נשכב על המסילות ונעצור את הרכבות

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
נשכב על המסילות ונעצור את הרכבות

נשכב על המסילות ונעצור את הרכבות
עובדי רכבת ישראל מאיימים לשבש את פעולת הרכבות, לקראת הדיון בהצעה להפריט את קו הרכבת תל אביב-כפר סבא. כתבה מאת: יוסי עלמני כל הזכויות שמורות ל-"ידיעות איטנרנט" לינק לכתבה המלאה כאן
 

oren*

New member
כיצד ניתן להפריט רכבת?

נשכב על המסילות ונעצור את הרכבות
עובדי רכבת ישראל מאיימים לשבש את פעולת הרכבות, לקראת הדיון בהצעה להפריט את קו הרכבת תל אביב-כפר סבא. כתבה מאת: יוסי עלמני כל הזכויות שמורות ל-"ידיעות איטנרנט" לינק לכתבה המלאה כאן
כיצד ניתן להפריט רכבת?
הרי זה לא כמו כביש שכל אחד יכול ליסוע עליו או מטוסים שאפשר לטוס בהם לכל מקום מדובר במסילה אחת או שתיים לכל כיוון כשהכל מנוהל ממרכז הבקרה של רכבת ישראל. האם הם ישתמשו ברכבות של "רכבת ישראל"? האם לרכבת ישראל תהיה זכות למנוע מרכבות פרטיות לעצור בתחנות מסויימות, וכך אני כתושב הוד השרון שמחכה לרכבת בכפר סבא לא אוכל להשתמש בה בכדי ליסוע לתל אביב לדוגמא?
 

alantan

New member
הפרדת תשתיות מהפעלה

כיצד ניתן להפריט רכבת?
הרי זה לא כמו כביש שכל אחד יכול ליסוע עליו או מטוסים שאפשר לטוס בהם לכל מקום מדובר במסילה אחת או שתיים לכל כיוון כשהכל מנוהל ממרכז הבקרה של רכבת ישראל. האם הם ישתמשו ברכבות של "רכבת ישראל"? האם לרכבת ישראל תהיה זכות למנוע מרכבות פרטיות לעצור בתחנות מסויימות, וכך אני כתושב הוד השרון שמחכה לרכבת בכפר סבא לא אוכל להשתמש בה בכדי ליסוע לתל אביב לדוגמא?
הפרדת תשתיות מהפעלה
לא ברור מהכתבה איך הדבר יכול לקרות ב-BOT מכיוון שרוב הפרויקט מצוי בשלבים מתקדמים. המדובר רק בקטע האחרון בין כ"ס נורדאו לכ"ס סוקולוב??? ככל הנראה, מדובר בהפרדת ההולכה (מסילות, תחנות, איתות וכו´ שישארו אצל רכבת ישראל) מהפעלת הרכבות (נהגים, ציוד וכו´). בכל מקרה, הנסיון הבריטי אינו מוצלח כל כך, וישנן בעיות רבות: - של חלוקת התשתית בין המפעילים - של רמת הבטיחות של כל מפעיל
 

luckydude

Active member
איך יכול לקרות

הפרדת תשתיות מהפעלה
לא ברור מהכתבה איך הדבר יכול לקרות ב-BOT מכיוון שרוב הפרויקט מצוי בשלבים מתקדמים. המדובר רק בקטע האחרון בין כ"ס נורדאו לכ"ס סוקולוב??? ככל הנראה, מדובר בהפרדת ההולכה (מסילות, תחנות, איתות וכו´ שישארו אצל רכבת ישראל) מהפעלת הרכבות (נהגים, ציוד וכו´). בכל מקרה, הנסיון הבריטי אינו מוצלח כל כך, וישנן בעיות רבות: - של חלוקת התשתית בין המפעילים - של רמת הבטיחות של כל מפעיל
איך יכול לקרות
בפרוייקט שאכן נמצא בשלבים מתקדמים נבנתה מסילה אחת בודדת אך התכנון הוא למסילה כפולה. לכן אם הנני מבין זאת נכון, פרויקט הBOT יהיה מורכב מהכפלת ויישור המסילה הקיימת מת"א דרך ב"ב לכפר סבא והמשך המסילה לסוקולוב.
 

alantan

New member
יכול להיות...

איך יכול לקרות
בפרוייקט שאכן נמצא בשלבים מתקדמים נבנתה מסילה אחת בודדת אך התכנון הוא למסילה כפולה. לכן אם הנני מבין זאת נכון, פרויקט הBOT יהיה מורכב מהכפלת ויישור המסילה הקיימת מת"א דרך ב"ב לכפר סבא והמשך המסילה לסוקולוב.
יכול להיות...
אבל היישור כבר מתבצע כחלק מהמסילה הבודדת וזה כולל גם את מרבית העבודות התשתיתיות הכבדות. לא נראה לי ש-BOT מוצדק אלא אם כן המסילה לא תמשיך בתוואי של האילון בתל אביב והרכבות תסתיימנה בתחנת האוניברסיטה. (אגב, למה לא להסב את הקו לרכבת קלה שתמשיך לתוך כ"ס בצד אחד ולתוך ת"א בצד השני?) בכל מקרה, אם רוצים להשאיר את התפעול בידי רכבת ישראל ורק להפריט את ההקמה, עדיף אולי לממש זאת ב-PFI מאשר BOT.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה