סגירת מחוז הדרום של רכבת ישראל

בשל חשמול מסילת הרכבת: שני מקטעים במרכז ובדרום יושבתו, עשרות תחנות ייסגרו

רכבת ישראל עדכנה כי החל מיום שלישי יושבתו שני מקטעים מסילות במרכז הארץ ובדרום, ועשרות תחנות ייסגרו, בשל עבודות על פרויקט החשמול שיימשכו עד תחילת פברואר. בשל כך, לא תופעלנה רכבות מדרום לתחנת תל אביב ההגנה, וזו תהיה התחנה האחרונה שאליה ניתן יהיה להגיע מכיוון צפון. כל התחנות הדרומיות לתחנה תיסגרנה זמנית לשירות. כמו כן לא תופעלנה רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון, ובקו ראש העין צפון-ראשל"צ-משה דיין-באר שבע.

 

techman1

Member
בשל חשמול מסילת הרכבת: שני מקטעים במרכז ובדרום יושבתו, עשרות תחנות ייסגרו

רכבת ישראל עדכנה כי החל מיום שלישי יושבתו שני מקטעים מסילות במרכז הארץ ובדרום, ועשרות תחנות ייסגרו, בשל עבודות על פרויקט החשמול שיימשכו עד תחילת פברואר. בשל כך, לא תופעלנה רכבות מדרום לתחנת תל אביב ההגנה, וזו תהיה התחנה האחרונה שאליה ניתן יהיה להגיע מכיוון צפון. כל התחנות הדרומיות לתחנה תיסגרנה זמנית לשירות. כמו כן לא תופעלנה רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון, ובקו ראש העין צפון-ראשל"צ-משה דיין-באר שבע.

והצפי לסיום חישמול רעננה - אשקלון הוא לסוף 2021.
או שתהיה הקדמה בלו"ז?
 

Ccyclist

Well-known member
בשל חשמול מסילת הרכבת: שני מקטעים במרכז ובדרום יושבתו, עשרות תחנות ייסגרו

רכבת ישראל עדכנה כי החל מיום שלישי יושבתו שני מקטעים מסילות במרכז הארץ ובדרום, ועשרות תחנות ייסגרו, בשל עבודות על פרויקט החשמול שיימשכו עד תחילת פברואר. בשל כך, לא תופעלנה רכבות מדרום לתחנת תל אביב ההגנה, וזו תהיה התחנה האחרונה שאליה ניתן יהיה להגיע מכיוון צפון. כל התחנות הדרומיות לתחנה תיסגרנה זמנית לשירות. כמו כן לא תופעלנה רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון, ובקו ראש העין צפון-ראשל"צ-משה דיין-באר שבע.


חולדאי נבחר לראש הממשלה שכל מה שמדרום לתל אביב נחשב דרום תל אביב ?

וברצינות - פרוייקט סגירות כזה עדיף שלא להכריז מהיום למחר. אפילו אם היתה תוכנית מגירה לנצל סגר עתידי היה צריך לפרסם אותה מראש כדי שאנשים יוכלו להתכונן לעובדה שהכרזת הסגר תביא להשבתה הנרחבת . סגירה כזו מחייבת מערך שאטלים מאביבי ותגבור מערכת האוטובוסים הבינעירוניים.
 

Ccyclist

Well-known member
חולדאי נבחר לראש הממשלה שכל מה שמדרום לתל אביב נחשב דרום תל אביב ?

וברצינות - פרוייקט סגירות כזה עדיף שלא להכריז מהיום למחר. אפילו אם היתה תוכנית מגירה לנצל סגר עתידי היה צריך לפרסם אותה מראש כדי שאנשים יוכלו להתכונן לעובדה שהכרזת הסגר תביא להשבתה הנרחבת . סגירה כזו מחייבת מערך שאטלים מאביבי ותגבור מערכת האוטובוסים הבינעירוניים.

