נשמים , נשמה , המשך....

Haim raveh

New member
נשמים , נשמה , המשך....

הייתי טייס חדש כ- 70 ש.ט. ולא ידעתי לטוס . היום אני עדיין לומד וכשאהיה גדול אדע לטוס . אבל אז לפני הרבה שנים , המראתי עם אז"מ 12-S אחרי כ- 30 דקות המנוע מוריד כוח וכבה. אני מפנה את אף המטוס לשדה אשר היה במוחי ונרכש רק שניות מועטות לפני כן כשדה לחרום מודיע בקשר למטוס שלידי , מכריז את שמו .... ואומר "נוחת בשטח" הוא מאשר שקבל מ- 300 רגל אני נוחת יפה ומסודר בשדה . נחיתת אונס ראשונה בחיי אך ממש לא האחרונה ! אני מסתכל סביבי ורואה את מיכל הדלק [מפלסטיק] "מצוץ" פנימה . אני פותח את הנשם שעל המיכל ואוויר נשאף פנימה , המיכל "נשם לרווחה" . נו , תגידו לעצמכם , מה ? האידיוט לא יודע שצריך הנשם להיות פתוח ? אז לא , הנשם צריך היה להיות סגור כי יש 2 מיכלי דלק גבוהים יותר, ונשם נוסף שנקדח במיכל ע"פ הוראות היצרן . הנשם עלה מהמיכל עד לכנף , ו - 180 מעלות כלפי מטה . היום אני כבר יודע, שכל מה שיכול לקרות בטיסה, בכלי טייס שאני ואחרים טסים בהם, קורה רק לי ! והיום אני יודע שאני צריך יותר פרוטקציה מאשר מזל ! אבל מה קרה לנשם ? במהלך של כ- 170 שעות הטיסה של המטוס , אט , אט, התנפח פנימה , עיין אדם לא ראתה זאת . הצינור תזמן וחיכה רק לי ! ובסופו של דבר תפסו אותי הצינור והמזל , במקרה הזה המזל הרע ו"תקע" אותי . ללמדכם שלנשם יש "נשמה" משלו !!! יש לטפל גם בהם ורצוי כל טיסה . ולמה כל הזמן אני חוזר ואומר כי יש לנשם "נשמה" משלו ? 1. תשננו עד שתצא לכם "הנשמה" ותיזכרו. 2. למה הוא תוקף אותי זו הפעם השלישית ? ? ? גלגול "נשמות" ? ? ? חיים רוה
 
תיגבור לנשם בבקאי...

לחיים רווה ולחברי האגודה לממ"גים מועדים לשמחה סיפורי הנשמים שלך מזכירים לי את שארע בבקאי שלי לפני כמה שנים. שמתי לב שלעיתים שאני פותח את מכסה מיכל הדלק (אותו מכסה המכיל את הנשם בתוכו) אני שומע "פלאק" כמו שפותחים בקבוק שהיה בו תת לחץ. בעצת החברים מאומני - קדחתי חור בקוטר כ-2 מ"מ בפקק מיכל הדלק ומאז הענין הסתדר. אתמול, בהמשך לסיפורי הנשמים והנשמות בפורומים השונים, בדקתי שוב את תקינות החור הקטנטן- לשימחתי, שלום לחור והכל בסדר. פתרון פשוט - שעשוי למנוע צרות צרורות. בני נדלר
 

רמי בר1

New member
היו בהסטוריה שלנו מקרים שטיסים

תדלקו מגריקן זהה לזה שיש במטוס[בעיקר בדריפטר]והחליפו את הפקקים. הלקחים היו לקדוח את החור שצינת צמוד לכריכת ההברגה האחרונה שיש במיכל,כך שהנקב יוצא צמוד לחלק התחתון של הפקק ואי אפשרות לטעות בין המכסים,אם אין שום אפשרות שתתעה בפקק המיכל עם פקק זהה אחר,אז קדחת טוב.
 
מכסי הדלק בבקאי ובג'רקנים שונים

לרמי שלום בבקאי שלי (ונידמה לי שבכל הממ"גים), פקק/מכסה מיכל הדלק הוא שונה לחלוטין ממכסה ג'ריקן לתידלוק. ולכן אצלי לפחות לא יכולה להיות טעות בהרכבה. אבל בהחלט הוספת פן נוסף לבדיקה/חשיבה. בני
 

צהלוני

New member
חיים האים הממ"ג שבתמונה למקירה

אני מחפס את הפורום של הממגים אז אכתוב על ה F 15 ..שלי..
 
למעלה