נתוח פסיכולוגי לאגדות

נתוח פסיכולוגי לאגדות

נתקלתי פעם בספר (בעברית) שמנתח אגדות.למשל: הזאב בכיפה אדומה,מסמל איש שתוקף נערות. מישהו יודע מה שם הספר? ואשמח לקרוא גם מאמרים שמנתחים אגדות.איזו דמות מסמלת מה. רצוי בעברית. תודה מראש!
 

WallFlower

New member
זה במקרה ספר שמציעים בו אלטרנטיבות

לאגדות? - נגיד במקום שהנסיכה תבחור בנסיך שהטעה אותה היא הולכת על האח הגדול אני זוכרת שסיפרו לי על זה משהו
 
לא חושבת...

החזקתי את הספר הזה ביד לפני שנים,אני לא בטוחה-אבל אני חושבת שהיה נתוח האגדה כמו שהיא,לא וריאציה עליה. תודה בכל אופן.
 

עִידן

New member
נשמע מעניין מאוד,

אבל לא שמעתי על ספר כזה. לעומת זאת - דיבנרו על הדברים האלה כמה פעמים בפורום, כשעוד היה בחיתוליו. אני אחפש בארכיון מאוחר יותר.
 

Star Maiden

New member
יש ספר כזה

"קסמן של אגדות" מאת ברונו בטלהיים הוא בדיוק הספר שאת מתארת. הוא כולל ניתוחים של אגדות שונות לפי הפסיכולוגיה והסמלים ומסביר כיצד אגדות משפיעות על ילדים, מחזקות את הבנתם של נורמות החברה וערכיה ועוזרות להתפתחותם. מאוד מעניין ומומלץ בחום.
 

shirley84

New member
נצל"ש... מבקשת עזרה!

פעם קראתי איפשהו בתפוז, אם בפורום זה או ספרות או משהו אחר דומה (אני לא זוכרת) מאמר על יחסי אם ובת בשלגיה והתסביך האדיפלי של פיטר פן... יש מישהו שיודע על מה אני מדברת ויכול בבקשה לעזור לי למצוא את המאמרים האלה? תודה :) ושיהיה לכם סופ"ש מקסים :)
 

WallFlower

New member
אממממ

יש את המאמר הזה בנושא פיטר פן, שמדבר גם על תסביך פיטר פן ועל המאפיינים הדומים בשניהם...
 

scooby4

New member
אני, מתישהו בעבר הרחוק

העתקתי לפורום קטע מהספר "סנדל הזכוכים של החתול במגפיים" של אוריאל אופק, שדיבר על גירסאות שונות של הסיפור, ושהיער מסמל את החיים ושהזאב מסמל איש רע וכולי. אולי זה יעזור לך.
 

SUGARSUGAR

New member
יש יותר מספר

מדובר בתחום שלם של ניתוח סיפורי ילדים. ניתן להשיג חומר מתחום הביבליותרפיה ומהראייה הפמיניסטית (יש אפילו ספר שלקח את האגדות המוכרות וסיפר אותם מחדש מהבחינה הפמיניסטית - למשל כיפה אדומה לא חייבת להיות קורבן והצייד לא חייב להיות ה"אביר על הסוס הלבן" או שהנסיכה שנרדמה ל-100 שנים לא בהכרח צריכה לחכות לנשיקה מה"אחד" כדי להתעורר)
 

SUGARSUGAR

New member
אני יודעת מעט כי עשיתי על זה מחקר

באוניברסיטה - למעשה התיאוריה מאחורי סיפור הסיפורים מתבססת על 2 סיבות: 1. חינוך הילדים להתנהגות מסויימת למשל, במקרה של כיפה אדומה, שזה מסוכן לילדה קטנה ללכת לבד ביער, הסיפור מסביר מה יכול לקרות לה ובמקרה כזה איך עליה להגיב. או שבנות אמורות להתנהג כנסיכות עדינות ובנים כאבירים נועזים ואמיצים שמצילים והורגים כדי להיחשב כגיבורים. - על כך האנושות גידלה את דורותיה במשך דורי דורות. 2. הסיפורת בימי הביניים שונה ופחות נועזת מהסיפורת כיום. סקס היה דבר מוצנע, היה מותר רק במסגרת נישואים ולא מקובל במסגרות אחרות, באופן שאינו מיסיונרי מיסיונרי או שאינו מוצנע. סוג סיפורת כגון זו של המרקיז דה סאד אפילו בצורה הרבה יותר מעודנת הייתה מוקעת עד להתפתחות הקולנוע ולימיה הראשונים של הוליווד. זאת בניגוד להיום, בה די קל להשיג סיפורת פורנוגרפית והרבה מחסומים הורדו בתחום של הסקס. הדבר מתבטא באגדות בכך שכשהאחד מצא את האחת הם רכבו לכיוון השקיעה וחיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. אף אחד לא מספר הרבה על המתרחש מעבר לחתונה, אם בכלל. יחסי מין אינם מוזכרים והדבר הנו טאבו. לכן הנשים היו מפנטזות על האביר כיוון שזה מה שהן הכירו
 
למעלה