נתיב אחד באחוזה ?

cerb

New member
נתיב אחד באחוזה ?

קראתי עכשיו בקול רענן על תחילת העבודות על נתיב ה - BRT.
נכתב שם שרחוב אחוזה יצומצם לנתיב בודד לכל צד בקטע בין רחוב בן גוריון לרמב"ם.

הבנתי נכון ? יש כוונה להצר את רחוב אחוזה ליד רחוב רמב"ם ? האם ראש העיר לא מסתכל סביב כשהוא מגיע לעבודה ? הוא לא רואה את לחץ התנועה בפניה לרחוב, הוא לא שם לב שיש שם בית ספר ושהתנועה בבוקר שם עמוסה להחריד ? הוא לא מבין מה יקרה כשיהיה שם נתיב בודד ? מדהים.
 

ATAF151

New member
אינני יודע, אבל

עד שיגיע ה BRT יהיה גם את כביש 531, משמע שנפח התנועה באחוזה יצנח בעשרות אחוזים.
 

cerb

New member
זה מופיע גם באתר העיריה

http://www.raanana.muni.il/Lists/Articles/DispForm.aspx?ID=377

כביש 531 לא יעזור במקרה הזה, מייצרים כביש עם נתיב אחד ללא אפשרות עקיפה. כל עצירת חירום, כל תקלה וכל עומס באחת הפניות יגרום לפקק אדיר. אחת הפניות האלה עמוסה כבר היום בגלל בית ספר מגד. תאר לעצמך שהעומס בפניה לרמב"ם לא מאפשר נסיעה על אחוזה, פשוט כי אין נתיב אחר לעקוף את הפקק שבפניה.

נשאר רק לקוות שמישהו יפקח עיניים, הולך להיות לא נעים.
 

ATAF151

New member
נדמה לי שחלק מהפניות שמאלה יבוטלו

למיטב ידיעתי יהיו כמה פניות שמאלה שיבוטלו כדי שלא יווצר פקק.

אין ספק ש 531 יעזור מאוד ויוריד את נפח התנועה באופן משמעותי ביותר, יחד עם זאת, אם יש שאלה ספציפית אז בהחלט אני מציע לפנות עם השאלה לעירייה.
 

cerb

New member
נהדר

אם נניח שהפניה שמאלה לרחוב רמב"ם תתבטל, מה אתה מצפה שיקרה ?
אז אנשים יצטרכו לבצע פרסה באחד הרחובות ואז לחזור על אחוזה לכיוון מזרח ולפנות ימינה לרחוב הפקוק, תוך שהם פוקקים את כל הרחוב הראשי וחוסמים את אחוזה לאורכו. למעשה מכפילים את כמות כלי הרכב בפניה ימינה (כי אין יותר פניה שמאלה) ומורידים את מספר הנתיבים לחצי. רעיון מעולה.

ככל שאני חושב על זה יותר, אני מתקשה להבין מי הסכים לרעיון הזה.

אחוזה הוא הרחוב הראשי של העיר, כמעט כל הרחובות בעיר מתנקזים אליו. להפוך אותו לכביש בעל נתיב אחד (אפילו רק בחלק אחד, הדבר יגרום לצוואר בקבוק) נשמע כמו מתכון בטוח לפקקי ענק. 531 הוא לא פתרון לתנועה הטבעית בעיר.

אני מאוד מקווה שראש העיר הבא, מי שלא יהיה, יבטל את הדבר הזה.
 

3718

Member
,תנועת החוזרים מהעבודה תתנקז לבן גוריון

ומשם לאוסטרובסקי או לאחוזה ומשם לרמבם.
 

gabiskon

New member
זה ידמה לאסון התחבורתי והאסתטי

שהפילה יולי גרמן על הרצליה עם השיפוץ המכוער הבלתי פקרטי והפקוק מאין כמותו בכניסה לעיר.
 
מה שאתה מבין, מבינים גם אחרים


ולכן יש לשער, שהתכנית לא תופעל בטרם יימצא פתרון אחר לגישה לבית הספר.

השאלה האמיתית שיש לתת עליה את הדעת היא, מהו התמהיל הנכון בין רכב פרטי ורכב ציבורי בעיר. אמנם הנוהגים ברכבים הפרטיים הם האוכלוסיה החזקה יותר והמשפיעה יותר, אבל אם הם לא יקבלו על עצמם מגבלות מסוימות, העיר תיסתם בכל מקרה ברכבים פרטיים בכל שעות היממה.

ועכשיו נשאלת השאלה, האם נמחא כפיים לכל ראש עיר שמקדש את הסטטוס קוו ומרצה את בעלי הרכב הפרטי, גם בידיעה שאת המחיר ישלם הדור הבא ?

הרעיון בתכנית BRT הוא לשפר את התחבורה הציבורית עבור הנוסעים לתל אביב וממנה, כדי להפחית את מספר הרכבים הפרטיים של הנוסעים לעבודה בתל אביב. האין זו מטרה ראויה ?
 
בודאי שצריך מחשבה ודיון ציבורי

גם על נושא תמהיל כלי הרכב הציבוריים והפרטיים וגם על דמותה העתידית של רעננה.

ה BRT אינו ממש פתרון יעיל לנוסעים לתל אביב כמו למשל הרכבת שתגיע לתל אביב דרך 531.
ה BRT הוא בעיקר פתרון לנוסעים בקו כפר סבא-רעננה-הרצליה.

