סגירת נתב"ג היא תזכורת: סיוט להגיע בתחבורה ציבורית לשדה רמון

כשלוגי

Active member

הפעם נסגר נתב"ג רק לכמה שעות, והמטוסים שהופנו לרמון ימריאו אליו בקרוב. אם הנוסעים היו נאלצים להמשיך מרמון בעצמם, הם היו מגלים שרק קו אוטובוס אחד מגיע לשדה, וכדי לנסוע למרכז הם חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית באילת​

 

ohadg09

Member

הפעם נסגר נתב"ג רק לכמה שעות, והמטוסים שהופנו לרמון ימריאו אליו בקרוב. אם הנוסעים היו נאלצים להמשיך מרמון בעצמם, הם היו מגלים שרק קו אוטובוס אחד מגיע לשדה, וכדי לנסוע למרכז הם חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית באילת​

זה לא מדויק, יש כמה קווים לאילת (אבל באמת רק אחד לאיזור התיירותי) אבל גם 397 לבאר שבע עוצר בנמל (ועוד הרבה קווים למרכז עוצרים בצומת הכניסה אבל היא די רחוקה)
 

Ccyclist

Well-known member

הפעם נסגר נתב"ג רק לכמה שעות, והמטוסים שהופנו לרמון ימריאו אליו בקרוב. אם הנוסעים היו נאלצים להמשיך מרמון בעצמם, הם היו מגלים שרק קו אוטובוס אחד מגיע לשדה, וכדי לנסוע למרכז הם חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית באילת​


וכתבה על נהגי המוניות ה"נפלאים" ברמון:

 

הפעם נסגר נתב"ג רק לכמה שעות, והמטוסים שהופנו לרמון ימריאו אליו בקרוב. אם הנוסעים היו נאלצים להמשיך מרמון בעצמם, הם היו מגלים שרק קו אוטובוס אחד מגיע לשדה, וכדי לנסוע למרכז הם חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית באילת​

הבעיה מתחילה מזה שהיקף הפעילות ברמון לא מצדיק הרבה תחבורה לשדה. קודם שנפח התנועה בשדה יעלה ואז אפשר גם לתגבר לשם קווים.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה מתחילה מזה שהיקף הפעילות ברמון לא מצדיק הרבה תחבורה לשדה. קודם שנפח התנועה בשדה יעלה ואז אפשר גם לתגבר לשם קווים.

נוחתים שם מטוסים עם למעלה מ 100 נוסעים כל אחד. יש שם עובדים. דרישה וודאי יש, השאלה היא איך נענים לה.
 
נוחתים שם מטוסים עם למעלה מ 100 נוסעים כל אחד. יש שם עובדים. דרישה וודאי יש, השאלה היא איך נענים לה.
מחר לדוגמה ינחתו בשדה 7 טיסות על טווח של בערך 15 שעות, בממוצע טיסה כל שעתיים. יש קו אוטובוס ישיר מהשדה לעיר בתדירות של כל 20 דק', לפי מר קו יש בקו זה בממוצע 6 נוסעים בכל נסיעה.....
היות והעובדים בשדות תעופה עובדים לרב במשמרות רש''ת יכולה לדאוג להם להסעות מסודרות
 

Ccyclist

Well-known member
מחר לדוגמה ינחתו בשדה 7 טיסות על טווח של בערך 15 שעות, בממוצע טיסה כל שעתיים. יש קו אוטובוס ישיר מהשדה לעיר בתדירות של כל 20 דק', לפי מר קו יש בקו זה בממוצע 6 נוסעים בכל נסיעה.....
היות והעובדים בשדות תעופה עובדים לרב במשמרות רש''ת יכולה לדאוג להם להסעות מסודרות

רק באמצע העשור שעבר טרחו בכלל לעשות קו אוטובוס בין נתב"ג לירושלים, קו 485. עד אז החיבור העיקרי היה באמצעות מוניות שירות כי משרד התחבורה בחר לחשוב שתיירים נוסעים במוניות. כיום עוצרת בנתב"ג רכבת לירושלים כל חצי שעה.

