החיים הטובים
באיזה 'מועדון ספר' שאני נטלתי בו חלק ואשר הועבר ע"י סופרת מצוינת היא עשתה פעם תרגיל והקריאה קטעים נבחרים ('ומחשידים') מספרים, המשתתפים התבקשו לקבוע מי כתב זאת - נשים וגברים. התוצאה היתה אקראית לחלוטין. שולמית הראבן (סופרת מעולה) אפילו כתבה ספר ששמו זרח מפרחוני תחת שם שגם הוא פרח מזכרוני אבל שיכול להשתמע כזכרי או נקבי. רוב המבקרים התיחסו אליו כאל מה שנכתב ע"י גבר. אני אשמח לשמוע ניתוח מובנה על מה ההבדל בין כתיבת נשים לכתיבת גברים. אני חושב שיש ספרים מצוינים, יש ספרים טובים ויש (הרבה) ספרים גרועים. נקודה. הנסיון ליחד כתיבת נשים (למה לא מיחדים כתיבת גברים?) הוא יריה ברגל של הרעיון החשוב לשיוויון בין נשים לגברים, צהובים שחורים ולבנים, סטרייטים להומולסבים. you name it. זו גחמה של אנשי אקדמיה מלאי חשיבות שמנסים לייחד לעצמם תחום מחקר אחר. מה שחנה נווה עשתה בספרה זה לא להצדיק את העיסוק ב'דברים קטנים' או בנושאים ש'ברומו של עולם', אלא נקטה עמדה שיפוטית כדי להוכיח תיזה ולאו דווקא לחיוב. כפי שטענתי למעלה, אני מוכן להרחיב ולהכליל: יש ספרים שמנסים לגעת בנושאים 'חשובים' והם גרועים כמו שיש ספרים שמתעסקים בנושאים 'טריוויאלים' שהם מצוינים. 'מאדם בוברי' הוא דוגמא אחת (אופס. נכתב ע"י גבר. פלובר), 'שדות התהילה' שניה(אופס. עוד גבר שמתעסק בקטנות. ז'אן רואו. אבל גם הוא צרפתי. אולי זה היחוד? ) ואשר להגדרה שלך של פמינזם - אני מסכים. רק ששופרות הפמינזם לא יסכימו איתך. הם יטענו נגדך מה שטוענים אלה שמנסים להנציח את העדתיות בארץ שאת, כמו למשל אלי עמיר או רונית מטלון, מזרחי/פמיניסטית מזויפים שהשתכנזו/נכנעו למין הזכרי השליט.