נתוני זמן אמת ברכבת הקלה בירושלים

aryeri

Member
האם ידוע למישהו אם בשני הדורות הקרובים יוצגו באפליקציות נתוני מיקום וזמן אמת של כלי התחבורה היחיד בישראל שעוד אין בו את הנתונים האלה ואי אפשר לסמוך עליו?
כלומר - גם בסוף 2024 נתוני הזמנים מופיעים בצבע שחור, באופן לא אמין. בבוקר הפער משמעותי, ועוד יותר בערב עם תדירות עלובה, או כשיש חפץ חשוד. לא ניתן להמר באופן מושכל על אוטובוס.
שירות פח של כפיר, אותו דבר כמו סיטיפס
 

Ccyclist

Well-known member
האם ידוע למישהו אם בשני הדורות הקרובים יוצגו באפליקציות נתוני מיקום וזמן אמת של כלי התחבורה היחיד בישראל שעוד אין בו את הנתונים האלה ואי אפשר לסמוך עליו?
כלומר - גם בסוף 2024 נתוני הזמנים מופיעים בצבע שחור, באופן לא אמין. בבוקר הפער משמעותי, ועוד יותר בערב עם תדירות עלובה, או כשיש חפץ חשוד. לא ניתן להמר באופן מושכל על אוטובוס.
שירות פח של כפיר, אותו דבר כמו סיטיפס

האם המידע האלקטרוני בתחנות אמין ?

על פניו עיכובים קלים באמצעי תחבורה מסילתי עם קו בודד אינם קריטיים. השאלה עד כמה נפוצים עיכובים משמעותיים או ביטולי מקטעים ? (הדפו והתחנות התפעוליות בשער שכם ובתחנה המרכזית מאפשרות לבטל 4 מקטעים שונים - פסגת זאב, בר לב, יפו, הרצל)

כשנסעתי ברק"ל היא היתה אמינה,,ללא ביטולים קריטיים. השאלה אם זה מצב טיפוסי.

לגבי הצפיפות בתגובה של ניצן - אם היה אפשר לדעת אם אחת היחידות במערך יותר עמוסה מהשנים- זה היה יכול לעזור. עיקר הצפיפות ברק"לות נמוכות רצפה נובעת מהבחירה ברביעיות מושבים בחלקים שמעל לחוגונים. יש בזה הגיון מסויים כי הבליטות מעל לחוגונים נכנסות לפנים החלל, אך אם היה עיצוב של מושבים עם הגב לקיר בכל הקרון - היה מקום עמידה רחב יותר וצפיפות נמוכה יותר אפילו עם נקודות צרות מעל לחוגונים. ה DLR הלונדונית עוברת לתצורה כזו עם הגב לקיר בצי הנייד הבא שלה, אף שהיא אינה נמוכה רצפה או במפלס הרחוב. בדגמים הקיימים יש אזורי רביעיות וגב לקיר. כפי שרכבת ישראל למדה - עם גב לקיר אפשר לשמור על מספר מושבים זהה, אך לפתוח את המעבר לכמות גדולה יותר של נוסעים בעמידה.
 
נערך לאחרונה ב:
דעתי שונה, הרקלת מעולה חוסכת פקקים ובתדירות מצוינת, המקרים של חסימות הרקלת נדירים בוודאי בהשפעה לפקקים ורמזורים בהם מתעכבים שאר כלי הרכב.
החסרון היחיד הוא צפיפות אם רוצים מקום ישיבה בטוח עדיף בקו אוטובוס לא ישיר.
מחכה כבר שיאריכו אותה להדסה.
 
החוסר בנתוני זמן אמת הוא אכן אחד הנושאים המטרידים. צריך להגיע לתחנה כדי לגלות כמה זמן נותר עד להגעתה של הרכבת הבאה, ואי אפשר ליצור תזמון יותר מתקדם. מערכת הזמנים המדווחת בתחנה אמינה - כשמכירים את הטעות המערכתית שלה (אפשר לקצץ כדקה מהזמן המדווח). האלגוריתם עצמו אינו מתוחכם, ובמקרה של הפסקת שירות הוא יכול להטעות נוסעים בתחנות המושבתות בצורה מחפירה.
 
למעלה