כשנותנים לציבור תח"צ ראויה הוא משתמש בה. כשבוחרים לא לתת תח"צ או לתת תח"צ ברמה נמוכה - הציבור נאלץ למצוא פתרונות אחרים ויקרים יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

ohadg09

Member
רק באמצע העשור שעבר ארחו בכלל לעשות קו אוטובוס בין נתב"ג לירושלים, קו 485. עד אז החיבור העיקרי היה באמצעות מוניות שירות כי משרד התחבורה בחר לחשוב שתיירים נוסעים במוניות. כיום עוצרת בנתב"ג רכבת לירושלים כל חצי שעה.

כשנותנים לציבור תח"צ ראויה הוא משתמש בה. כשבוחרים לא לתת תח"צ או לתת תח"צ ברמה נמוכה - הציבור נאלץ למצוא פתרונות אחרים ויקרים יותר.
נתב"ג ממוקם קרוב לתל אביב וגם ממש לא רחוק מירושלים
רמון קרוב רק לאילת, גם קו 397 לבאר שבע נכנס לשדה בחלק מהנסיעות שלו
אולי כדאי גם להכניס את 393/390
 
רק באמצע העשור שעבר טרחו בכלל לעשות קו אוטובוס בין נתב"ג לירושלים, קו 485. עד אז החיבור העיקרי היה באמצעות מוניות שירות כי משרד התחבורה בחר לחשוב שתיירים נוסעים במוניות. כיום עוצרת בנתב"ג רכבת לירושלים כל חצי שעה.

כשנותנים לציבור תח"צ ראויה הוא משתמש בה. כשבוחרים לא לתת תח"צ או לתת תח"צ ברמה נמוכה - הציבור נאלץ למצוא פתרונות אחרים ויקרים יותר.
גם אני חושב ששדה תעופה צריך לקבל שירות תח''צ טוב, תדיר ונגיש. פשוט כרגע לא נראה שיש עומס מיוחד בקווים שיוצאים מרמון, הבעיה הגדולה הרבה יותר שהשדה עצמו לא מצליח למשוך נוסעים.
 
רק באמצע העשור שעבר טרחו בכלל לעשות קו אוטובוס בין נתב"ג לירושלים, קו 485. עד אז החיבור העיקרי היה באמצעות מוניות שירות כי משרד התחבורה בחר לחשוב שתיירים נוסעים במוניות. כיום עוצרת בנתב"ג רכבת לירושלים כל חצי שעה.

כשנותנים לציבור תח"צ ראויה הוא משתמש בה. כשבוחרים לא לתת תח"צ או לתת תח"צ ברמה נמוכה - הציבור נאלץ למצוא פתרונות אחרים ויקרים יותר.
לא מדוייק.

עד שנת 2004 קו 947 (ירושלים- צומת רעננה- נתניה- חיפה, קו שעד פתיחת כביש 6 היה נחשב קו אקספרס מהיר) נכנס לתוך נתב"ג ועצר במסוף האוטובוסים מחוץ לטרמינל.
לאחר פתיחת טרמינל 3 ואי הרלוונטיות של כניסת קווים "על הדרך" לנתב"ג, הופעל קו 5 שכלל כרטיס מעבר חינמי לקו 947.
לא מדובר היה בפתרון אידיאלי - תדירות נמוכה חצי שעתית של קו 5 וסנכרון שלא הצליח ותאם בגלל אופי המסלול של 947, קו 947 היה עמוס מדי ובתדירות נמוכה מדי, והמעבר בצומת אל על לכיוון ירושלים היה מסורבל וכלל הליכה וחציית כבישים בינעירונים ברמזור (לכיוון נתב"ג היה יותר פשוט כי המעבר היה באותה תחנה).

