נשים בתורה/יהדות

Yobi5

New member
נשים בתורה/יהדות

לא נימצא מקום בתורה המעיד על פחיתותו של האישה יותר מכך כל התורה והמצוות נוגעות ישירות האישה ומעליה גדולה מאוד למי שמעוניין ארחיב דברים
 

u r i el

New member
נכון. וכך גם במקרא כולו ובעיקר כשמדובר בנשים עבריות ...

להוציא את אשת איוב שלא הייתה עבריה שמבחינה אמונית-עברית הייתה דרגתה נמוכה או איזבל הצידונית. לעומת זאת יש נשים לא מעטות ובמיוחד כאלה שאנחנו הקוראים מייחסים להן מידות טובות, גם עבריות וגם נכריות. המנוולים הגדולים הם דווקא הגברים ... אם כי גם כאן, המקרא לא תמיד מעטר אותם בתואר גנאי אלא שמנקודת מבטו של הקורא ניתן לראות בהם מידות גנאי, ועדיין יש מקום לברר למה התכוונת במילה "פחיתות". באיזה מובן "פחיתות" ?
 
העובדה שאין ברכת בנות לאישה, ושהבכורה היא לגבר ולו בלבד

ושנשים אינן יורשות (אלא אם אין "יורשים") ושוויה הנומינלי של האישה בנדרים ובנידבים, הפחות משל האיש וכו וכו' - זו לא פחיתות במעמדה.. ?

ולא דיברתי כאן מילה אחת על הנביאים והכתובים, שבהם שתי הפרזנטוריות הגדולות ביותר לפמיניזם הנשי - דבורה ורות - הפנימו את פחיתות מעמדן וקיבלו זאת כדבר מה טרוויאלי. על אחת כמה וכמה כפולה ומכופלת חז"ל - שהקצינו נושא זה. לא צריך לעשות שקר בנפשנו - להביט אל האמת נכוחה (או לפחות זו שאנחנו מבינים כך מקריאתנו את הפסוקים) ולומר: כי התורה אינה מדברת על הראוי להיות אלא על המצוי להיות (וזה כולל גם נשים, גם עבדים ועוד). התורה ניתנה לבני אדם החיים במציאות וכללים ונורמות כיצד להתנהג במציאות זו - היעדר מציאות זו או אייונה מחייבים אדפטצייה למציאות החדשה, במסגרת היהדות ולמענה ובכללי פסיקתה, כדור דור.
 

Yobi5

New member
אכן דברים נכונים

דבריך נכונים ללא ספק אך הבא נראה לנכון שלמה המלך כתב את שיר השירים וכולו על אהבת השכינה לבעלה הקדוש ברוך הוא ופיגוע כי האישה היא כנגד ספירת המלכות ולפי הזהר הקדוש כל עבודותינו בתורה ומצוות הם כלפי ספירה זו ועוד כל הספירות כולם כל שמפעם אינו מתגלה אלה במלכות ובעוללנו האישה היא המלכות לדוגמא ידוע כי שירעו של אדם מגיע מהמוח אך כל זה אינו שווה ללא אישה אישה היא אדמה מה יעשה אדם עם חופן זרעים ללא חלקת אדמה ועוד גם נאמר בזכות נשים יצאו בני ישראל ממצרים מעלתם מאוד גדולה לצערי פחדם של הגברים הביא אותם לעיוות זה שבוע טוב
 
שבוע טוב ומבורך

אני רוצה לומר לך איש יקר, שלא הבנתי משפט אחד שלם ממה שכתבת. אינני אומר זאת על דרך שגרת לשון, אלא, קראתי, קיימת קורלצייה בדרך כלל בין קריאתי להבנתי, ואני חושב שאני מכיר את מה שאתה מצטט, ועדיין אני לא מבין משפט אחד ממה שכתבת וממה שציטטת (וזה כולל את המקור עצמו) פשוט קורא, ופשוט לא מבין.

אבל אם אתה הבנת, אז יפה לך!
 

Yobi5

New member
קבלה

ידוע לי כי ישעיהו לבו ,לא נתן מקום לקבלה ואיני חושב כי יש פגם בהגותו בשם כך. להיפך דבריו מתישבים עם תורת הסןד. צר לי שלא הבנת את דבריי אשתדל לגלות טפחיים בלא לכסות טפח
 

Yobi5

New member
ספירות

אנו לא עובדים לשום ספירות אנו מקיימים את מצוות הבורא ואני לא דתי
 

Yobi5

New member
כלפי=אותה?

לפירושך הרי זו אלילות לא לזה כיוונתי
 
למעלה