נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
כן, הן כלולות...

מצד שני, נשאלת השאלה: האם נסיעות חיילים לא
כלולות בנתוני הרכבת? כי אם כן, ההסדר החדש היה צריך להשפיע על מספר הנוסעים בכוון מטה (או שהם נחשבים כנוסעי רכבת למרות ההסעות).
כן, הן כלולות...
ראה הסבר שלי בתחתית השרשור, שמבוסס בתורו על הסברים שניתנו בפורום לפני כן.
 

easylivin

New member
השוואה לשנים קודמות בחלוקה רבעונית.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
השוואה לשנים קודמות בחלוקה רבעונית.
ובכן, לא רק נקבע לנו שיא חדש בינואר, אלא שבעקבות זה גם שיא של כל הזמנים לרבעון א' (אם כי מה שנרשם הפעם, לא היה *שיא רבעוני* של כל הזמנים). בנוסף, בגרף בולטת מאוד ירידה חדה בכמות הנוסעים הנרשמת מדי רבעון א' לעומת הרבעון הקודם בכל שנה. הפעם לא הייתה ירידה כזאת בעקבות השיא הנ"ל.
 

easylivin

New member
השוואה לתקופה המקבילה אשתקד לפי תחנות.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
השוואה לתקופה המקבילה אשתקד לפי תחנות.
והנה סוף-סוף תחנת דימונה רושמת לעצמה שיא חיובי לשם שינוי.
בכלל, ניכרת העלייה המרשימה במרבית התחנות לעומת ירידה קלה יחסית במיעוטן. הקווים שהרוויחו: נען - באר שבע/ירושלים, הוד השרון - יבנה מערב, בנימינה - אשקלון. הקווים המפסידים: חיפה - נהריה, מודיעין, הראשונים.
 

בועז ל

New member
הגרף הזה הפתיע אותי בתחילה, מאחר שציפיתי

השוואה לתקופה המקבילה אשתקד לפי תחנות.
והנה סוף-סוף תחנת דימונה רושמת לעצמה שיא חיובי לשם שינוי.
בכלל, ניכרת העלייה המרשימה במרבית התחנות לעומת ירידה קלה יחסית במיעוטן. הקווים שהרוויחו: נען - באר שבע/ירושלים, הוד השרון - יבנה מערב, בנימינה - אשקלון. הקווים המפסידים: חיפה - נהריה, מודיעין, הראשונים.
הגרף הזה הפתיע אותי בתחילה, מאחר שציפיתי
לקבל תוצאות שונות ביחס לחלק מהתחנות. למיטב זיכרוני, הרבעון הראשון של 2011 התאפיין בהשבתות ממושכות - עניין שבסופו של דבר מיישב עבורי את התוצאות. אריק היקר: אני מרשה לעצמי להיות חצוף ולבקש ממך ברבעון הבא גרף דומה שכולל בתוכו השוואה של הרבעון הנוכחי גם לשנים הקודמות ל-2011.
 

amit1270

New member
אכן 8 מ-9 התחנות שרשמו עלייה גדולה ביותר

הגרף הזה הפתיע אותי בתחילה, מאחר שציפיתי
לקבל תוצאות שונות ביחס לחלק מהתחנות. למיטב זיכרוני, הרבעון הראשון של 2011 התאפיין בהשבתות ממושכות - עניין שבסופו של דבר מיישב עבורי את התוצאות. אריק היקר: אני מרשה לעצמי להיות חצוף ולבקש ממך ברבעון הבא גרף דומה שכולל בתוכו השוואה של הרבעון הנוכחי גם לשנים הקודמות ל-2011.
אכן 8 מ-9 התחנות שרשמו עלייה גדולה ביותר
הן תחנות על קו באר שבע וירושלים שסבלו מהשבתות רבות בתחילת 2011.
 

בועז ל

New member
"נפח השוק" בתחנות יבנה.