המחיר של הפתרון המוצע הוא להפוך את רחוב אחוזה שכבר היום הוא עמוס וסואן מאוד לכביש בינעירוני רחב.
השאלה היא האם אנחנו רוצים להעתיק את זבוטינסקי מפתח תקוה (הדוגמא הדומה היחידה עליה אני יכול לחשוב) לרעננה?

531 היה אמור להפחית את העומס באחוזה וה BRT מעלה את העומס.
אגב, ה BRT אינו אמור לצמצם את תנועת הרכב הפרטי באחוזה, הרי בחלק גדול של אחוזה מספר הנתיבים לרכב פרטי ישאר כשהיה.
אם זאת היתה המטרה היינו מסתפקים בהקצאת הנתיבים הימניים לרכב ציבורי בלבד בשעות העומס.
 
BRT בהחלט אמור לצמצם את תנועת הרכב הפרטי

מתוקף העובדה ששירות אוטובוסים אמין ונח יגרום לאנשים להשאיר בבית את הרכב הפרטי. הרכבת נותנת פתרון למי שגר במרחק הליכה מכביש 531, ולמי שמקום העבודה שלו נמצא במרחק הליכה מהאיילון. זה וודאי לא מספיק.

גם אני, כמוך, הייתי רוצה לראות דיון ציבורי על זה.
לא הייתי רוצה לראות את הפרוייקט הזה נגנז, מתוך מחשבה שעם תוצאות הגידול הבלתי מרוסן בכלי רכב פרטיים (מתוכם יותר ויותר רכבי שטח ענקיים) יצטרך להתמודד ראש העיר שאחרי זה שייבחר היום.
 

3718

Member
לצערי, דיון ציבורי לא יעזור פה

אני חסיד גדול של דיונים ציבוריים, אבל מי שלמד כלכלה יודע שיש מוצרים שכלכלת שוק חופשי לא עובדת עבורם. תחבורה ציבורית היא אחת מהם.
העלות של תחבורה ציבורית היא עצומה, התועלת גם כן עצומה אבל לא יכולה להימדד באמצעים כספיים (איך למדוד הפחתת זיהום אויר, או הגברת הנגישות של עניים למרכזי תעסוקה ומסחר?).

הבעיה בדיון ציבורי על תחבורה ציבורית שמי שמשתמש בה בעיקר זו אוכלוסיה חלשה, ומי שמתנגד זו אוכלוסיה חזקה (בג'יפים
), ולכן קולם של החלשים לא ישמע ב"דיון ציבורי".
 
אחוזה תהפוך לרחוב עם שישה נתיבים

מרחוב ירושלים עד איזור יד לבנים ומסאלד לכוון צומת רעננה.
במרכז אחוזה באמת יהיה רק נתיב אחד לכל כוון לרכבים פרטיים ועוד נתיב לאוטובוסים לכל כוון. (ארבעה נתיבים)

ששת הנתיבים יבואו על חשבון המדרכות והצמחיה כמובן.
שבילי אופניים אינם באים בחשבון.
חלק מהפניות שמאלה מאחוזה יבוטלו ויהיו אפשריות רק מצמתים בודדים.

הדבר הגרוע ביותר הוא שהעיריה אינה מפרסמת תכניות, אין דיון ציבורי אמיתי בנושא שבעצם יהפוך את הרחוב הראשי של רעננה למשהו אחר לגמרי.

באופן אישי אני חייב לומר שאני מאוד מאוכזב מנחום חופרי.
לפני חודשים מספר שאלתי אותו על הוספת נתיבים והוא ענה לי בצורה ברורה שהוא נגד, לפני יומיים שאלתי אותו שוב את אותה שאלה והוא ענה לי בסגנון של פוליטיקאי "לא יתוספו נתיבים בין יד לבנים לרחוב סאלד".


ראו חלק מהתכניות כאן
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.635404006481490&type=1
 

cerb

New member
קראתי עכשיו בעמוד שקישרת אליו

טירוף, זה מה שהולך להיות כאן. קשה לתאר את מה שאני חושב על זה שחתם על התוכנית הזו. אני מאוד מקווה שהתוכנית הזו תתבטל, עושה רושם שהפקקים שייווצרו הם רק חלק מזערי מהנזק.

אגב, מסכים לגמרי לגבי היעדר הדיון הציבורי בנושא, מרתיח אותי לקרוא על זה באחד העמודים הפנימיים של מקומון ולהבין את עומק הצרה שאנחנו הולכים לקראתה.
 
האם תמשיך לדרוש דיון ציבורי


גם אחרי הבחירות?

ההתעלמות שלך מהטיעונים שלי מביאה אותי לחשוב שלא.
 

cerb

New member
לא דרשתי כלום

אבל אני בהחלט מקווה שיהיה דיון ציבורי בנושא לאחר הבחירות. אני מקווה גם שהתוכניות ישתנו באופן רדיקלי או יתבטלו.
 
פתחת דיון ציבורי


ואני תוהה אם גם אחרי הבחירות, כשהתכנית תחזור להעלות אבק על המדף עד לפתיחת כביש 531, תמשיך לפתוח דיונים ציבוריים כאלה. או שמא כל עניינך הוא להפחיד את הגולשים ממה שחופרי יעולל להם אם יבחרו בו שוב.
 

cerb

New member
פתחתי דיון בפורום רעננה בתפוז

ואני מקווה שהנושא יישאר על סדר היום.
אם ראש העיר שייבחר יבוא לכאן להתארח, אשאל אותו שאלות בנושא. בדיוק כפי שעשיתי כאן בעבר.
הטריגר להודעה שלי היה הפרסום בקול רענן ואני דוחה בבוז את התהיה שלך כלפי נסיונות הפחדה מצידי.
 
למעלה