נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012

מצב
הנושא נעול.
אז בעתיד אפשר להעביר הרבה קווים בתחנה

עקרונית כן
אם אתה חוסך 5 דקות לאלפי נוסעים, זה יכול להיות שווה את הפגיעה ב-300 נוסעים, שכתוצאה מביטול התחנה תתארך דרכם בכמה דקות (נאמר 15 דקות בממוצע).

אם יהיו שינויים בעתיד - כמו העברת קווים מהתמח"ת למסוף חדש שיוקם בסמוך, או רכבת קלה - אפשר תמיד לשנות בחזרה.
אז בעתיד אפשר להעביר הרבה קווים בתחנה
כעת רצוי שרוב אם לא כל הרכבות יחלפו על פני התחנה ולא יעצרו בה.
300 נוסעים ביום זה 5-10 נוסעים ברכבת, ממש מיותר לעצירת כל רכבת שם.
 

alantan

New member
מומחה ידוע לתחבורה טוען שצריך לתת לשירות

אז בעתיד אפשר להעביר הרבה קווים בתחנה
כעת רצוי שרוב אם לא כל הרכבות יחלפו על פני התחנה ולא יעצרו בה.
300 נוסעים ביום זה 5-10 נוסעים ברכבת, ממש מיותר לעצירת כל רכבת שם.
מומחה ידוע לתחבורה טוען שצריך לתת לשירות
חדש תקופת הסתגלות של שנה שלמה(!) עד שאפשר לדעת מה השימוש שלו. חבל שלא מפנימים זאת בארץ כשמצמצמים תדירויות של קווים חדשים (בד"כ אוטובוסים) אחרי חודש-חודשיים.
 
צריך לראות שני דברים

מומחה ידוע לתחבורה טוען שצריך לתת לשירות
חדש תקופת הסתגלות של שנה שלמה(!) עד שאפשר לדעת מה השימוש שלו. חבל שלא מפנימים זאת בארץ כשמצמצמים תדירויות של קווים חדשים (בד"כ אוטובוסים) אחרי חודש-חודשיים.
צריך לראות שני דברים
א- אם זה נכון לתחנות רכבת חדשות בארץ (האם יש עליה בכמות הנוסעים במשך שנה שלמה?)
ב- האם יש לתחנה פוטנציאל כאשר אין לה מסוף והיא רחוקה מהשכונות אם לא הקיצור בזמן לתחנות האחרות משתלם יותר.
 

4XTOS

New member
לוקח זמן

צריך לראות שני דברים
א- אם זה נכון לתחנות רכבת חדשות בארץ (האם יש עליה בכמות הנוסעים במשך שנה שלמה?)
ב- האם יש לתחנה פוטנציאל כאשר אין לה מסוף והיא רחוקה מהשכונות אם לא הקיצור בזמן לתחנות האחרות משתלם יותר.
לוקח זמן
בכפ"ס התחנת רכבת רחוקה מהשכונות(היא נמצאת בסוף של שכונה רחוקה מהמרכז), עד לפני שנה לא היה לי תח"צ חוץ מקו 2 שעבר פעם ב10-30 דקות ולא מתואם עם הרכבת.
אז כן בהתחלה לא היו הרבה נוסעים מה גם שהיה פיגוע מיד אחרי שהתחנה נפתחה אבל היום התחנה מלאה נוסעים לא משנה באיזה שעה תיסע ובאיזה יום.
 

amit1270

New member
יש דרכים אחרות לקצר את זמן הנסיעה

אז בעתיד אפשר להעביר הרבה קווים בתחנה
כעת רצוי שרוב אם לא כל הרכבות יחלפו על פני התחנה ולא יעצרו בה.
300 נוסעים ביום זה 5-10 נוסעים ברכבת, ממש מיותר לעצירת כל רכבת שם.
יש דרכים אחרות לקצר את זמן הנסיעה
למשל להוריד את הריפוד בלו"ז.
 

easylivin

New member


צריך להתחיל מזה ולא מצמצום השירות
 
בועז.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
בועז.
 