משרד התחבורה חשב (בצדק או שלא בצדק) שאין הצדקה לקו ישיר תדיר רק בין ירושלים לנתב"ג בגלל מספר הנוסעים הנמוך שעלה לקו 947 (גם בעידן טרמינל 1 וגם לאחריו).
רק בשיטת המכרזים שהתעלמה ממספר הנוסעים תוך הפעלת קו שעתי 24 שעות ביממה + הגידול המשמעותי במספר הטסים לפני כעשור וקצת, הייתה הצדקה בהפעלת קו שכזה (אכן באיחור ניכר).
חלק מהצלחת הקו הייתה גם בגלל קריסה מקבילה של חברת נשר שמפעילה את מוניות השרות בין ירושלים לנתב"ג מבחינת מחיר מול שרות, אמינות, נוחות, מסלול מיטבי וכדו'.
אין ספק שרכבת חצי שעתית 24/7 (כל שעה בלילה) היא עולם אחר נצרך עבור החיבור לירושלים.


אגב - כמעט בכל מקום בעולם השירות לשדה התעופה יקר יותר. היה ניתן להגיע לנתב"ג בתחב"צ (דרך תל אביב ורכבת לנתב"ג, דרך רמלה או דרך צומת אל על), זה פשוט היה לא יעיל ונוח.
 

846

Active member
לא מדוייק.

עד שנת 2004 קו 947 (ירושלים- צומת רעננה- נתניה- חיפה, קו שעד פתיחת כביש 6 היה נחשב קו אקספרס מהיר) נכנס לתוך נתב"ג ועצר במסוף האוטובוסים מחוץ לטרמינל.
לאחר פתיחת טרמינל 3 ואי הרלוונטיות של כניסת קווים "על הדרך" לנתב"ג, הופעל קו 5 שכלל כרטיס מעבר חינמי לקו 947.
לא מדובר היה בפתרון אידיאלי - תדירות נמוכה חצי שעתית של קו 5 וסנכרון שלא הצליח ותאם בגלל אופי המסלול של 947, קו 947 היה עמוס מדי ובתדירות נמוכה מדי, והמעבר בצומת אל על לכיוון ירושלים היה מסורבל וכלל הליכה וחציית כבישים בינעירונים ברמזור (לכיוון נתב"ג היה יותר פשוט כי המעבר היה באותה תחנה).

משרד התחבורה חשב (בצדק או שלא בצדק) שאין הצדקה לקו ישיר תדיר רק בין ירושלים לנתב"ג בגלל מספר הנוסעים הנמוך שעלה לקו 947 (גם בעידן טרמינל 1 וגם לאחריו).
רק בשיטת המכרזים שהתעלמה ממספר הנוסעים תוך הפעלת קו שעתי 24 שעות ביממה + הגידול המשמעותי במספר הטסים לפני כעשור וקצת, הייתה הצדקה בהפעלת קו שכזה (אכן באיחור ניכר).
חלק מהצלחת הקו הייתה גם בגלל קריסה מקבילה של חברת נשר שמפעילה את מוניות השרות בין ירושלים לנתב"ג מבחינת מחיר מול שרות, אמינות, נוחות, מסלול מיטבי וכדו'.
אין ספק שרכבת חצי שעתית 24/7 (כל שעה בלילה) היא עולם אחר נצרך עבור החיבור לירושלים.


אגב - כמעט בכל מקום בעולם השירות לשדה התעופה יקר יותר. היה ניתן להגיע לנתב"ג בתחב"צ (דרך תל אביב ורכבת לנתב"ג, דרך רמלה או דרך צומת אל על), זה פשוט היה לא יעיל ונוח.
בעבר פעל קו 222 מת"א לנתב"ג שבוטל ללא הגיון
 

Ccyclist

Well-known member
לא מדוייק.

עד שנת 2004 קו 947 (ירושלים- צומת רעננה- נתניה- חיפה, קו שעד פתיחת כביש 6 היה נחשב קו אקספרס מהיר) נכנס לתוך נתב"ג ועצר במסוף האוטובוסים מחוץ לטרמינל.
לאחר פתיחת טרמינל 3 ואי הרלוונטיות של כניסת קווים "על הדרך" לנתב"ג, הופעל קו 5 שכלל כרטיס מעבר חינמי לקו 947.
לא מדובר היה בפתרון אידיאלי - תדירות נמוכה חצי שעתית של קו 5 וסנכרון שלא הצליח ותאם בגלל אופי המסלול של 947, קו 947 היה עמוס מדי ובתדירות נמוכה מדי, והמעבר בצומת אל על לכיוון ירושלים היה מסורבל וכלל הליכה וחציית כבישים בינעירונים ברמזור (לכיוון נתב"ג היה יותר פשוט כי המעבר היה באותה תחנה).

