נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
 

בועז ל

New member
נתוני נוסעים בתחנות - ינואר 2012

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
נתוני נוסעים בתחנות - ינואר 2012
 

טשאפק

New member
נראה זינוק מרשים

נתוני נוסעים בתחנות - ינואר 2012
נראה זינוק מרשים
לעומת חודשי ינואר בשנים קודמות, כפי שמופיע בגרף המצורף, פרי מקלדתו של easylivin.

בינואר אשתקד היו כ-2.9 מיליון נוסעים, ירידה קלה לעומת ינואר 2010 שבו היו כ-3 מיליון, ואילו השנה היו כ-3.7 מיליון נוסעים, גידול מרשים של כ-25% לעומת השיא של 2010.

בגרף המצורף רואים שלא היה שינוי משמעותי בכמות הנוסעים השנתית מאז 2008. כמו כן, נתוני נובמבר-דצמבר 2011 זהים כמעט לאלה של 2010.

הקו החדש לראשון-לציון יכול אולי להסביר חלק מהגידול (למרות שזה היה צריך להתבטא כבר קודם, ולא התבטא), אך לא את כולו. הסברים נוספים? (מחירי הדלק?).
 

down under

New member
גם מחירי הדלק וגם, יחסית, העדר השבתות

נראה זינוק מרשים
לעומת חודשי ינואר בשנים קודמות, כפי שמופיע בגרף המצורף, פרי מקלדתו של easylivin.

בינואר אשתקד היו כ-2.9 מיליון נוסעים, ירידה קלה לעומת ינואר 2010 שבו היו כ-3 מיליון, ואילו השנה היו כ-3.7 מיליון נוסעים, גידול מרשים של כ-25% לעומת השיא של 2010.

בגרף המצורף רואים שלא היה שינוי משמעותי בכמות הנוסעים השנתית מאז 2008. כמו כן, נתוני נובמבר-דצמבר 2011 זהים כמעט לאלה של 2010.

הקו החדש לראשון-לציון יכול אולי להסביר חלק מהגידול (למרות שזה היה צריך להתבטא כבר קודם, ולא התבטא), אך לא את כולו. הסברים נוספים? (מחירי הדלק?).
גם מחירי הדלק וגם, יחסית, העדר השבתות
יזומות (תשתית) וכן תחושה של הסדרה ביחסי העבודה עם הוועד וכיוצא בזאת.

כמו כן גם הקו החדש לראשון מערב (בכל זאת, הוא החל בסוף ספטמבר תוך כדי שביתות פראיות ובזויות של הוועד).
אל תשכח שלוקח זמן לציבור להפנים את קיומו של קו חדש. עד שזה נכנס לתודעה/לתת מודע הקולקטיבי של הציבור עוברים לפחות חודשיים שלושה.
הופ, החודשיים שלושה חלפו עברו ומה מקבלים מסוף ספטמ' אם מוסיפים 3 חודשים? את ינואר.


אל תשכח גם את מחירי הבנזין המאמירים.
 

טשאפק

New member
אני לא מניח שהיו השבתות בכל אחד מחודשי

גם מחירי הדלק וגם, יחסית, העדר השבתות
יזומות (תשתית) וכן תחושה של הסדרה ביחסי העבודה עם הוועד וכיוצא בזאת.

כמו כן גם הקו החדש לראשון מערב (בכל זאת, הוא החל בסוף ספטמבר תוך כדי שביתות פראיות ובזויות של הוועד).
אל תשכח שלוקח זמן לציבור להפנים את קיומו של קו חדש. עד שזה נכנס לתודעה/לתת מודע הקולקטיבי של הציבור עוברים לפחות חודשיים שלושה.
הופ, החודשיים שלושה חלפו עברו ומה מקבלים מסוף ספטמ' אם מוסיפים 3 חודשים? את ינואר.


אל תשכח גם את מחירי הבנזין המאמירים.
אני לא מניח שהיו השבתות בכל אחד מחודשי
ינואר האחרונים (2007-2011). הגידול הוא של 25 אחוז לעומת חודש ינואר המוצלח ביותר, 2010. במספרים מוחלטים זה 740,000 נוסעים בערך, שזה יותר מכל הנוסעים בקו לראשון לציון מערב, כך שהוא יכול להוות רק הסבר חלקי. אתה צודק אגב שיותר אנשים השתמשו בקו זה לעומת דצמבר 2011.

מחירי הדלק יכולים בהחלט להיות גורם. המחירים במגמת עלייה מאז 2001, עם ירידות קצרות מועד פה ושם, שהבולטת ביניהם היתה ב-2009. יש להניח שההשפעה אינה לינארית - כלומר כשהמחיר עולה מ-6 ל-7 ש"ח לליטר, למשל, זה לא משנה הרבה את העדפות הציבור, אבל פתאום כשהוא עולה מ-7 ל-8 נשבר גב הגמל, ועוברים לרכבת.

השאלה אם היו עוד שיפורים בקווי הרכבת בסוף 2011 או תחילת ינואר 2012, שיספקו הסבר נוסף.
 

קו 415

Active member
החלטתי להביא הסבר נוסף

נראה זינוק מרשים
לעומת חודשי ינואר בשנים קודמות, כפי שמופיע בגרף המצורף, פרי מקלדתו של easylivin.

בינואר אשתקד היו כ-2.9 מיליון נוסעים, ירידה קלה לעומת ינואר 2010 שבו היו כ-3 מיליון, ואילו השנה היו כ-3.7 מיליון נוסעים, גידול מרשים של כ-25% לעומת השיא של 2010.

בגרף המצורף רואים שלא היה שינוי משמעותי בכמות הנוסעים השנתית מאז 2008. כמו כן, נתוני נובמבר-דצמבר 2011 זהים כמעט לאלה של 2010.

הקו החדש לראשון-לציון יכול אולי להסביר חלק מהגידול (למרות שזה היה צריך להתבטא כבר קודם, ולא התבטא), אך לא את כולו. הסברים נוספים? (מחירי הדלק?).
החלטתי להביא הסבר נוסף
כפי שניתן לראות בטבלה,
לקראת סוף דצמבר ותחילת ינואר חלה עליה קלה במדד הדיוק עד לרמה של 93.15%.
ובחודש פברואר חלה צניחה קלה ל 91.68%

הסבר שאני לא כל כך מחזיק ממנו, אבל בפורום זה יתקבל בברכה
 

olli3

New member
מנהל
אהבתי את השורה: "ירושלים גן חיות" :)

נתוני נוסעים בתחנות - ינואר 2012
אהבתי את השורה: "ירושלים גן חיות" :)
מסתבר שיש באר שבע מרכז וסתם "באר שבע", חשבתי בהתחלה שריכזו את שתיהן יחדיו ואז מצאתי את באר שבע מרכז.

ככלל, עניין אותי להתסכל על נתוני הנוסעים לתחנות שבהן עובר קו הרכבת לבאר שבע וכמובן תחנות באר שבע עצמן.

מה שהכי מעניין לראות זה את כמות הנוסעים מבאר שבע מרכז לעומת הכמות הקטנה מרכבת צפון/האוניברסיטה. ככה זה כשתחנת הרכבת הזאת משרתת רק בעלי רכב פרטי ואת מי שגר ליד/צריך להגיע לאונ'. הסתכלתי כמובן על שלושת הגרפים וזה בולט השוני בין כמות הנוסעים בשתי התחנות.

אני לא יודע אם לרכבת ישראל יש את הכח לשנות משהו בתח"צ משלימה אל תחנות רכבת, אבל משהו צריך לקרות על מנת שתחנות רכבת תהיינה נגישות לתח"צ משלימה ויעילה - זה הכרחי.
 

משה343

New member
חבל,תחנת רכבת האוניברסיטה נוחה מרכבת מרכז...

אהבתי את השורה: "ירושלים גן חיות" :)
מסתבר שיש באר שבע מרכז וסתם "באר שבע", חשבתי בהתחלה שריכזו את שתיהן יחדיו ואז מצאתי את באר שבע מרכז.

ככלל, עניין אותי להתסכל על נתוני הנוסעים לתחנות שבהן עובר קו הרכבת לבאר שבע וכמובן תחנות באר שבע עצמן.

מה שהכי מעניין לראות זה את כמות הנוסעים מבאר שבע מרכז לעומת הכמות הקטנה מרכבת צפון/האוניברסיטה. ככה זה כשתחנת הרכבת הזאת משרתת רק בעלי רכב פרטי ואת מי שגר ליד/צריך להגיע לאונ'. הסתכלתי כמובן על שלושת הגרפים וזה בולט השוני בין כמות הנוסעים בשתי התחנות.

