נ"א ...שנגמרה בטוב

גיל בל

New member
נ"א ...שנגמרה בטוב

להלן מקרה שארע לי היום בערב שישי: שעת המראה:18:25 יעד טיסה :בועת זבולון נוסעים :טיס +נוסעת רוח :מערבית 15+-קמ"ש /קרקעית ע"פ נתוני gps גובה טיסה:250f אחרי 30 ד' של טיסה תקינה ירדתי לt&g במנחת שומרת ליד עכו מכיוון צפון לדרום לאחר הגעה למסלול התחלתי לטפס בחזרה תוך כדי פתיחה ב:6000 rpm ב 130f הרגשתי שהמנוע נחלש(משמיעה בלבד בשלב הראשון)תוך כדי איבוד גובה באיטיות.מבדיקה שעשיתי בזמן המועט שנשאר לי להגיב,ניסיתי לפתוח עוד מצערת,אך ללא הועיל,ניסיתי לפתוח ולסגור לחילופין,כי חשבתי אולי שהכבל נתפס,אך ללא שום תגובה יש לציין שהמנוע לא כבה. הספקתי לכוון את האף מערב לתוך הרוח תוך כדי מציאת שדה לנ"א ונחתתי נחיתה רכה עם הנוסעת . עד לנחיתה החלטתי לא לכבות את המנוע על מנת לשמור במידת האפשר על שקיעה איטית עד כמה שניתן. כל זאת היה אולי בדקה אולי דקה וחצי שנמשכה נצח מבחינתי.... טייסי אולטרלייט שהיו במסלול וראו את המקרה טוענים שהיתי לי קריסה של המצנח.???!!!--לא נשמע לי הגיוני,אבל היות והייתי קצת נסער ,לא תחקרתי אותם(אולי הם ראו מאחור את הפניה לימין שלי וראו את שפת הזרימה שירדה.. אנסה לאתר אותם דרך תעופה קלה,ואולי יוכלו לשפוך קצת אור על המקרה . לנוסעת ולי שלום...לא נראה לי שהיא תצטרף עוד פעם.. מה דעתכם?
 

ronga

New member
טוב שנגמר טוב

שלום גיל, שמח שהכל נגמר בסדר, מהתאור שהבאת, לא נראה שהייתה קריסת מצנח: קריסת מצנח שווה ערך למטוס בלי חלק מהכנף שזה שווה לטלטה כזאת שכנראה היית מרגיש ממש טוב (איך היא קורסת בטיסה ישרה, זה גם נראה לא סביר) אני מניח שהכלי+מצנח+מיתרים כולם בסדר ככה שלי זה נראה כמו בעית מנוע בלבד (סתימת דלק?, בדוק מסננים ומיכל) חבל שהנוסעת לא תנסה שוב, בכל זאת הומחשה הבטיחות הגבוהה של הכלי... להתראות רון
 

גיל בל

New member
התכוונתי לומר...

התכוונתי שאולי ממבט אוחרי על הכלי והמצנח מה שראו טייסי האולטרלייט ואמרו לי שראו את הקיפול הימני של שפת הזרימה בעת שפניתי אל מול הרוח. זוהי רק השערה שלי,והיה די ברור לי שהם טעו בהבחנתם.אבל עדיין מנסה לחפש עדים נוספים שראו מה שקרה לי שם תודה בכל מקרה על התגובה.
 

dudu200

New member
אם שמעת ירידת טורים

כדאי לבדוק (סתימה ריגעית)פילטר דלק ופילטר אויר כמה זמן מהטיפול האחרון
 

גיל בל

New member
הכלי עובר לבדיקה לאומני-הכי בטוח

החלטנו בדיעה אחת ,אני ושותפי להעביר את הכלי לבדיקה מסודרת ולא לקחת שום צ'אנס .לפחות נהיה קצת יותר רגועים שיד מקצועית יותר מאיתנו תבדוק את הנושא-הבטיחות מבחינתינו מעל הכל.
 

gnetzer

New member
כולם שלמים

גיל טוב שנגמר בשלום ןללא נזקים ! אגב, שוב תודה על הטיול מלפני שלושה שבועות.. גדי
 

giorgio sp

New member
מקרה דומה

לפני כחצי שנה קרה לי מקרה דומה. טסתי עם חבר בשעת בוקר מוקדמת, ביום קר ו 0 רוח. שנינו יחד שקלנו כ 220 ק"ג כך שהיה ברור לי שנתצטרך את רוב המסלול להמראה. ואכן לאחר ריצה די ארוכה המראנו. כבר לאחר ההמראה משהו ברעש של המנוע לא נשמע רגיל. התכוונתי לטוס עד קיסריה אך התחושה לא היתה טובה, ולכן החלטתי לנחות במנחת רונית ולבדוק מה קורה. נחתנו ובמבט הכל נראה תקין. המראנו שוב והפעם חכיוון צפון 0 רוח. רצנו את כל המסלול ורגע לפני שהוא נגמר התרוממנו מהקרקע לגובה שלא יותר מ 10 רגל. למזלי השדות סביב היו חרושים אך מלאי בוץ ולכן החלטתי שלא לנחות נחיתת אונס אלא לנסות ולשוב למנחת.רגע לפני הנגיעה בקרקע (במנחת) משכתי שוב מצערת למקסימום ופתאום כאילו כלום עלינו ל 300 רגל. כאילו פתאום השתחרר המנוע מ'קשר'... חזרנו למנחת הדרים והכלי נלקח לאומני שם גילו שאחד האזיקונים שמחזיק את צינור הדלק למרכב היה הדוק מידי וכנראה שעם הטילטולים עם הזמן זה התהדק יותר ויותר... כי כל שאר הדברים היו תקינים לחלוטין. לסיכום: חשוב לבדוק את צינוריות הדלק, אבל לא פחות חשוב זה האופן שבו הן מחוברות למרכב. ג'ורג'ו.
 
למעלה