אומר לך מה הפואנטה
ואולי יש יותר מאחת.
ראשית, כפי שעיניך רואות, בפלנטה הדתית לא צריך דווקא ש״הכרת מעמדו של האדם בפני אלוהים״ תהיה טריגר לעשייה דתית, ואין דווקא כל הכרח שמלחמה עקובה מדם תהיה דווקא למענה של התורה כמלחמת בית חשמונאי. הנה לך מלחמה שמניעיה בעיקר אתניים, לאומיים, חברתיים, מלחמה נגד שונא שרוצה להשמיד ולאבד אותך אבל איך שהוא, ואפ׳ מבלי שהקב״ה מוזכר, עלה בידי יהודים הודות לזולה שבגבורות לכסח לשונאים את הצורה ולזכר האירוע החילוני הזה, הקיומי הזה, קבעו קברניטי היהדות לקיים יום פולחני דתי מחייב. זו פואנטה אחת.
פואנטה אפשרית שניה היא, שה-ערך שהיה למרדכי ולאסתר לא היה דתי פולחני במסגרת ״ עבודת ה׳ ״, שהרי אסתר לא נישאה כדת משה וישראל ומן הסתם שכבה עם הנוכרי אחשוורוש וכנראה גם אכלה מאכלים ללא הכשר הרבנות של שושן, אלא הצלת עמה משמד הוא היה ה-ערך שמפניו נדחו כל הערכים האחרים - ולחז״ל, קברניטי הדת היהודית זה לא הפריע להצדיע לאשה זו לקיים לזכרה אירוע פולחני דתי מחייב.
ואם תרצה, וגם זו מעיין פואנטה אם כי לאו דווקא דתית, והיא - שלא צריך לזלזל בנשים כפי שלכאורה עולה מהתנהגותו של אחשוורוש. גם ושתי וגם אסתר היו נשים אסרטיביות והודות לטקטיקה של אסתר התהפך הפור והיהודים שלטו המה בשונאיהם.
ולבסוף, לגבי הערתך לביבי - חשוב מאד לדייק בסיפור המעשה ולזכור שהמן צורר היהודים כלל לא היה איראני ... הוא אומנם היה בכיר בממלכה אבל היה אגגי מזרע עמלק ומי שדווקא הציל את היהודים מרשעתו של העמלקי הזה היה האיראני אחשוורוש שנאות לקבל את בקשתה של אסתר ... ואת הוורט החכם הזה למדתי מתגובתו של שר החוץ האיראני הפיקח, מוחמד ג׳וואד זריף לנאומו של ביבי, ואשר היטיב לעשות שיעורי בית ולקרוא את המגילה ולהראות לביבי שנהפוך הוא - האיראנים של מגילת אסתר דווקא היטיבו עם היהודים ....
איך ??