טשאפק

New member
מישהו זוכר מתי בדיוק אירעו השביתות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
מישהו זוכר מתי בדיוק אירעו השביתות
והשיבושים בסכסוך האחרון? הן יכולות להסביר את הירידה בפברואר ומרץ לעומת ינואר וגם לעומת החודשים המקבילים אשתקד.
 

benshap2

New member
הנתונים של תחנות יבנה מאוד מעניינים

מישהו זוכר מתי בדיוק אירעו השביתות
והשיבושים בסכסוך האחרון? הן יכולות להסביר את הירידה בפברואר ומרץ לעומת ינואר וגם לעומת החודשים המקבילים אשתקד.
הנתונים של תחנות יבנה מאוד מעניינים
נראה כי פתיחתה של תחנת יבנה מערב הוסיפה כ60% נוסעים לרכבת ישראל, אשר בוחרים ברכבת בכל בוקר.
(1300 ביבנה מזרח הפך ל1289 - קרי נשאר בערך אותו דבר, ואילו יבנה מערב מקבלת 600-700 נוסעים ביום כבר עכשיו).

זה מאוד יפה
 

easylivin

New member
נתחיל עם הגרפים: השוואה לשנים קודמות.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
נתחיל עם הגרפים: השוואה לשנים קודמות.
נראה לי שהגרף הראשון שמצורף לא דורש יותר מדי הסברים, המספרים מדברים בעד עצמם: בינואר 2012 נרשם שיא חודשי חדש במספר הנוסעים. בפברואר ומרץ חזרנו פחות או יותר לרמה של 2009-2010, ואני מניח שגם הסיבות לזה ידועות ואין צורך בהסברים נוספים.
 

בועז ל

New member
גרף בסיסי אך מצוין. יש לנו כבר מסד נתונים בן

נתחיל עם הגרפים: השוואה לשנים קודמות.
נראה לי שהגרף הראשון שמצורף לא דורש יותר מדי הסברים, המספרים מדברים בעד עצמם: בינואר 2012 נרשם שיא חודשי חדש במספר הנוסעים. בפברואר ומרץ חזרנו פחות או יותר לרמה של 2009-2010, ואני מניח שגם הסיבות לזה ידועות ואין צורך בהסברים נוספים.
גרף בסיסי אך מצוין. יש לנו כבר מסד נתונים בן
חמש שנים (די מכובד, לא?) שמהן ניתן לנפות תנודות עונתיות בין חודשי השנה השונים. בחודשים בהם ישנה שונות, יש להשוות כל מקרה לגופו (עיצומים, השבתות, טקס קבלת מנכ"ל, חגים וכיו"ב).
 

easylivin

New member
5 שנים ו-8 חודשים של סטטיסטיקה מפורטת

גרף בסיסי אך מצוין. יש לנו כבר מסד נתונים בן
חמש שנים (די מכובד, לא?) שמהן ניתן לנפות תנודות עונתיות בין חודשי השנה השונים. בחודשים בהם ישנה שונות, יש להשוות כל מקרה לגופו (עיצומים, השבתות, טקס קבלת מנכ"ל, חגים וכיו"ב).
5 שנים ו-8 חודשים של סטטיסטיקה מפורטת
החל מאוגוסט 2006. זה כל מה שפורסם בפורום עד כמה שידוע לי (אולי עוד קודם הועלו נתונים כלליים יותר ולא בחלוקה לעולים/יורדים בתחנות, אבל לא בטוח).
 

amit1270

New member
הקפיצה בינואר נראית לי חשודה למדי

נתחיל עם הגרפים: השוואה לשנים קודמות.
נראה לי שהגרף הראשון שמצורף לא דורש יותר מדי הסברים, המספרים מדברים בעד עצמם: בינואר 2012 נרשם שיא חודשי חדש במספר הנוסעים. בפברואר ומרץ חזרנו פחות או יותר לרמה של 2009-2010, ואני מניח שגם הסיבות לזה ידועות ואין צורך בהסברים נוספים.
הקפיצה בינואר נראית לי חשודה למדי
מישהו יכול להסביר את הקפיצה המדהימה מ-3 מיליון בדצמבר 2011 ל-3.7 מיליון בינואר וחזרה ל-2.6 מיליון בפברואר? זה פשוט נראה קצת מוגזם ואני לא מצליח להיזכר באיזשהו אירוע שיכול היה לגרום לזה.

ובנימה קצת פסימית: נראה שהקיפאון שהחל ב-2009 נמשך בסה"כ. ובכל זאת אי אפשר בלי בדל של אופטימיות: זה ישתנה בקרוב (ביולי ליתר דיוק).
 