אני לא יודע אם לרכבת ישראל יש את הכח לשנות משהו בתח"צ משלימה אל תחנות רכבת, אבל משהו צריך לקרות על מנת שתחנות רכבת תהיינה נגישות לתח"צ משלימה ויעילה - זה הכרחי.
חבל,תחנת רכבת האוניברסיטה נוחה מרכבת מרכז...
רציף האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים ממש על שפת התחנה
אתר יורד ו10 מטרים אתה כבר בתוך התחנה.
ואילו ברכבת מרכז תרד באמצע הכביש כי מוניות גם הצבי חונות לאורך
רציף ההורדה ולאחר שירדת צריך 4 עניים ע"מ שאף כלי רכב מיני רבים
המשוטטים במקום לא יפגע בך !
אפשר לראות מוניות נכנסות ללמסוף העירוני מטיילות ועושות פרסה
פשוט עזה !!!

חניון גדול מאוד לרכבים פרטיים ללא תשלום.

רחבת הכניסה שתוחה ובגובה הקומה הראשונה של תחנת הרכבת
ואילו ברכבת מרכז מדרגות ורק מסביב מעין שיפוע לעלייה לגובה התחנה.

ובכלל ההגעה לאיזור תחנת אוניברסיטה נוחה מאוד , אוליי למעט שעות הלחץ
אבל אני משער שזה זורם .

מתיי נראה את קווים 4 + 25 + 16 נכנסים ? מקווה מאוד שלא בימות המשיח !
לצערי לרכבת ישראל אין את הכח לשנות משהו בתח"צ משלימה אל תחנות רכבת
פניתי מספר פעמים ואף דיברתי עם מנהלי התחנה ופניות הציבור ואלו שולחים אותך למטרודן
או לעיריית ב"ש שגם שולחת אותך למטרודן .
 

easylivin

New member
המספרים מעוגלים...

לפי הרכבת 1+2=4
תסתכלו על הנתונים של דימונה.
המספרים מעוגלים...
בשורת הנוסחאות אפשר לראות שאלה לא מספרים שלמים (כנראה שהמילה "אומדן" בכותרת איננה מקרית). הסכום לעומת זאת מחושב כבר באקסל.
 

yogevk

New member
מה קשה להם לספור?

המספרים מעוגלים...
בשורת הנוסחאות אפשר לראות שאלה לא מספרים שלמים (כנראה שהמילה "אומדן" בכותרת איננה מקרית). הסכום לעומת זאת מחושב כבר באקסל.
מה קשה להם לספור?
בכל מקרה כל מי שנכנס ויוצא עושה את זה עם כרטיס (לפחות באופן חוקי).
חתיכת קוד קטנה באלגוריתם של המכשיר נותנת נתונים מדוייקים.
 

easylivin

New member
זהו, שלא תמיד מעבירים את הכרטיס

מה קשה להם לספור?
בכל מקרה כל מי שנכנס ויוצא עושה את זה עם כרטיס (לפחות באופן חוקי).
חתיכת קוד קטנה באלגוריתם של המכשיר נותנת נתונים מדוייקים.
זהו, שלא תמיד מעבירים את הכרטיס
בשני הכיוונים, יכולות להיות לזה סיבות שונות ומגוונות. למשל, יוצא לי לנסוע ברכבת האחרונה של יום שישי, ובתחנה שאני יורד בה המנהל פותח את השער הצדדי כדי שהנוסעים יעברו במהירות ואפשר יהיה לסגור את הדלתות מוקדם יותר. לפעמים נותנים לאנשים לעבור כדי להקל על עומסים, לפעמים אנשים יורדים באמצע הדרך (המכונה לא מאפשרת מעבר במקרה כזה והם נאלצים לפנות לפקח). בגלל כל הסיבות הנ"ל לא ניתן לבצע ספירה מדוייקת, וסביר להניח שהאומדנים מבוססים על אלגוריתם כלשהו שמנחש באילו תחנות אותם נוסעים שנסעו, אך לא נספרו באחד משני הכיוונים, עלו או ירדו. להערכתי לא מדובר באחוז משמעותי מתוך הכלל ובסך הכל ההערכה אמורה להיות די מדוייקת.
 

בועז ל

New member
נתוני נוסעים בתחנות - פברואר 2012

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
נתוני נוסעים בתחנות - פברואר 2012
 

בועז ל

New member
נתוני נוסעים בתחנות - מרץ 2012

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
נתוני נוסעים בתחנות - מרץ 2012
 

easylivin

New member
בינתיים, תודה לבועז על הנתונים.

