטו יתגלה כפליימייקר אפקטיבי שווה ללכת על מישהו שהוא יותר חלוץ מטרה באופיו, ולשחק עם שני חלוצי חוד.
 

KfirWolfson

New member
סגל התקפי?

לא בטוח לגבי זה. בכל מקרה, שכטר שחקן הכרחי על המגרש, אך לא הייתי מתנגד שיישב קצת על הספסל אם הוא יראה חוסר חשק ועצלנות במשחק שלו כמו לדוגמא מול מכבי תל אביב. אומנם הוא גרם לפאול שממנו בא הגול, אבל חוץ מזה כל המשחק הוא פשוט התהלך לו בסהרוריות במגרש.
 

SjP

New member
שכטר שחקן שפעולה שלו משנה משחק

אני מסכים על החוסר יציבות, ואני גם מוסיף שהוא נעלם להרבה דקות לאורך המשחק, וגם מוסיף שזאת השנה השלישית שלו בנתניה ועדיין אי אפשר להגיד שהוא למד למסור שצריך, אבל בואו נסתכל שנייה על התרומה שלו בחמשת המחזורים הראשונים מחזור 1- נגד מכבי פ"ת, נכנס בערך בדקה ה-60 70, נגיעה ראשונה בכדור נתן גול מחזור 2- נגד הפועל פ"ת, פעולה מבריקה שלו שהוא מתחמק משתי שחקנים ונותן מסירה לגול (לרביד גזל) מחזור 5- נגד מכבי ת"א, הפעולה שלו הביאה להכשלה שהביא לגול, אם לא ההכשלה כנראה שהוא היה אחד על אחד מול השוער ושם גול לסיכום, אז נכון שאיתי הוא לא הכי סקורר שיש, אבל הפעולות וההברקות האלה מאוד חשובות לקבוצה, מה גם שהוא סוחט הרבה כרטיסים (צהובים ואדומים) אולי הסחטן מס' 1 של נתניה אם מתיאוס יעבוד איתו ויחנך אותו, וזה לא תלוי במתיאוס רק, כי שחקן שחושב שהוא יודע לא ישאף ללמוד, איתי צריך גם להגיע למסקנה הזאת ולהשתפר, הוא לוקה בחסר במיוחד במסירה האחרונה, וכשזה יישתפר זה יהיה אדיר במונחים של ליגת העל. מה שאי אפשר להתווכח זה שאיתי אוהב את מכבי נתניה ואת האוהדים, הוא יודע למשוך לנו בחוטים אם זה לטובה או אם זה לרעה באיבודים ושטויות במגרש, ובגלל זה אנחנו כל כך אוהבים אותו.
 
למעלה