נ"א מעם הרוח
סוגיה נוספת שעלתה בפורום ההדרכה שסיפרתי לכם עליו קודם לכן, היתה הפעולות המיידיות באובדן מנוע בצלע עם הרוח בהקפה. שתי הדרכים לביצוע הפעולות המיידיות היו: הרמת אף על מנת להרוויח גובה ואז פנייה לכיוון המסלול כשהמטוס כמעט מיוצב במהירות הגלישה המיטבית שלו. פנייה עם האף על האופק כשעודף המהירות מנוצל לשמירה על הגובה ולהתקדמות. עד כה אני לימדתי את השיטה הראשונה, אך הנימוקים לשיטה השנייה היו מעניינים. בשיטה השנייה, הפנייה יכולה להיות חדה יותר כי אנו רחוקים יותר ממהירות ההזדקרות, אשר גדלה בפנייה. לפי השיטה הראשונה, הפנייה מתבצעת קרוב מאד למהירות הגלישה המיטבית שקרובה בעצמה למהירות ההזדקרות. ייתכן וההבדלים ישמעו לכם מינוריים, אך אולי תחליטו בסוף שיש ממש בהבדלים אלו.
סוגיה נוספת שעלתה בפורום ההדרכה שסיפרתי לכם עליו קודם לכן, היתה הפעולות המיידיות באובדן מנוע בצלע עם הרוח בהקפה. שתי הדרכים לביצוע הפעולות המיידיות היו: הרמת אף על מנת להרוויח גובה ואז פנייה לכיוון המסלול כשהמטוס כמעט מיוצב במהירות הגלישה המיטבית שלו. פנייה עם האף על האופק כשעודף המהירות מנוצל לשמירה על הגובה ולהתקדמות. עד כה אני לימדתי את השיטה הראשונה, אך הנימוקים לשיטה השנייה היו מעניינים. בשיטה השנייה, הפנייה יכולה להיות חדה יותר כי אנו רחוקים יותר ממהירות ההזדקרות, אשר גדלה בפנייה. לפי השיטה הראשונה, הפנייה מתבצעת קרוב מאד למהירות הגלישה המיטבית שקרובה בעצמה למהירות ההזדקרות. ייתכן וההבדלים ישמעו לכם מינוריים, אך אולי תחליטו בסוף שיש ממש בהבדלים אלו.