השוואה לתקופה המקבילה אשתקד לפי תחנות.
והנה סוף-סוף תחנת דימונה רושמת לעצמה שיא חיובי לשם שינוי.
בכלל, ניכרת העלייה המרשימה במרבית התחנות לעומת ירידה קלה יחסית במיעוטן. הקווים שהרוויחו: נען - באר שבע/ירושלים, הוד השרון - יבנה מערב, בנימינה - אשקלון. הקווים המפסידים: חיפה - נהריה, מודיעין, הראשונים.
"נפח השוק" בתחנות יבנה.
לא ממש קשור לגרף הנוכחי, אבל בכ"ז סוגיה מעניינת לטעמי.
אמנם נכון כי ברשותנו נתונים של תחנת יבנה מערב רק לחודש מרץ, אך הציפייה הטבעית היא כי הוספת התחנה בעיר תגדיל את מספרם הכולל של הנוסעים. ובכן, בהשוואת מספר הנוסעים הכולל ביבנה בחודש מרץ ( 75,578) לעומת ינואר השנה (76,143) מתברר כי דווקא חלה ירידה בנתון זה. אמנם ירידה די מזערית, אך בכל זאת ירידה.
מובן מאליו שנתון של חודש אחד בתוספת המשבר ברכבת אינם מספקים ונדרשת פרספקטיבה רחבה יותר. בכל אופן, כדאי יהיה לעקוב אחר נתון זה בחודשים הבאים.
 

easylivin

New member
נצטרך לחכות לנתונים נוספים בהמשך...

"נפח השוק" בתחנות יבנה.
לא ממש קשור לגרף הנוכחי, אבל בכ"ז סוגיה מעניינת לטעמי.
אמנם נכון כי ברשותנו נתונים של תחנת יבנה מערב רק לחודש מרץ, אך הציפייה הטבעית היא כי הוספת התחנה בעיר תגדיל את מספרם הכולל של הנוסעים. ובכן, בהשוואת מספר הנוסעים הכולל ביבנה בחודש מרץ ( 75,578) לעומת ינואר השנה (76,143) מתברר כי דווקא חלה ירידה בנתון זה. אמנם ירידה די מזערית, אך בכל זאת ירידה.
מובן מאליו שנתון של חודש אחד בתוספת המשבר ברכבת אינם מספקים ונדרשת פרספקטיבה רחבה יותר. בכל אופן, כדאי יהיה לעקוב אחר נתון זה בחודשים הבאים.
נצטרך לחכות לנתונים נוספים בהמשך...
כרגע קשה להעריך על סמך החודשים החריגים האלה. ההערכה שלי באופן כללי היא שתהיה עלייה בסך כל הנוסעים, כפי שקרה כבר בערים אחרות שנפתחו בהן תחנות נוספות, אפילו אם היו קרובות כמו בכפר סבא/הוד השרון למשל, ולא מרוחקות אחת מהשנייה כמו ביבנה. גם בכפ"ס נרשמה בהתחלה ירידה בתחנה הוותיקה, אבל בהמשך גם המספרים הקודמים חזרו. הסכום של שתי התחנות עבר את נתוני התחנה היחידה בטווח המיידי.
 

romcd

New member
,תחנה של יבנה מזרח ממערב מרוחקת בדיוק כמו המר

נצטרך לחכות לנתונים נוספים בהמשך...
כרגע קשה להעריך על סמך החודשים החריגים האלה. ההערכה שלי באופן כללי היא שתהיה עלייה בסך כל הנוסעים, כפי שקרה כבר בערים אחרות שנפתחו בהן תחנות נוספות, אפילו אם היו קרובות כמו בכפר סבא/הוד השרון למשל, ולא מרוחקות אחת מהשנייה כמו ביבנה. גם בכפ"ס נרשמה בהתחלה ירידה בתחנה הוותיקה, אבל בהמשך גם המספרים הקודמים חזרו. הסכום של שתי התחנות עבר את נתוני התחנה היחידה בטווח המיידי.
,תחנה של יבנה מזרח ממערב מרוחקת בדיוק כמו המר
בין הוד השרון -כפר סבא .

לא נשכח את תחנת יבנה מזרח משרתת את כל המושבים !!!

תחנת יבנה מערב משרתת רק את תושבי יבנה ולכן אי אפשר לצפות מעיר של 30 אלף איש למלא רכבות .

בעתיד שהתנועה דרומה תפתח אז כל המסה של הנוסעים תעבור מערבה.
 

romcd

New member
דווקא חלה עלייה בנוסעים מיבנה

,תחנה של יבנה מזרח ממערב מרוחקת בדיוק כמו המר
בין הוד השרון -כפר סבא .

לא נשכח את תחנת יבנה מזרח משרתת את כל המושבים !!!

תחנת יבנה מערב משרתת רק את תושבי יבנה ולכן אי אפשר לצפות מעיר של 30 אלף איש למלא רכבות .

בעתיד שהתנועה דרומה תפתח אז כל המסה של הנוסעים תעבור מערבה.
דווקא חלה עלייה בנוסעים מיבנה
בינואר ממוצע ליום 2800 ליום.

במרץ שתי התחנות 3000 ליום .
 

easylivin

New member
חבל, סתם גרמת לי לבזבז זמן על מדידה.

,תחנה של יבנה מזרח ממערב מרוחקת בדיוק כמו המר
בין הוד השרון -כפר סבא .

לא נשכח את תחנת יבנה מזרח משרתת את כל המושבים !!!

תחנת יבנה מערב משרתת רק את תושבי יבנה ולכן אי אפשר לצפות מעיר של 30 אלף איש למלא רכבות .

בעתיד שהתנועה דרומה תפתח אז כל המסה של הנוסעים תעבור מערבה.
חבל, סתם גרמת לי לבזבז זמן על מדידה.
נחש מה: המרחק האוירי בין יבנה מזרח ויבנה מערב הוא 3.5 ק"מ (ועוד יותר בכבישים). המרחק בין תחנות הוד השרון לכפ"ס הוא 1.5 ק"מ - אז כן, אפשר אולי להגיד שזה "בדיוק אותו המרחק", פי שתיים ויותר...
 
יש הבדל עוד יותר משמעותי מהמרחק בין שתי

חבל, סתם גרמת לי לבזבז זמן על מדידה.
נחש מה: המרחק האוירי בין יבנה מזרח ויבנה מערב הוא 3.5 ק"מ (ועוד יותר בכבישים). המרחק בין תחנות הוד השרון לכפ"ס הוא 1.5 ק"מ - אז כן, אפשר אולי להגיד שזה "בדיוק אותו המרחק", פי שתיים ויותר...
יש הבדל עוד יותר משמעותי מהמרחק בין שתי
התחנות של יבנה לבין התחנות של הוד השרון וכפר סבא. התחנות של יבנה לא נמצאות על אותו קו. הוד השרון וכפר סבא נמצאות על אותו קו ולכן התחליפיות שלהן גבוהה יותר.
תחנות ת"א אוניברסיטה ובני ברק יותר קרובות זו לזו מתחנות יבנה והן לא תחליפיות, אלא אם כן היעד נמצא על קו ת"א - הוד השרון ומזרחית לבני ברק ונקודת המוצא היא באזור שבין שתי התחנות. היה מעניין לבדוק כמה מהעולים בתחנת בני-ברק שמגיעים אליה ברכב, מגיעים מצפון תל אביב ויעדם צפונית או דרומית (בעיקר דרומית) לתל אביב (יש סיבה מאוד טובה לעשות זאת - בבני ברק החניה חינם, ובכל זאת אני בספק אם יש רבים שעושים זאת).
כך גם ביבנה - אם היעד הוא רחובות, לוד או אשדוד, אין תחליפיות. אם היעד הוא מערב ראשל"צ, חולון או בת-ים (ואני מהמר שגם אם היעד נמצא בהמשך הקו עד הוד השרון), גם כן אין תחליפיות.
לעומת זאת בין תחנות הוד השרון וכפר סבא יש תחליפיות מלאה לכל היעדים.
לכן, לא נכון להשוות שתי תחנות שלא נמצאות על אותו קו, גם אם סמוכות זו לזו ונמצאות באותה עיר לשתי תחנות סמוכות שנמצאות על אותו קו.
 