באוגוסט 2017 סגרו את רציפים 1-4 הפרבריים בתחנת הטרמינל Waterloo בלונדון כדי להאריך אותם וכן את רציפים 5-8 הסמוכים. הפרסומים הראשונים על הפרוייקט הופיעו בתקשורת כבר במרץ 2016 ! מצורפת כתבה בעיתון המקומי של לונדון שכוללת וידאו יחצ"ני על הפרוייקט בכללותו שכלל השמשת רציפים ששימשו את היורוסטאר עד 2007 ועמדו נטושים מאז ועד פתיחתם מחדש כרציפים פרבריים לפני כשנתיים.

https://www.standard.co.uk/news/tra...ebuilt-in-ps800m-capacity-boost-a3209946.html

במשך כשנה וחצי ההפרעה הצפויה בשירות פורסמה בריש גלי בתחנה, במקומונים, בחדשות המקומיות של רשתות ה BBC ו ITV (לפני או אחרי החדשות, תלוי בערוץ, יש משדר חדשות מקומיות בן 5-10 דקות שמתמקד באזור וכולל חדשות שאינן בקנה מידה ארצי). הפרסומים קראו לציבור הנוסעים לתכנן חופשות באוגוסט 2017, לנסות לארגן עבודה מהבית אם זה אפשרי, והמליצו להמנע מהתחנה ורשת הרכבות המובילות אליה ככל שניתן תוך שימוש במסלולים אחרים במידה שהדבר אפשרי. בשולי המערכת של המפעילה היה אפשר לבחור ברכבות של מפעילות אחרות בתחנות אחרות, אך בלב המערכת יש למפעילה מונופול אז לא היו אלטרנטיבות מסילתיות והמערכת האוטובוסית הבינעירונית מאד חלקית כי בדרך כלל יש לציבור היוממים העדפה לרכבות. אני מניח שעם תיכנון מראש של שנה וקצת עובדים חיוניים היו יכולים אפילו לארגן מקום מגורים זמני בעיר לחודש העבודות.

כשהסגירה באה נוסעים התמודדו איתה עד כמה שיכלו או נמנעו מההגעה לעיר לפי מה שתיכננו מראש. התחנה היתה בת 20 רציפים ארציים ו12 מהם נשארו פעילים במהלך העבודות, אבל פעילות זו היתה הפחתה ניכרת בקיבולת התחנה. אחרי העבודות היו בתחנה 24 רציפים ארציים. ארבעת רציפי היורוסטאר נבנו לרכבות בינלאומיות בלבד (כולל טרמינל עם שיקוף מזוודות וביקורת דרכונים) ולא שימשו רכבות ארציות עד להסבה. 8 רציפי התחתית שמתחת לתחנה הארצית המשיכו לתפקד כרגיל בתקופת העבודות על הרציפים הארציים.

תיכנון מראש זה עניין של רצון טוב ויידוע הציבור. ניצול הזדמנות כמו הסגר זה רעיון מובן, אך אם היתה תוכנית עבודות ידועה למקרה של סגר בן חודש היה אפשר ליישם אותה תוך שיתוף הציבור במקום להפיל את סגירת רוב המערכת הרכבתית בישראל על הציבור בהתרעה של יומיים.
 
נערך לאחרונה ב:

קו 415

Active member
אני אוהב את הטרמפ שרכבת ישראל תופסת. על סגירת תחנת כפר סבא.
גל ראשון,
גל שני,
הרחבת המסילה לקו המזרחי,
חשמול 1,
חשמול 2.
סגירת מקטע ת-א צפונה.
סגירת מקטע ת-א דרומה.
והקו לכפר סבא ייפתח אולי ב 2.3.
בטח ב3.2 רכבת ישראל תספר לנו, שבעקבות כניסת הולך למסילת רכבת במקטע שבין באר שבע בדימונה. קו הרכבת לכפר סבא תסגר בהתאם להוראת המשטרה
 

Bus Nerd

Active member
אז למה בעצם סוגרים את כל התחנות? חשמול? מאוד לא ברור.
אין סיכוי שזה רק חשמול.

חשמול זה אולי הסיבה לסגירה של קו שרון-אשקלון
לשאר לדעתי מדובר בעבודות תחזוקה אחרות - החלפת מפלגים ומסילות ישנות, לפי רכבת ישראל יעבדו גם בקריית גת, באר שבע, לוד וכו'.

אבל רוב הסיכויים שפשוט רוצים לחסוך בעלויות תפעול, ולא איכפת להם לדפוק את הנוסעים. אלא אם משתמשים בזה בשביל להאיץ באמת עבודות חשמול בצורה משמעותית, אין שום סיבה שלא יעשו את זה בסופ"ש או עם סגירות נקודתיות.
 

קו 415

Active member
אין סיכוי שזה רק חשמול.

חשמול זה אולי הסיבה לסגירה של קו שרון-אשקלון
לשאר לדעתי מדובר בעבודות תחזוקה אחרות - החלפת מפלגים ומסילות ישנות, לפי רכבת ישראל יעבדו גם בקריית גת, באר שבע, לוד וכו'.

אבל רוב הסיכויים שפשוט רוצים לחסוך בעלויות תפעול, ולא איכפת להם לדפוק את הנוסעים. אלא אם משתמשים בזה בשביל להאיץ באמת עבודות חשמול בצורה משמעותית, אין שום סיבה שלא יעשו את זה בסופ"ש או עם סגירות נקודתיות.

בשבתשתיות פורסם שבחודש הקרוב יסתיים חשמול הגישה ומוסך הרכבת החשמלית בתחנת לוד.
זה מסביר את הסגירה באזור לוד.
אך החידה שלא נפתרה הינה סגירת הקו לירושלים.

לפני שנה התרעתי, כאשר ביטלו את הפעילות היום יומית של קו 380 מבאר שבע, בכל פעם שיהיה צמצום ברכבות, לא יהיה עיבוי לתושבי באר שבע, לדאבוני, קו 380 לא יתוגבר ובטח שלא בקורונה.... ומי שרוצה להגיע מבאר שבע לתל אביב מרכז יסתבך.
וגם לא נראה שהשרה לענייני הודעות פופליסטיות תפעל לתגבר את קו 380 שבוע הבא
 

Ccyclist

Well-known member
בשבתשתיות פורסם שבחודש הקרוב יסתיים חשמול הגישה ומוסך הרכבת החשמלית בתחנת לוד.
זה מסביר את הסגירה באזור לוד.
אך החידה שלא נפתרה הינה סגירת הקו לירושלים.

לפני שנה התרעתי, כאשר ביטלו את הפעילות היום יומית של קו 380 מבאר שבע, בכל פעם שיהיה צמצום ברכבות, לא יהיה עיבוי לתושבי באר שבע, לדאבוני, קו 380 לא יתוגבר ובטח שלא בקורונה.... ומי שרוצה להגיע מבאר שבע לתל אביב מרכז יסתבך.
וגם לא נראה שהשרה לענייני הודעות פופליסטיות תפעל לתגבר את קו 380 שבוע הבא

יתכן שזה קשור לחיבור החישמולת החדשה בין לוד לשפירים ובין ההסתעפות לוד לנתב"ג שמתפצלת מהמסילה המזרחית לחישמולת הקיימת בקו לירושלים. צריך הרי להיות המשך ישיר בין החיווט הקיים לחיווט החדש.
 

Bus Nerd

Active member
יתכן שזה קשור לחיבור החישמולת החדשה בין לוד לשפירים ובין ההסתעפות לוד לנתב"ג שמתפצלת מהמסילה המזרחית לחישמולת הקיימת בקו לירושלים. צריך הרי להיות המשך ישיר בין החיווט הקיים לחיווט החדש.
יכול להיות,
בסרטון הזה
(שצולם יחסית לאחרונה) בדקה 44:48 אפשר לראות שעמודי החשמולת והפורטלים על המסילה משפירים מוכנים, אבל החשמולת עצמה לא מחוברת בהם.

מצד שני, חיבור של החשמולת הזו נראה כמו משהו שאפשר לעשות תוך שבוע או פחות, ולא משהו שמצדיק סגירה עד פברואר
 

Ccyclist

Well-known member
יכול להיות,
בסרטון הזה
(שצולם יחסית לאחרונה) בדקה 44:48 אפשר לראות שעמודי החשמולת והפורטלים על המסילה משפירים מוכנים, אבל החשמולת עצמה לא מחוברת בהם.

מצד שני, חיבור של החשמולת הזו נראה כמו משהו שאפשר לעשות תוך שבוע או פחות, ולא משהו שמצדיק סגירה עד פברואר

חישמול זה יותר מחיבור פיזי בין כבלים, צריכה להיות אספקת חשמל סדירה ויציבה
 
למעלה