החוק במדינת ישראל מחייב שמשנת 2014 כל אוטובוס עירוני יהיה
עם נגישות לנכים וכל נסיעה של רכבת תכיל לפחות קרון אחד נגיש לכסא גלגלים ולקלנועית.
הבעיה עם אוטובוס בין-עירוני הוא הגובה הרב (1.5 מ') שאליו צריך לעלות המשטח של כסא הגלגלים מעל לכביש, גובה שמסכן את חייו של הנכה במקרה של תקלה או נפילה. המבנה של האוטובוס הבין-עירוני הוא מאד גבוה.
לנכה שגר במקום שבו אין קווים עירוניים ואין תחנת רכבת, יש עזרה בתחבורה מהמועצה המקומית בנוסף לקצבת הניידות שהוא מקבל מהביטוח הלאומי.
מדינת ישראל היא אחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם בנושא של הנגישות לנכים וכל מבנה שנבנה בה, ציבורי או פרטי, חייב לפי חוק להיות מותאם גם לנכים.