סגולות עצומות לראש חודש לנשים

סגולות עצומות לראש חודש לנשים

בס"ד בית הכנסת "סיני" רח' השחף 2 חולון ת.ד 80 חולון טלפון 03-5564010 נא לשמור על קדושת הדף מפי הרבנית ד"ר מיקלה החי" סגולות עצומות לראש חודש לנשים בשנה יש שתים עשרה חודשים ,ובורא עולם נתן לנו שתים עשרה ראשי עשרה ראשי חודשים שהם היו צריכים להיות מועדים כמו שלושה רגלים ,בגלל חטא העגל הגברים לא קיבלו את החג - ראש חודש, הנשים לא השתתפו בחטא העגל ,לכן הן כן קיבלו את השתים עשרה ראשי חודשים בתור חג, בעזרת השם ,בביאת המשיח כשהעולם יהיה מתוקן גם הגברים יזכו לחג הזה בראש חודש ,הנשים נוהגות לא לעשות מלאכה ,אלא רק אוכל נפש בלבד, {בתהילים קיח' פסוק כב' כתוב :" אבן מאסו הבונים הייתהלראש פינה ", ראש פינה זה רמז לראש חודש של הנשים} כתוב בכסא אליהו , שאסור לנשים לכבס בראש חודש , אישה צריכה להכין את הבית לראש חודש ,הבית שיהיה נקי השולחן עם 4 נרות שצריכים להדליק לכבוד ראש חודש בכל ליל ראש חודש : לאישה אסור לכבס , לגהץ ולתפור ,היא ובני ביתה צריכים להיות לבושים כמו בחג, תפילת בערביח ,שחרית ומנחה , לומר יעלה ויבוא , גם בברכת המזון , בראש חודש אומרים הלל, צדקה יש לתת צדקה לעניים כמו בכל ערב חג , יש אומרים "ברכי נפשי" מתהילים ,בראש חודש, מצווה להרבות בסעודת ראש חודש , אם ראש חודש חל בשבת , צריכים להוסיף יותר ממה שמכינים לשבת אחרת , למשל אישה שנוהגת לעשות כל שבת פשטידה , צריכה בשבת , שחל גם ראש חודש לעשות שתי פשטידות, ראש חודש טבת: נוהגים להדליק נר גדול עם שמן זית, לרבי מאיר בעל הנס ולהוסיף צדקה עבורו , כל דבר ששייך לראש חודש זה משפיע על ההמשך, איך שאנחנו מתנהגות בראש השנה , כך זה משפיע על כל השנה כולה ,בראש חודש ניסן ,כל השתיים עשרה ימים הראשונים של החודש , הם שתיים עשרה ימים כנגד שתיים עשרה החודשים של השנה שתבוא עלינו לטובה, איך שאנחנו בכל יום , כך אנחנו בונות את החודש של השנה הבאה , איך שאנחנו מתנהגות בראש חודש , זה משפיע על כל החודש כולו, ממליצים להיות שלוות ורגועות להתפלל ולהיות בהרבה קדושה, נזכה כולנו לשנים מתוקנות עם משיח צדקנו במהרה בימינו אמן כן יהי רצון הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך כתובות אינטרנט נילוות: סגולות עצומות לראש חודש לנשים כתובות אינטרנט נילוות: סגולות עצומות לראש חודש לנשים
 