בועז, שכחת לצרף את קובץ נתוני מארס 12'
להודעה.
בינתיים, תודה לבועז על הנתונים.
תיכף נערוך השוואה לרבעון המקביל אשתקד, אם כי הופעתן של תחנות חדשות קצת מקשה על המשימה. שרק אלו תהיינה הצרות שלנו מעכשיו והלאה...
 

gen1

New member
אם מנתחים את הדוח כך :

נתוני נוסעים בתחנות - מרץ 2012
אם מנתחים את הדוח כך :
שלום! אם מנתחים את הדוח כך : באלו תחנות מספר היורדים גדולה ממספר העולים (וכל זה כאשר בס"ה מספר היורדים =מספר העולים בס"ה אז התחנות שבהן מספר היורדים גדולה יותר הן :תחנות תל אביב ,הרצליה ,נתב"ג ,בני ברק ,כפר חב"ד ,חוצות המפרץ ותחנות ירושלים מלחה וגן החיות ס"ה 11 תחנות .
ועכשו שאלה הבאה מה המאפיין של תחנות אלה ,
כאן אני עוצר וכל אחד ינסה להסיק מסקנות לעצמו
 
אפשר לסגור בנתיים את תחנת צומת חולון

נתוני נוסעים בתחנות - מרץ 2012
אפשר לסגור בנתיים את תחנת צומת חולון
מסקנת ביניים אם יש 300~ אנשים ביום בתחנה כלומר 10-20 בכל רכבת עדיף לסגור את התחנה ואם יש דרישה לעשות הסעה לתל אביב ההגנה.
כך יתקצר הזמן של הרכבות מ-ליבנה ב3 דקות.
 

down under

New member
סלח לי, אבל זו שטות מוחלטת

אפשר לסגור בנתיים את תחנת צומת חולון
מסקנת ביניים אם יש 300~ אנשים ביום בתחנה כלומר 10-20 בכל רכבת עדיף לסגור את התחנה ואם יש דרישה לעשות הסעה לתל אביב ההגנה.
כך יתקצר הזמן של הרכבות מ-ליבנה ב3 דקות.
סלח לי, אבל זו שטות מוחלטת
בשביל לחסוך פחות מ-5 דקות להקשות על חיהם של לפחות 300 נוסעים?
בעתיד גם תעבור שם רכבת קלה, ובכלל, הדרך הנוחה ביותר להגיע לאזוה"ת של חולון ולבית דגן מצפונית להרצליה (החל מבית יהושע ועד נהריה).
רכבת לת"א, המתנה לרכבת ליבנה מערב וירידה ממנה בצומת חולון.

הליכה של פחות מ-5 דקות לצומת חולון עצמו ונסיעה קצרה באחד מהקווים הממש רבים שעוברים שם.

כמו כן למי שגר בצפון מערב חולון יש אפשרות קלה להגיע ברכבו הפרטי לתחנה הזו ולקחת משם רכבת לכפ"ס או לקריה (השלום) או לבנימינה/חיפה/נהריה או להחליף
לרכבת לבאר שבע.
 

טשאפק

New member
עקרונית כן

סלח לי, אבל זו שטות מוחלטת
בשביל לחסוך פחות מ-5 דקות להקשות על חיהם של לפחות 300 נוסעים?
בעתיד גם תעבור שם רכבת קלה, ובכלל, הדרך הנוחה ביותר להגיע לאזוה"ת של חולון ולבית דגן מצפונית להרצליה (החל מבית יהושע ועד נהריה).
רכבת לת"א, המתנה לרכבת ליבנה מערב וירידה ממנה בצומת חולון.

הליכה של פחות מ-5 דקות לצומת חולון עצמו ונסיעה קצרה באחד מהקווים הממש רבים שעוברים שם.

כמו כן למי שגר בצפון מערב חולון יש אפשרות קלה להגיע ברכבו הפרטי לתחנה הזו ולקחת משם רכבת לכפ"ס או לקריה (השלום) או לבנימינה/חיפה/נהריה או להחליף
לרכבת לבאר שבע.
עקרונית כן
אם אתה חוסך 5 דקות לאלפי נוסעים, זה יכול להיות שווה את הפגיעה ב-300 נוסעים, שכתוצאה מביטול התחנה תתארך דרכם בכמה דקות (נאמר 15 דקות בממוצע).

אם יהיו שינויים בעתיד - כמו העברת קווים מהתמח"ת למסוף חדש שיוקם בסמוך, או רכבת קלה - אפשר תמיד לשנות בחזרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה