NorthernStar
New member
נקודת מבט פלשתינית על המחסומים
מאמר פשוט מאלף, המציג נקודת מבט אחרת, של מי שצריך לחיות עם המחסומים והחומה. חומר קריאה חובה לכל ישראלי. לסיכום, תפקיד המחסומים וגדר ההפרדה אינו לייצר שכנות טובה. הם נולדו בחטא. הם מזינים שנאה וכעס . ההפסדים החומריים והלא חומריים שהם גורמים הם עצומים. הם מהווים תזכורת ממשית למשהו רקוב במדינת ישראל/פלשתין. הזכות המוסרית והחוקית של ישראל להגן על האזרחים והחיילים מפני התקפות אינה שנויה במחלוקת (מעל אלף ומאה אזרחים ישראליים נהרגו באינתיפאדה, מתוכם 740 אזרחים ובהם כ-130 ילדים). מה ששנוי במחלוקת הוא: 1. האם יש לישראל זכות חוקית ומוסרית לענוש ענישה קולקטיבית , לכתר, לשים במצור ולרושש אומה שלמה על מנת להפחית את ההתקפות המבוצעות ע`י מיעוט מיליטנטי? זוהי שאלה נורמטיבית שצריכה להיות מיושבת ע`י פניה לנורמות של חוקים הומניטאריים בינלאומיים. 2. האם הענישה הקולקטיבית לא מזינה את האלימות ואת המוטיבציה לאלימות במקום שתפחית אותה? המחסומים, העוצר וגדר ההפרדה מהווים אלימות נגד פלשתינים תמימים.
מאמר פשוט מאלף, המציג נקודת מבט אחרת, של מי שצריך לחיות עם המחסומים והחומה. חומר קריאה חובה לכל ישראלי. לסיכום, תפקיד המחסומים וגדר ההפרדה אינו לייצר שכנות טובה. הם נולדו בחטא. הם מזינים שנאה וכעס . ההפסדים החומריים והלא חומריים שהם גורמים הם עצומים. הם מהווים תזכורת ממשית למשהו רקוב במדינת ישראל/פלשתין. הזכות המוסרית והחוקית של ישראל להגן על האזרחים והחיילים מפני התקפות אינה שנויה במחלוקת (מעל אלף ומאה אזרחים ישראליים נהרגו באינתיפאדה, מתוכם 740 אזרחים ובהם כ-130 ילדים). מה ששנוי במחלוקת הוא: 1. האם יש לישראל זכות חוקית ומוסרית לענוש ענישה קולקטיבית , לכתר, לשים במצור ולרושש אומה שלמה על מנת להפחית את ההתקפות המבוצעות ע`י מיעוט מיליטנטי? זוהי שאלה נורמטיבית שצריכה להיות מיושבת ע`י פניה לנורמות של חוקים הומניטאריים בינלאומיים. 2. האם הענישה הקולקטיבית לא מזינה את האלימות ואת המוטיבציה לאלימות במקום שתפחית אותה? המחסומים, העוצר וגדר ההפרדה מהווים אלימות נגד פלשתינים תמימים.