חודש אייר ראש חודש טוב המון ישועות טובותו

בס"ד חודש אייר -מזל שור {אדמה } ********************************* ונקרא חודש "זיו" על שם זיו השמש ששופעת בו בכל זהרה , והוא חודש שמסוגל לרפואה {"אני יי רופאך" ראשי תבות אייר ,רבנו נחמן מברסלב} בהרבה דברים יש קשר בין השמש והרפואה ,בחודש זה התחיל לרדת המן לישראל והמן לא היה עמו שום מחלות כי היה אוכל נקי וזך ביותר השבט שלו הוא יששכר מובא בספר יצירה :" המליך אות ו' וקשר לו כתר וצר בו שור בעולם אוייר בשנה ויד שמאל בנפש ", אות ו' מסמלת את האמת והחיים וכן את המשפט ,השור הוא סמל הגבורה {מלך הבהמות}וזה לשון הזוהר :"שור מצד הדין והוא דבוק בקדושה ", מזל שור מקבל השפעתו מכוכב נגה ,כוכב זה קשור בעומק רגקשות הנפש ובו תלוי היופי והחן , הזוהר הקדוש מונה את חודש איר בין ארבעת החודשים שהרצון העליון נמצא בעולם {אדר , ניסן ,אייר , סיון } חודש אייר הוא חודש שבכלו סופרים את העומר והוא סמל הכנות האדם {טהרה} כדי לקבל את התורה , ואמרו חז"ל שההכנה העקרית לתורה היא מדת היראה {השור מסמל ביותר את הריאה }, גם אייר הם אותיות "ירא" בחודש זה מופיע היום הגדול לג' בעומר יום הילולא של רבי שמעון בר יוחאי שענינו התעוררות{"עיר וקדיש מן שמיא נחית -" ראשי תבות שמעון }, בחודש אייר התחיל המן לירד לישראל במדבר וכן באר המים נתן לישראל בחודש אייר , תכונות הנולד בחודש זה: המוטיב העקרי באישיותו היא השמירה ,עקשן , יש בו פשטות רבה , מתפתח וחפץ בהנאה חושית מתעוני העולם ,השגרה והפשטות חביבים עליו, שנויים אינם לפי רוחו {אלא אם הוא יזם אותם }, בדרך כלל מעדיף את שמירת הקים ,שומר מאוד על שלו , כל עוד קיומו מבטח ומוגן הריהו שבע רצון וננוח ,לא נזקק הרבה לזולת ,בעל מזג נוח ושלוה פנימית ,חוש עסקי מפתח ,הממון חשוב אצלו מאו ד, ולעתים גם מסנור אותו , מצטין במידת הגבורה שבו טפוס שמוכן לשאת בעל , הנולד בחודש זה ידע כי כל הצלחת תלויה במידת היראה ,כתוב בתורה "את אלהיך תירא " ודרש רבי עקיבע "את "לרבות תלמידי חכמים אם תמיד {ואף ישכיל אחרים } אם לא ישכיל במדה הזו אזי יפול בנקל לגבורות של מידת הדין {כעס , מחשבות רעות על אחרים ,מריבות וכיוצא} לפעמים בפתע פתאום נופל שמחה על האדם ,ואינו יודע מאיפה באה ,ובאמת הוא בגלל שבאותה שעה מזכירין אותו למעלה {בשמים } לטובה , {ספר הזכירות }
 
חודש אייר חודש הרפואה אני ה` רופאךוו

בס"ד אייר - אני ה` רופאך חודש רפואה חודש אייר מסמל בזהוב קרני השמש את הרפואה והמזור. מצאנו כי אייר ר"ת: "אני ה` רופאך". א- אני י (כפולה) - שם ה` ר- רופאך. הרפואה בחודש אייר באה על ידי בורא העולם דווקא -"אני ה` רופאך" ולא ע"י רופא בשר ודם. יש הבדל מהותי בין רפואה שנעשית ע"י הקב"ה, מלך מלכי המלכים לבין רפואה של רופא בשר ודם. על רפואת הקב"ה נאמר: "אם שמוע תשמע לקול ה` אלוקיך, והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו... כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה` רופאך". (שמות טו,כו) - הקב"ה מבטיח לנו שאם נתנהג על פי רצונו, ונקיים את מצוותיו, מובטח לנו שלא תבוא עלינו כל מחלה. על פי דברי הרמב"ם (רבינו משה בן מימון) אדם שנזהר מלאכול מאכלות אסורים "אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימי חייו". החידוש ברפואת הקב"ה על רפואת בשר ודם שהיא איננה רק מונעת את החולי מלבוא על האדם באם הוא מקיים מצוות ומתנהג על פי רצון ה`, אלא גם אם חלילה לא התנהג כראוי והמחלה באה עליו (רח"ל) הרי שרפואת מלך מלכי המלכים עוקרת מעליו את החולי כאילו לא היה מעולם. זאת בשונה מרופא בשר ודם, שיכולת הריפוי שלו מוגבלת ומועילה בד"כ רק מכאן להבא, ולא יכולה לתקן את העבר. ואפילו אם הרופא אכן מרפא למפרע, הרי זאת רפואה שמטרתה בירור, כדי לברר שלא היה כל חולי מלכתחילה. כיון שחודש אייר יש לו סגולה מיוחדת של ריפוי המסומלים בר"ת של אייר: אני ה` רופאך, הרי מובן שסגולת החודש הזה ברפואה היא באופן של "אני ה` רופאך"- היא ברפואה שע"י הקב"ה העוקרת כל חולי מעיקרו. בתורה אנו מוצאים שלא ניתנו שמות לחודשי השנה, אלא הם ממוספרים בסדר עולה: ראשון שני, שלישי וכו`. שהחודש הראשון לספירה הוא חודש ניסן. יש קשר מהותי בין חודש לחודש הבא אחריו, ונתינת כח מיוחדת העוברת מכוחו של חודש לחודש הבא. המתבטאת בשבת מברכים החודש- המברכת את החודש הנכנס מכוחו של החודש היוצא. גם בין החודשים ניסן ואייר, הבאים ברצף זה אחר זה, אנו מוצאים קשר הדוק ונתינת כח מיוחדת. בחודש ניסן בא לידי ביטוי כוחו הניסי של הקב"ה. ניסן מלשון נס, בשם החודש "ניסן" מצויים שני נו"נים המרמזים על ניסי ניסים שנעשו לאבותינו בחודש זה. המיוחד בחודש ניסן שהניסים שנעשו בו הם פלאיים באופן גלוי ומוחשי יותר מאשר בכל חודש: עשר המכות, יציאת בני ישראל כאומה שלימה ממצרים וקריעת ים סוף. ניסים שחשים בהם באופן מוחש את יד ה` ואת הניסיות שבו. עד ש"נגלה עליהם מלך מלכי המלכים, הקב"ה וגאלם". בלי התלבשות כלל בטבע. וזהו ההמשך בין החודשים ניסן ואייר: החודש הראשון- חודש ניסן, נותן כח לחודש השני - אייר שהוא מסוגל לרפואה, באופן של "אני ה` רופאך" רפואת הקב"ה בכבודו ובעצמו, שהיא רפואה שלמעלה מהטבע, העוקרת את החולי כאילו לא היה מעולם. שני סוגי רפואה יש: רפואת הגוף ורפואת הנפש. ידוע כי הגוף והנפש תלויים זה בזה ומשפיעים זה על זה, ואם חלילה אחד מהם לקוי, יפגע גם תפקודו של השני. כח הרפואה שבחודש אייר מתייחס לשני חלקי הרפואה, שבראש ובראשונה היא רפואת הנפש, שהיא משפיעה ומקרינה גם על רפואת הגוף. (רפואת הנפש מתייחסת כאן במובן הרוחני, של רפואת הנשמה). ומזה מובן מה העניין של רפואה ובמיוחד רפואת הנפש (והנשמה) בחודש אייר דווקא. חודש אייר מסמל את תחילת הקיץ, השמש החמימה שולחת קרניה ומחממת את היקום שספג את קור החורף. העצים והפריחה נעשים משובבי לב, ומטבע הדברים נוכחות הקיץ משפיעה על האדם, גורמת לו לשחרור החושים והיצרים, והנה מתעורר לו היצר הרע ומחפש תאוות חדשות בעולם הגשמי. הדבר מופיע במדרש שמואל (בהקדמה למסכת אבות) : "מכאן מתחיל הזמן להתחמם ומתעוררים התאוות הגופניות ויצר הרע מתחיל להשתחרר ולהתגבר" ומכאן הנחיצות דווקא בחודש זה - שהוא מסמל את תחילת הקיץ לרפואת הנפש. נהגו מחודש זה ללמוד את מסכת אבות מדי שבת, ומדוע דווקא מסכת זו? שהיא מליאה במידות ומעשים ללמוד מהם. כפי שאומר בעל מדרש שמואל: "מסכתא זו מליאה תוכחות, ומעוררת את האדם לרדוף אחרי כל מידה טובה ומגברת יצר טוב על יצר רע". חודש אייר כולל בתוכו מצד אחד יכולת ניסית של רפואה כפי שמתבטאת במילים "אני ה` רופאך", ומצד שני הכח הניסי שמגיע מהחודש שקדם לו - חודש ניסן. מכיון שבניסן יש יכולת מיוחדת מעצם טבעו של החודש, שמתבטא בכך שלא אומרים תחנון כל ימי החודש, עד ש"חיב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" לחוש את הניסיות בעבודת ה` בכל יום ויום מימי החודש, יש לחודש ניסן את הכח להקרין מניסיות זו על ימי הטבע הפשוטים לכאורה והגשמיים עד מאוד של חודש אייר ולהפריח בהם כח ניסיות מחודש בעבודת ה` -רפואת הנפש- ביכולת לקיים תורה ומצוות מתוך הידור והוספה, ורפואת הגוף. (ע"פ ליקוטי שיחות של הרבי מליובאוויטש. כרך ל"ב. עמ` 72-76)
 