טשאפק

New member
על זה תהיתי מייד עם פרסום הנתונים

הקפיצה בינואר נראית לי חשודה למדי
מישהו יכול להסביר את הקפיצה המדהימה מ-3 מיליון בדצמבר 2011 ל-3.7 מיליון בינואר וחזרה ל-2.6 מיליון בפברואר? זה פשוט נראה קצת מוגזם ואני לא מצליח להיזכר באיזשהו אירוע שיכול היה לגרום לזה.

ובנימה קצת פסימית: נראה שהקיפאון שהחל ב-2009 נמשך בסה"כ. ובכל זאת אי אפשר בלי בדל של אופטימיות: זה ישתנה בקרוב (ביולי ליתר דיוק).
על זה תהיתי מייד עם פרסום הנתונים
אפשר להסביר את הירידה בפברואר-מרץ לשביתות (אנסה לשאול שוב: מישהו זוכר באילו תאריכים בדיוק הושבתה הרכבת?), העניין הוא שגם בחודשים הקודמים, קרי נובמבר ודצמבר 2011, לא היה שינוי גדול לעומת השנה הקודמת. כלומר הקפיצה של ינואר 2012 חריגה גם ביחס לחודשים שקדמו לה, וגם ביחס לחודשים שאחריה - ואכן חשודה במקצת ומחייבת הסבר. עד כה הועלו בדיון שני גורמים אפשריים - מחירי הדלק והקו לראשון לציון מערב, לדעתי הם יכולים לתת רק הסבר חלקי.
 
יש עוד שני הסברים:

על זה תהיתי מייד עם פרסום הנתונים
אפשר להסביר את הירידה בפברואר-מרץ לשביתות (אנסה לשאול שוב: מישהו זוכר באילו תאריכים בדיוק הושבתה הרכבת?), העניין הוא שגם בחודשים הקודמים, קרי נובמבר ודצמבר 2011, לא היה שינוי גדול לעומת השנה הקודמת. כלומר הקפיצה של ינואר 2012 חריגה גם ביחס לחודשים שקדמו לה, וגם ביחס לחודשים שאחריה - ואכן חשודה במקצת ומחייבת הסבר. עד כה הועלו בדיון שני גורמים אפשריים - מחירי הדלק והקו לראשון לציון מערב, לדעתי הם יכולים לתת רק הסבר חלקי.
יש עוד שני הסברים:
1. החל מינואר 2012 סטודנטים עם חופשי סמסטריאלי או חופשי שנתי יכולים ליסוע ברכבת ב-50% הנחה.
2. בינואר החל הסדר הסעות החיילים בימי א' בבוקר שייתכן שהגדיל את נסיעות האזרחים ברכבת בימי א'.
 
מצד שני, נשאלת השאלה: האם נסיעות חיילים לא

יש עוד שני הסברים:
1. החל מינואר 2012 סטודנטים עם חופשי סמסטריאלי או חופשי שנתי יכולים ליסוע ברכבת ב-50% הנחה.
2. בינואר החל הסדר הסעות החיילים בימי א' בבוקר שייתכן שהגדיל את נסיעות האזרחים ברכבת בימי א'.
מצד שני, נשאלת השאלה: האם נסיעות חיילים לא
כלולות בנתוני הרכבת? כי אם כן, ההסדר החדש היה צריך להשפיע על מספר הנוסעים בכוון מטה (או שהם נחשבים כנוסעי רכבת למרות ההסעות).
 

טשאפק

New member
אולי הם דווקא נכללו פעמיים בטעות?


מצד שני, נשאלת השאלה: האם נסיעות חיילים לא
כלולות בנתוני הרכבת? כי אם כן, ההסדר החדש היה צריך להשפיע על מספר הנוסעים בכוון מטה (או שהם נחשבים כנוסעי רכבת למרות ההסעות).
אולי הם דווקא נכללו פעמיים בטעות?

בכל אופן, אם אמנם סופרים אותם כנוסעי הרכבת, אז הגיוני שהמהלך הגביר את כמות הנוסעים הכוללת, חיילים ואזרחים. לא רק שהוא הפחית את הצפיפות, אלא גם העלה את הדיוק (כפי שציין 415).
 

amit1270

New member
זה ההסבר הכי הגיוני עד כה


אולי הם דווקא נכללו פעמיים בטעות?

בכל אופן, אם אמנם סופרים אותם כנוסעי הרכבת, אז הגיוני שהמהלך הגביר את כמות הנוסעים הכוללת, חיילים ואזרחים. לא רק שהוא הפחית את הצפיפות, אלא גם העלה את הדיוק (כפי שציין 415).
זה ההסבר הכי הגיוני עד כה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה