סגירת מסלול 26/08 בב"ג 18/9 עד 1/3

kennedy

New member
סגירת מסלול 26/08 בב"ג 18/9 עד 1/3

עקב סגירת המסלול,תוסר מגבלת ההמראות על 12(עקב רעש לתושבי שוהם והסביבה),כך שרוב ההמראות מטרמינל 3 יצאו ,בדרך הקצרה, למסלול 12.כמובן שרוב הנחיתות יהיו על 12 פרט לימים עם רוחות מערביות קיצוניות.כמו כן שוקלים לפתוח את מסלול 21 לנחיתות מטוסי ארקיע ישראייר וחיל אויר(טורבופרופ),ובמידה ויהיו רוחות דרום מערביות חזקות גם לחברות האיירליינרס ומטוסי סילון גדולים.הודעה זו ניתנת כשרות לספוטרים שבינינו.....
 

tcu6

New member
תודה. האם 21 לא קצר בשביל

האיילינרים הגדולים?
 

danidin1985

New member
אורכו כ-2 ק"מ שזה בערך האורך

של מסלול ההמראה באילת. (כמובן שמטוסים מאילת לא ממריאים עמוסים בדלק) אז נניח שהמסלול יוכל לקלוט עד 752 שמגיע מקפריסין,טורקיה,יוון. ויוכל גם לקלוט 737 על כל סוגיו. (ת'אמת 739 של KLM יכול להוות קצת בעיה..) אבל בכל מקרה 737-700/800 של אל-על יוכל לקלוט בלי בעיה לדעתי האישית.
 

alondli

New member
מסלול 21/03 בב"ג יותר ארוך ויותר

ורחב יותר מהמסלול המצ'וקמק באילת,שם כידוע נוחתים 752 של ישראייר ו 753 של ארקיע,בקלי קלות.
 

danidin1985

New member
הסיבה היחידה ש753 הענק יחסית

של ארקיע מצליח להמריא מאילת היא שמיכלי הדלק שלו לא מלאים כי הרי יש לו טיסה קצרה של חצי שעה לנתב"ג. כך גם נכון לגבי 752 של ארקיע,ישראייר. הנה נתונים מהספר של JANES אם אתם מכירים: B753 עם 243 נוסעים (נדמה לי שבארקיע ישנם יותר מקומות),מגובה פני הים ובטמפ' סטנדרטית של 25 מעלות צלסיוס נדמה לי, באילת הטמפ' היא לפחות בעשר מעלות יותר מה שמאריך את ריצת ההמראה (ראה מושג HOT & HIGH) המטוס יצטרך לפחות 2088 מטר שזה 6850 רגל (ואני מדגיש לפחות כי זה תלוי בגרסה זה יכול להגיע עד 8000 רגל וגם כאמור תלוי בתנאי מזג-אוויר). בשביל הנחיתה 5700 רגל. B752 עם 200 נוסעים ולדעתי ב752 של ארקיע וישראייר ישנם יותר מקומות. הוא צריך לפחות 5500 רגל להמראה בתנאים סטנדרטיים ובגרסה כבדה יותר זה יכול להגיע עד 7700רגל! בשביל הנחיתה הוא צריך מ 4650 רגל עד 5100 רגל (תלוי בגרסה). נתונים של המסלול באילת: נתונים של 21\03 בנתב"ג: אורך: 5848 רגל (בלבד!!) שזה 1780 מטר . (לא מתאים בעיקרון ל 753 ומאד גבולי עבור 752! ) רוחב: 148 רגל שזה רוחב של כל מסלול המראה סטדנרטי, רוחב זה מתאים עבור כל מטוס כולל 744 ו AN124. נתונים של מסלול ההמראה באילת: שהוא באותו כיוון: 03/21 אורך: 6233 רגל(בלבד!!) שזה 1900 מטר. גם הוא לא מתאים בעיקרון ל 753 וגבולי עבור 752. רוחב: 98 רגל שזה 30 מטר. הערה: כמובן שיש יוצאים מן הכלל, ראה מקרה נמל-תעופה הנסיכה יוליאנה באנטיליים ההולנדיים TNCM שם B744 נוחת וממריא בלי בעיה. כאשר אורכו 2.3 ק"מ בלבד. (אבל אני חושד שאין שם מטען נוסף והוא עושה עצירת ביניים) דרך אגב: לדעתי האישית (בלבד) בכלל צריך לאסור נחיתת 757 באילת (וכן אני יודע שפעם 762 נחת שם), צריך לתת מקסימום ל737. המסלול צר מידי וקצר מידי. השם המלא של הספר JANE'S ALL THE WORLD'S AIRCRAFT 2004--2005 בגל מקרה המסקנה שלי על סמך עובדות בסיסיות (אני בטוח שיש עוד גורמים אבל אני לא בקיא בהן עד כדי כך) היא שכל מטוס שיותר גדול (המושג הזה לא ממש נכון, אבל נניח ש762 יותר גדול) מ 753 הנוחץ על מסלול 03-21 בנתב"ג והוא עם מטען ומיכלים מלאים בחציים לפחות, יתקשה לנחות שם! כך זה גם נכון לגבי אילת, אבל שם ישנה גם בעיה של רוחב! מצטער שהיה כזה ארוך, חברה.
 

danidin1985

New member
HOT and High

למי שלא יודע, בטח רובכם כבר יודעים, נתקלים בו בנתונים לגבי מטוסים וביצועי המנועים. דאש-7 של ארקיע הוא לא דאש-7 רגיל אלא מותאים לביצועי HOT and High כך גם ATR42-320 של ישראייר. בנמלי-תעופה הנמצאים בגובה רב (נמל-תעופה של דנבר בארה"ב למשל) האוויר דליל יותר, מה שמוריד מביצועי העילוי של הכנפיים וביצועי המנועים, לכן יש צורך לתכנן גרסה חזקה יותר של המנועים שיפצו על זה. אותו דבר גם לגבי איזורים חמים, כמו שאצלנו בארץ ובעצם כל מזרח-התיכון. בסעודיה למשל הבעיה כפולה כי חלק גדול מארץ זו היא רמה שנמצאת בגובה 1 ק"מ, והטמפ' שם רחוקות מלהיות סטנדרטיות, משהו כמו 45 מעלות צלסיוס בצל! כך ששם בהחלט צריכים להיות מטוסים עם ביצועי HOT and HIGH. מושג זה נכון אם אני לא טועה רק לגבי מנועי טורבו-פרופ, וטורבו-מניפה- שזה נקרא בשפת העם מנוע סילון, כאשר טורבו-פרופ הינו גם מנוע סילון! (אם תרצו אני אסביר) בכל מקרה גם מטוס 752 למשל שלגביו הבאתי את הדוגמא בהודעתי הקודמת גובה וטמפ' משפיע למרות שאצלו אין גרסאות HOT & HIGH. בכל מקרה בתנאים אלה העילוי מוקטן גם הדחף ולכן הוא יצטרך יותר אורך של מסלול ההמראה כדי להמריא. בדנבר עקב היותב בגובה רב המסלול הינו מאד ארוך כדי לפצות על אוויר דליל וכדי שלמטוסים יהיה מספיק אורך מסלול להמריא, האורך שם נדמה לי 15 אלף, שזה נחשב לבין הארוכים בעולם.
 

danidin1985

New member
להלן דרישות אורך מסלול המראה

למטוסים נוספים: תנאים: ISA= International Standard Atmosphere 736- 5300-5900 רגל 73S- 5500-5720 738 6890-7570 739 8000-8500 אין סיכוי שכאשר יהיה מלא יצליח להסתדר עם אילת.. 744 9250-9950 -אני עדיין לא מבין איך הוא יכול להמריא ב TNCM 762 7150-8150 -כולל גרסת ER 763 8200-9500 -כולל גרסת ER 772 6800-8450 772ER 8250-11750 11750 הוא יתקשה בנתב"ג שלנו. 773 8760-12250 717 5500-5750 גם כל הMD80 בערך כך, חלקם קצת יותר. איירבאס 320 6200- 8155 318 5400 בערך 321 6775-7680 A342 9900 A343 10250 A345 מטוס הנוסעים בעל הטווח הכי ארוך, 16019 ק"מ ! (B772LR עדיין לא נכנס לשירות) 10250 רגל ומה שעניין לאחרונה גם את רשות שדות התעופה ובטח גם אותכם, נקבל בקרוב את LUFTHANSA A340-600 אז הנה: הוא צריך בהיותו מלא רק 10300 רגל ! ועוד ענק: A380-800 9800 רגל בלבד!! ATR42 3800 רגל בהיותו מלא בדלק ונוסעים. בכל מקרה הוא מלחיץ את שדה חיפה שאורכו לא מגיע ל-3000 רגל. ATR72 4200 רגל לא פירטתי את גרסאות ה ATR כי כולם צריכים אותו אורך פלוס מינוס 100 רגל.
 

mr lavi

New member
רגע..מסלול 26/08 הולך להסגר לתקופה

של קצת פחות מ-4 חודשים בערך? לשם מה? תיקונים? סוללים מחדש או משהו?? מאריכים? מרחיבים?
 

singera

New member
איך במדינה שלנו לשפץ מסלול לוקח 4

חודשים ????? בארה"ב לכל היותר חודש תיראו את הפלסתינאים חופרים בלי בעיה מנהרות להברחת נשק ורק לנו זו בעיה לחפור מנהרה לרכבת תחתית בת"א (ציטוט ממשחק מכור)
 

ram_z

New member
אני אישית ראיתי 744

ממריא על 03 לא מחזה נדיר. כנראה שהוא היה ריק משהו.
 

ארזS

New member
מה אתה אומר ?

744 המריא על 03 ? כשאני סיפרתי שראיתי ATR 42 שהמריא היו קצת גיכוחים. האם באמת יכול ג'מבו להמריא על 03/21 ?
 

ram_z

New member
אופס../images/Emo9.gif

30 ולא 03 טעות שלי. איזה
אני.
 

ארזS

New member
ובהזדמנות זאת, האם מישהו ראה

מטוס ממריא או נוחת בנתב''ג על מסלול 08 ? אני ראיתי [לפני זמן רב] שניים שנחתו על 08 .
 

A r i e T

New member
כן

לפני 10 שנים, כשמסלול 12-30 היה סגור למשך 4 חודשים, ראיתי 742 נוחת על 08, אבל אני לא יכול להיות בטוח ב100% כי הוא היה מאוד רחוק והזדקקתי למשקפת כדי לעקוב אחריו.
 

singera

New member
אני יכול להעיד שלפני 11 שנה

כאשר הELA נחת בארץ מסיאטל הוא נחת על 26 ומשם התגלגל לטקס. אני הייתי בטקס אך את הנחיתה הייתי במגדל הפיקוח. הוא עשה "בז" גבוה טס לכותל המערבי עשה מעליו סיבוב וחזר לנחיתה על 26
 

ארזS

New member
זה היה אירוע מיוחד אבל לא על זה

שאלתי. והרי נחיתות על 26 הן לא דבר נדיר. שאלתי האם מישהו ראה נחיתות / המראות על 08 ?
 

singera

New member
נראה לי שכיום נחיתות על 26 זה נדיר

אם בכלל מותר להם כי המטוס עובר מעל מקומות לא מחמדים בגובה נמוך
 

ארזS

New member
לא כל כך נדיר

אולי לא כל יום, אבל לא כל כך נדיר. נדיר זה לנחות על 08 או על 21 למשל...
 
למעלה