נשואה בת 40 - להביא ילד לעולם או לא ?

נשואה בת 40 - להביא ילד לעולם או לא ?

כותבת את שאלתי בפורום זה היות והדבר שהכי מטריד אותי זה שאם אביא עכשיו ילד לעולם, יש סיכוי די גדול שלא אספיק לעשות לו אח או אחות. לי יש אח ואחות וזה דבר שמקנה לי המון בטחון והנאה בחיים.
 
מזמינה אותך לכתוב בפורום "הורות מאוחרת"

ולהתרשם מהכתוב שם. העלית סוגיה מעניינת- לדעתי, צריך לקחת בחשבון שתצטרכי להיכנס להריון פעמיים בהפרשים קצרים וזה לא קל, וגם הסבלנות אולי לא גדולה בגיל 40 (ומצד שני- אולי זה בכלל תלוי אופי). מה בעלך חושב על כך? ו... ברוכה הבאה אלינו
.
 
לבעלי 2 ילדים קטנים מנישואיו הראשונים

ולכן כל אחד מאיתנו במקום אחר בנושא הזה. אז ראשית, תודה על התגובה. הוא בכלל רצה עוד בנישואיו הקודמים רק ילד אחד וגרושתו רימתה אותו בילד השני. תודה שאת שואלת. באמת חשוב והייתי צריכה להתייחס לזה קודם. אגב, העלתי את הנושא גם בפורום הורות מאוחרת וכל התגובות שם היו זהות... אז אומרים לי שלילד שלי יש כבר 2 אחים על מוכן, אבל אני לא סובלת את הילדים שלו כי הם מחונכים ע'י האם, שמסיתה אותם נגדי כל הזמן.
 
שוב, אני אישית לא חושבת שזה צריך להוות שיקול

בנוסף, אני לא יודעת בני כמה הילדים של בעלך, אבל מתישהו מגיעים לגיל בו מבינים דברים לבד וגם אם אמם לא מחבבת אותך קשה לי להאמין שהם יתנכרו לילד שיהיה לך ונניח שכן, דיה לצרה בשעתה, אין סיבה שתחשבי על זה עכשיו. השעון הביולוגי דופק, את ללא ספק מעוניינת בילד, ואם כל כך חשוב לך שיהיו לו אחים אז תמיד יש אפשרות לאמץ ילד גדול (מהכרות עם משפחות שאימצו ילדים כאלו, זה לא דורש המתנה ממושכת היות שלילדים גדולים יש "פחות ביקוש") וגם אם הוא ישאר ילד יחיד - זה לא דבר כל כך נורא. יש לאחים שלך ושל בעלך ילדים? קשר בין בני דודים זה גם דבר חשוב שיכול לפעמים להיות זהה לקשר בין אחים.
 
אני מכירה כמה ילדים יחידים

ולא חושבת שזה דבר כל כך נורא. לעומת זאת, לא חסרים מקרים של אחים שמכוסחים בינהם, ובכל מקרה אני לא חושבת שזה צריך להיות השיקול שלך באם להביא ילד לעולם או לא. אם תצליחי לעשות כמה ילדים - הרווחת, אם אחרי ילד אחד תסגרי את הבאסטה - גם טוב, כך לפחות לדעתי.
 

LEATHER REBEL

New member
רק את ובן זוגך תחליטו אם זה נכון

אכן שמעתי כבר בחיי כמה דעות בעד ונגד. אבל ההחלטה בנושא היא שלך ושל בן זוגך, ולא של אף אחד אחר. ונניח שיש איזה שהוא גורם בחברה שחושב שזה לא נכון... האם הוא יכול לכפות עליכם את דעתו?
 
ילד בגיל 40

אני אמא ל-4, את בני הקטן ילדתי בגיל 40. היתה התלבטות קלה אבל מהר מאד היתה ברורה התשובה. תחשבי על החלופה, לא להביא ילד בכלל. אצלינו בארץ מקובל ללדת לפחות שני ילדים, אבל בעולם זה לא בהכרח כך, יש משפחות רבות עם ילד אחד. אם את מאד רוצה יותר מילד אחד, את יכולה לנסות להביא אותם ברציפות. זה לא קל, אבל אפשרי. היום זה בכלל לא יוצא דופן ללדת גם בגיל 45. מה שלא תחליטי, את צריכה להזדרז. בהצלחה, פרח
 
אני הייתי מביאה,ביחוד שאין לך עוד ילדים

תשכנעי את בעלך. דווקא אני שמעתי מהרבה נשים בגילאים האלה וקצת יותר שיש להן די הרבה סבלנות לתינוקות. הרבה ילדים מביאים רק ילד אחד,כך שזו ממש לא הבעיה. בהצלחה
 
אין לי מה לשכנע את בעלי. הוא איתי. הבעייה היא

שאם אביא ילד, אולי אחריו הבסטה שלי תיסגר ולא אוכל להביא לו אח/אחות.
 
למעלה