הנהגות הראויות למי שנוסע לאומן../images/Emo66.gif../images/Emo197.gif

הנהגות הראויות למי שנוסע לאומן ראשית,ראוי שתלבש בגדים מכובדים וכן תשתחווה ותיגש לציון ביראה ,טוב לומר "שלום עלייך צדיק יסוד עולם רבינו נחמן בן פייגא ,ברוך השם אלוקי ישראל שברא אותך וברוך שמו שזיכני לבוא על ציונך" ותנשק את הציון הקדוש ותדבר מה שבליבך. וכל זמן שתהיה שם שמור עצמך מכל הנהגה של קלות ראש וכיוצא.חשוב ביותר ליזהר מדיבורי חולין כי המקום שם אדמת קודש הוא והיו הרבה צדיקים ויראים שנזהרו טרם בואם לטבול במקווה טהרה. קודם תן צדקה ובפעם הראשונה ראוי שתפריש סכום נכבד.והכי טוב שתתן צדקה כדי להשפיע מעיינות הצדיק הזה בעולם כגון להפיץ ספריו. וראוי שתאמר" לעילוי נשמת אור בעולם רבנו נחמן מברסלב זכותו יעמוד לי ולכל ישראל אמן." תן צדקה בשתי ידיים. תקרא תיקון הכללי.(ראוי לאמור את הנוסח הנמצא בספר כל בו לישועות הנקרא "תפילה על ציון רבנו הקדוש" תספר לצדיק כל חסרונותייך (אמר רבנו הקדוש אני אין לי מה לעשות בזה העולם רק באתי לזה העולם לקרב נפשות ישראל לה' יתברך אך איני יכול לתקן אלא מי שבא אלי ומספר לי חסרונו אזי אני יכול לתקנו בתיקון גמור שאף אחד לא יכול לתקנו). תתוודה על כל החטאים שאתה זוכה מהיותך חי על האדמה וכדאי להסתייע ביודי מפורט או רשימה שתכין לעצמך לפרט כראוי או שתשתמש בנוסח הוידוי הנמצא בספרים הקדושים. ועל הכל תבקש מהצדיק שיעמוד בתפילה לה' יתברך ותאמר:אדוננו רבינו ו רבי נחמן בבקשה ממך עמוד בתפילה לה' יתברך שיורה לי דרך הישר מעתה.
 
לא לשכוח יום חמישי בשעה 21:00 תיקון הכללי

תכניסו את זה טוב טוב לראש ותזכרו : לא לשכוח היום יום חמישי בשעה 21:00 התיקון הכללי של האתרים וגם חברים וגם משפחות וגם שכנים עוד עוד עוד כל עם ישראלללל בואו בהמוניכם !! לא לשכוח להביא פרוטה לצדקה !! להביא חברים!!! להודיע לכולם!!! לא לשכוח לעדכן כאן שמות....!!! אפשר להתחיל ע-כ-ש-י-ו.... כולם אומרים את התיקון הכללי לישועת עם ישראל!!!!! אנחנו נעשה את התיקון הכללי הפורומי הגדול לישועת עם ישראל לביאת משיח צדקנו ולגאולה שלמה במהרה בימנו אמן!!! ונבקש שנזכה להחזיק באמונה!!! אנא הודיעו לכל האנשים הקרובים אליכם (משפחה,חברים ואזור מגוריכם) ....לעתיד , בעת קץ האחרון , יבוא המשיח לגאול את ישראל , ויעורר זה הניגון הנורא בעולם , ועל -ידי -זה יגאל את ישראל ויתקן כל העולם ויגלה לעין כל אלקותו ומלכותו וממשלתו {אב"י הנחל ב-פט}= נ נח נחמן נחמן מאומן , שאני הוא זה השיר ! בואו אלי ותהיה נעשה אדם , תצא מבהמה לאדם= ! ...יוציא מלך המשיח כולם מעוונות הנמשכים מהשקר , ויבטל כוח היצר הרע שיניקתו =מהשקר , ועל -ידי זה ישובו ישראל להשם יתברך , ותבוא הגאלה האחרונה השלמה שאין אחריה גלות , על -ידי משיח צדקנו, עד שכולם ידעו את ה' {אב"י הנחל ב- רכב} לעתיד יהיה כל העולם אנשי ברסלב ,האש שלי תוקד עד ביאת המשיח != אני אין לי מה לעשות בזה העולם כלל, כי בשבילי איני צריך לעשות כלל , רק באתי =לעולם לקרוב נפשות ישראל להשם יתברך , להמשיך להאיר אורו של משיח על ישראל בס"ד התיקון הכללי "ואני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה קפיטל תהילים מועילים מאד מאד..." (רבי נחמן מברסלב). מומלץ לקרוא בכל יום ! לתיקון הברית, רפואה שלמה, פרנסה, זרע של קיימא, שלום בית ולכל הישועות. "התיקון הכללי" הינו עשרה מזמורי תהילים שצירפם יחדיו "רבי נחמן מברסלב" והוא נועד לתקן בעיקר את פגם הברית...(כל אותם הפעמים בהם נשפך זרע לבטלה, קרי לילה, מחשבות לא טהורות). יש לקרוא את "התיקון הכללי" בכוונה גדולה שכן זהו תיקון עצום וגדול ומועיל מאד מאד. גם נשים וצעירים. כל המעוניין לקבל את התיקון הכללי חינם לביתו . יש ליצור קשר עם הנהלת האתר בצירוף שם מלא וכתובת מדוייקת. לפירוט נוסף כאן כתובות אינטרנט נילוות: התיקון הכללי כתובות אינטרנט נילוות: התיקון הכללי כתובות אינטרנט נלוות: התיקון הכללי כתובות אינטרנט נילוות: לא לשכוח יום חמישי בשעה 21:00 תיקון הכללי כתובות אינטרנט נילוות: לא לשכוח יום חמישי בשעה 21:00 תיקון הכללי
 
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב

בס"ד ובא השמש וטהר רמז לפטירת האדם שאז יזכה להטהרה גמורה כמו שאמרו חז"ל :" יש עוונות שתשובה מכפרת , ויש עוונות שיסורים מכפרים ויש עוונות שיום כיפור מכפר , ויש עוונות, שרק יום המיתה מכפר ..... לכן אדם שבמשך חייו משתדל ומתחזק לטהר עצמו אזי אף על פי שלא עולה בידו משך ימי חייו להטהר כראוי ,ידע כי אין שום רצון טוב שנאבד {כל שכן דברו טוב או מעשה טוב } עד שיזכה שישלם טהרתו ביום האחרון ,ודע שהצדיק האמת {רבנו נחמן עם עצותיו } יכול לכפר גם עוונות הקשים ביותר שעליהם אמרו חז"ל שאין לו חלק לעולם הבא או סקילה שרפה ,הרג ,וחנק , כרת כו` כי הצדיק האמת יכול להעלות את כל הנופלים והרחוקים מאוד מאוד, וכל זר לא יאכל קודש- הכוונה לסודות התורה שמי שאינו מבין עצמו כראוי אזי גורם לעצמו רביו אור ושבירת כלים {חרבן הדעת } והעיקר שכל מי שרוצה לזכות להכנס בסודות התורה שיבטל שכלו ודעתו לגמרי אל רבנו ז"ל ותלמידיו וספריו, וספרתם לכם - כל אחד יספור לעצמו ,ללמדנו שהאדם ישתדל להתקרב אל השם מדרגה לדרגה ואפילו שרואה שחבריו זכו יותר ויותר ממנו לא יפול בדעתו מזה כלל , כי אין אדם דומה לחברו כלל , ולא יהרהר אחרי השם כי "טוב ה` לכול ", פרי עץ הדר וכו` - אדם שמקיים מצוות 4 מינים {אתרוג , לולב הדס , וערבה } זוכה להשמיך השמחה לתוך עולם הזה לגופו ויזכה לקיים המצוות בשמחה גדולה , כל האזרח בישראל ישבו בסוכת -עיקר מצוות הסכה שיכון להיות נכלל באהבה ושלם עם כל ישראל {אפילו המצעדים לך והרשעים וכו`} עד שיהיה נחשב כאילו כל ישראל יושבין בסוכה, כתובות אינטרנט נילוות: פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב כתובות אינטרנט נילוות: פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב
 
למעלה