easylivin

New member
גם זה מביא למסקנה שמספר הנוסעים הכולל

יש הבדל עוד יותר משמעותי מהמרחק בין שתי
התחנות של יבנה לבין התחנות של הוד השרון וכפר סבא. התחנות של יבנה לא נמצאות על אותו קו. הוד השרון וכפר סבא נמצאות על אותו קו ולכן התחליפיות שלהן גבוהה יותר.
תחנות ת"א אוניברסיטה ובני ברק יותר קרובות זו לזו מתחנות יבנה והן לא תחליפיות, אלא אם כן היעד נמצא על קו ת"א - הוד השרון ומזרחית לבני ברק ונקודת המוצא היא באזור שבין שתי התחנות. היה מעניין לבדוק כמה מהעולים בתחנת בני-ברק שמגיעים אליה ברכב, מגיעים מצפון תל אביב ויעדם צפונית או דרומית (בעיקר דרומית) לתל אביב (יש סיבה מאוד טובה לעשות זאת - בבני ברק החניה חינם, ובכל זאת אני בספק אם יש רבים שעושים זאת).
כך גם ביבנה - אם היעד הוא רחובות, לוד או אשדוד, אין תחליפיות. אם היעד הוא מערב ראשל"צ, חולון או בת-ים (ואני מהמר שגם אם היעד נמצא בהמשך הקו עד הוד השרון), גם כן אין תחליפיות.
לעומת זאת בין תחנות הוד השרון וכפר סבא יש תחליפיות מלאה לכל היעדים.
לכן, לא נכון להשוות שתי תחנות שלא נמצאות על אותו קו, גם אם סמוכות זו לזו ונמצאות באותה עיר לשתי תחנות סמוכות שנמצאות על אותו קו.
גם זה מביא למסקנה שמספר הנוסעים הכולל
ביבנה יגדל בצורה משמעותית יותר בעקבות פתיחת תחנה נוספת על קו אחר, לעומת ערים אחרות כמו כפ"ס/הוד השרון או מודיעין. גם המרחק משחק תפקיד, אבל פחות משמעותי.
 

romcd

New member
אני התכוונתי לנוסע שיוצא מהבית

חבל, סתם גרמת לי לבזבז זמן על מדידה.
נחש מה: המרחק האוירי בין יבנה מזרח ויבנה מערב הוא 3.5 ק"מ (ועוד יותר בכבישים). המרחק בין תחנות הוד השרון לכפ"ס הוא 1.5 ק"מ - אז כן, אפשר אולי להגיד שזה "בדיוק אותו המרחק", פי שתיים ויותר...
אני התכוונתי לנוסע שיוצא מהבית

אז עם לתושב יבנה זה יוצא 1.5-2 ק"מ לתושב כפ"ס או הוד השרון בממוצע הרבה יותר ולכן יש הבדל מהיכן אתה מגיע מכפ"ס -הוד לבין יבנה שאפשר ללכת ברגל או שכל קווי האוטובוס

הפנמיים מתחנת מזרח למערב .
 

trainman

New member
בקיצור, יצאת חומוס.. (שוב).

אני התכוונתי לנוסע שיוצא מהבית

אז עם לתושב יבנה זה יוצא 1.5-2 ק"מ לתושב כפ"ס או הוד השרון בממוצע הרבה יותר ולכן יש הבדל מהיכן אתה מגיע מכפ"ס -הוד לבין יבנה שאפשר ללכת ברגל או שכל קווי האוטובוס

הפנמיים מתחנת מזרח למערב .
בקיצור, יצאת חומוס.. (שוב).
 

romcd

New member
אם אתה מתקשה להבין -קשה הבנה

בקיצור, יצאת חומוס.. (שוב).
אם אתה מתקשה להבין -קשה הבנה
אז במילים פשוטות הדיון הוא על מספר נוסעים פילוח הנוסעים והקשר למרחק בין התחנות ואני אומר

שבגדול המרחק לתושב כפר סבא או הוד השרון הרבה יותר גדול או משמעותי וכל ק"מ קובע ,מה גם שזה אותו קו אז אם אתה מגיע מיוספטל כפר סבא

אתה לא תיסע 5.5 ק"מ לתחנה המערבית אל 4 ק"מ לתחנה המזרחית .

בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממוצע ואין שקול של מרחק .

כמובן שכולם מתייחסים בגדול לנסיעה לתל אביב .

יש מבין.
 

romcd

New member
בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממ

אם אתה מתקשה להבין -קשה הבנה
אז במילים פשוטות הדיון הוא על מספר נוסעים פילוח הנוסעים והקשר למרחק בין התחנות ואני אומר

שבגדול המרחק לתושב כפר סבא או הוד השרון הרבה יותר גדול או משמעותי וכל ק"מ קובע ,מה גם שזה אותו קו אז אם אתה מגיע מיוספטל כפר סבא

אתה לא תיסע 5.5 ק"מ לתחנה המערבית אל 4 ק"מ לתחנה המזרחית .

בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממוצע ואין שקול של מרחק .

כמובן שכולם מתייחסים בגדול לנסיעה לתל אביב .

יש מבין.
בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממ
בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממוצע 2 ק"מ ואין שקול של מרחק .

מהבית שלי המרחק לשתי התחנות זהה ,2 ק"מ לכל תחנה .

מי שמכיר את יבנה ,אם אתה גר בדרור המרחק 2 ק"מ לכל תחנה ,גר באלון המרחק 2 ק"מ ממוצע לכל תחנה ,

גר ברחוב הגולן המרחק 2 ק"מ לשתי התחנות וכאשר פתחו כביש בסוף הרחוב לשכונה החדשה יהיה אפשר לנוסע אם אוטו גם מזרחה ישר .
 

romcd

New member
שורה תחתונה ביבנה העניין הוא עניין של הרגל ו

בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממ
בעוד עבור תושבי יבנה המרחק לשתי התחנות זה בממוצע 2 ק"מ ואין שקול של מרחק .

מהבית שלי המרחק לשתי התחנות זהה ,2 ק"מ לכל תחנה .

מי שמכיר את יבנה ,אם אתה גר בדרור המרחק 2 ק"מ לכל תחנה ,גר באלון המרחק 2 ק"מ ממוצע לכל תחנה ,

גר ברחוב הגולן המרחק 2 ק"מ לשתי התחנות וכאשר פתחו כביש בסוף הרחוב לשכונה החדשה יהיה אפשר לנוסע אם אוטו גם מזרחה ישר .
שורה תחתונה ביבנה העניין הוא עניין של הרגל ו

ולא של מרחק כמו בפר סבא !!!


שאתה נוסע 10 שנים ברכבת מזרח יבנה עם חנייה ולוקח 30 דק לתל אביב , מרכבת מערב כ 27 דק' לתל אביב ,אז אתה ממשיך בשגרה

ביום שתהיה רכבת ישירה מיבנה מערב -ראשון- תל אביב ב 20 דק' אז יעברו נוסעים מתחנת מזרח למערב במסה משמעותית .
 

amit1270

New member
ולא יכולת לכתוב את זה בהודעה אחת?

שורה תחתונה ביבנה העניין הוא עניין של הרגל ו

ולא של מרחק כמו בפר סבא !!!


שאתה נוסע 10 שנים ברכבת מזרח יבנה עם חנייה ולוקח 30 דק לתל אביב , מרכבת מערב כ 27 דק' לתל אביב ,אז אתה ממשיך בשגרה

ביום שתהיה רכבת ישירה מיבנה מערב -ראשון- תל אביב ב 20 דק' אז יעברו נוסעים מתחנת מזרח למערב במסה משמעותית .
ולא יכולת לכתוב את זה בהודעה אחת?
 

טשאפק

New member
צריך לקזז את ימי השביתה

"נפח השוק" בתחנות יבנה.
לא ממש קשור לגרף הנוכחי, אבל בכ"ז סוגיה מעניינת לטעמי.
אמנם נכון כי ברשותנו נתונים של תחנת יבנה מערב רק לחודש מרץ, אך הציפייה הטבעית היא כי הוספת התחנה בעיר תגדיל את מספרם הכולל של הנוסעים. ובכן, בהשוואת מספר הנוסעים הכולל ביבנה בחודש מרץ ( 75,578) לעומת ינואר השנה (76,143) מתברר כי דווקא חלה ירידה בנתון זה. אמנם ירידה די מזערית, אך בכל זאת ירידה.
מובן מאליו שנתון של חודש אחד בתוספת המשבר ברכבת אינם מספקים ונדרשת פרספקטיבה רחבה יותר. בכל אופן, כדאי יהיה לעקוב אחר נתון זה בחודשים הבאים.
צריך לקזז את ימי השביתה
שפגעו ישירות במספרים, ואת השלכותיה העקיפות על השימוש ברכבת.

שים לב שבחישוב הכולל של הנוסעים בכל התחנות, חלה ירידה חדה מינואר למרץ - ירידה שפסחה על העיר יבנה. אילולא התחנה החדשה יש להניח שיבנה לא הייתה ניצלת מירידה זו. לחילופין, אילולא השביתה, היינו רואים כנראה עלייה בסך הנוסעים מיבנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה