נתוני טיסה, לכל מי שלא יודע

efi2000

New member
נתוני טיסה, לכל מי שלא יודע

אז ככה: גובה מקסימלית: 10500 מטרים (עוד לפני האטמוספירה) מהירות מקסימלית: 970 קמ"ש כאשר המטוס מתחיל לנחות (20 דקות נחיתה) מאט מהירות שלו בהדרגה עד הגעה למסלול נחיתה במהירות של 300 קמ"ש ועוצר את המטוס ע"י מדפי כנפים (עצירה בעזרת הרוח) וברקסים במטוס. בטיסה מנתב"ג לאירופה ולארה"ב (לכיוון מערב) בד"כ לוקח יותר זמן מאשר בחזרה לאירופה וארה"ב (מערב) לנתב"ג (יותר מהר) בכלל כיוון הרוח המערבית. אם אני לא טועה, מטוס קונקורד היה טס מגובה של 15 אלף מטרים במהירות של 2500 קמ"ש כדי למנוע התנגשות בין המטוסים רגילים באויר.
 

efi2000

New member
המאמר של קונקורד ז"ל.

כמו כן, טעיתי בנתוני טיסה גובה של הקונקורד, אז כאן במאמר הזה כתוב שהוא טוס בגובה של 18 אלף מטר (זה עוד לפני האטמוספירה?).
 
האטמוספירה מסתיימת בגובה 100 ק"מ

מכדה"א בערך. אמרת 18 אלף מטר אז זה שווה ל - 18 ק"מ - עדיין בתוך האטמוספירה. אולי התכוונת לשכבותל האוויר בתוך האטמוספירה? סטרטוספירה / טרופוספירה.
 
לא ממש מדיוק

יש מטוסי נוסעים שעולים יותר גבוה. מטוסים הרבה פעמים טסים הרבה מעל 1000 ק"מ לשעה, אבל תלוי איך מודדים. המדידה שמענינית את רוב האנשים היא יחסית לקרקע. הקונקורד טס יותר גבוה כי שם היה הרבה יותר יעיל לטוס מבחינתו. בנוסף, אזור הטיסה הזה הרבה פחות מוגבל (בנתיבים/בקרה). מהירות נגיעה במסלול היא בדר"כ כ 140 קשר במטוסי נוסעים גדולים, רק 260 קמ"ש (וזה הרבה יותר לאט מ 300, למרות שנשמע דומה) העצירה היא פונקציה של הרבה גורמים, גם "מדפי עצירה" שהם "ברקס אויר", גם הפעלת המנוע ברוורס, גם ברקסים בגלגלים.. וכמובן, יש הרבה מטוסי נוסעים הרבה יותר קטנים עם נתונים אחרים, שטסים לאירופה באופן מסחרי או בתוך ארה"ב (וגם לארה"ב מאירופה). שלא לדבר על מטוסי ארקיע הפנים-ארציים - גם להם נתונים מאד אחרים...
 

efi2000

New member
עד היום לא ראיתי באף מטוס שטס מעל

אלף ק"מ לשעה, יש מסכים מעל מושבי הנוסעים, שם מראים מדי פעם נתוני טיסה: גובה כעת, מרחק יעד, זמן נותר, זמן כעת, מהירות נוחכית, ועוד. אז הפרטים הנ"ל כמו 970 ק"מ היה כתוב שטסתי למינכן, וגובה כמו שכתוב למעלה. זה במטוסי בואינג 737.
 

efi2000

New member
אם אתה מתכוון שטסים מעל 1000 ק"מש

זה מכיוון מערב למזרח בגלל כיוון הרוח מערבית שדוחפת את המטוסים שיטוסו יותר מהר.
 
ב 777 של קונטיננטל

רואים גם 1050 קמ"ש וגם גובה 43,000 רגל ... בעיניים שלי. כמו כן, פשוט תבדוק את נתוני ה 777 באינטרנט. לנתונים תוסיף כ 100 ק"מ לרוח גב ביום טוב... ה 737 הוא לא בדיוק מטוס מהיר או שטס גבוהה ...
 
למעלה