נשים עושות שלום: צום איתן

נשים עושות שלום: צום איתן
[URL]http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=55940737[/URL]

http://www.myavne.co.il/נשים-עושות-שלום--צום-איתן

רונן דמארי

קבוצת נשים יבנאיות, החברות בתנועת 'נשים עושות שלום', מבקרות בחודש האחרון לא מעט בירושלים, באוהל 'צום איתן

נשות התנועה החליטו לציין שנה לפרוץ מבצע 'צוק איתן' בדרך מקורית ולהקים מאהל מול בית ראש הממשלה למשך חמישים יום, כמספר ימי המבצע, כאשר בתקופה זו הן צמות במשמרות.

בין הנשים ניתן למנות את יעל שטימברג, ענת שפיר, דגנית נצר, בלה ציון, טלי קפצן, רונית שפירו, רויטל לוין-יוגב, אריאלה זהר הלוי ומירה דמארי.

אחת הנשים הבולטות בתנועה היא היבנאית מאירה פריבמן (רעייתו של חבר המועצה לשעבר, ערן פריבמן) שסיפרה השבוע לפורטל: "התנועה שלנו קיימת מזה כשנה. היא נולדה אחרי 'צוק איתן'. בעקבות הלחימה, הציפיות שלנו היו שיהיה ניסיון לחדש משא-ומתן ולמצוא פתרונות. די מהר, כשראינו שלא קורה כלום, קמה התנועה כדי ללכד נשים שמרגישות דומה ומנסות יחד להיות פעילות ולא לוותר. עשינו כמה פעילויות לאורך השנה. כשמלאה שנה למלחמה, חשבנו שזה לא יכול לעבור בשקט, שצריך לציין את זה בקול רם, אבל לעשות זאת בקול השקט שלנו. לעשות משהו מאוד שקט, שיישמע כקריאה חזקה, זו הכוונה של הצום שלנו."

מה החלטתן לעשות?

"הרעיון היה לשבת מול בית ראש הממשלה, באותו מקום בו היו מאהלים מפורסמים יותר, כמו המאהל לשחרור גלעד שליט. הקמנו את המאהל ב-8 ליולי, תאריך פרוץ 'צוק איתן', למשך חמישים יום, כמספר ימי הלחימה. על-פי האישור של המשטרה והעירייה אסור לנו לשהות שם בלילות ובשבתות. האוהל נפתח משמונה בבוקר עד עשר בלילה. אנחנו פורשות את עצמנו בכל בוקר מחדש, וזו די הרבה לוגיסטיקה. בכל יום יש בין 5 נשים ל-15 נשים, שכל אחת מהן צמה בין 25 שעות ל-50 שעות. הייתי שם ביום ראשון השבוע הגעתי ב-11 בבוקר וצמתי עד לשעה 12 למחרת. גם כשישנתי בבית של חברים - נתנו לי רק מים."

אלו תגובות אתן מקבלות?
 
למעלה