משרד התחבורה חשב (בצדק או שלא בצדק) שאין הצדקה לקו ישיר תדיר רק בין ירושלים לנתב"ג בגלל מספר הנוסעים הנמוך שעלה לקו 947 (גם בעידן טרמינל 1 וגם לאחריו).
רק בשיטת המכרזים שהתעלמה ממספר הנוסעים תוך הפעלת קו שעתי 24 שעות ביממה + הגידול המשמעותי במספר הטסים לפני כעשור וקצת, הייתה הצדקה בהפעלת קו שכזה (אכן באיחור ניכר).
חלק מהצלחת הקו הייתה גם בגלל קריסה מקבילה של חברת נשר שמפעילה את מוניות השרות בין ירושלים לנתב"ג מבחינת מחיר מול שרות, אמינות, נוחות, מסלול מיטבי וכדו'.
אין ספק שרכבת חצי שעתית 24/7 (כל שעה בלילה) היא עולם אחר נצרך עבור החיבור לירושלים.


אגב - כמעט בכל מקום בעולם השירות לשדה התעופה יקר יותר. היה ניתן להגיע לנתב"ג בתחב"צ (דרך תל אביב ורכבת לנתב"ג, דרך רמלה או דרך צומת אל על), זה פשוט היה לא יעיל ונוח.

לגבי הסיפא - אם אתה מוכן לנסוע בקו מאסף למקומיים או לתחנת רכבת משנית - המחיר יהיה זול יותר מרכבות האקספרס שמנצלות את חוסר ההיכרות של התייר.

הנה לדוגמה נמל התעופה העיקרי ברומא, אם מתעקשים לנסוע ברכבת האקספרס לטרמיני תשלם 75% יותר מאשר ברכבת מאספת לטרמיני או לטיבורטינה. בלונדון רוב הרכבות הרגילות זולות יותר מרכבות האקספרס (למעט סטאנסטד שאליה יש רק אקספרס) ולחלקן כמו הטמזלינק ללוטון וגאטוויק או קווי האליזבת' והפיקדילי להית'רו יש יתרון של הגעה לשלל יעדים ונקודות החלפה במרכז העיר ובפרברים בצד השני שלה. המחירים של הרכבות המאספות לא שונים ממחירים סטנדרטיים למרחקים דומים.

בכל השנים שטסנו מטרמינל 1 בשנות השמונים וה90 מעולם לא שמעתי על קו 947 לשם. כדוברי אנגלית היינו מהעלייה הראשונה שיכלה לשמור על קשר אווירי למשפחה בחו"ל והעניין בשדה התעופה היה משותף לאנשים רבים. בכל מקרה - להקדיש קו מאסף ארוך לנתב"ג כך שיסיע אולי 5-10 נוסעים לשם מתוך כל האוטובוס ולא לפרסם את העצירה שם - עבר בצורה די מוסתרת. בילדותי ונעוריי תמיד נסענו לנתב"ג בנשר. מגילה היה היתרון שהיינו הראשונים, בדרך כלל לפני עלות השחר. בזמנו טיסה היתה טיסה והיו טסים עם מזוודות, אז היה יתרון גדול לאיסוף של מונית משותפת. (ולתגובה שתגיע - מונית, במחיר שמשקף השתתפות 7-10 אנשים במונית, לא נסיעת קו אוטובוס במחיר של תח"צ מסובסדת כחלק מהכרטיס החודשי הרגיל). לפני כעשור קרובה שאלה אותי אם מוניות השירות מנתב"ג עדיין קיימות, קצת עצוב לשמוע שהן פסו מהעולם, אבל הרכבת נותנת שירות טוב בהרבה.

לגבי רמון - היה אפשר להשתמש בו כתירוץ להקמת המקטע הדרומי של הרכבת לאילת, דבר שהיה מאיץ את החיבור צפונה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240902_002612_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240902_002612_Samsung Internet.jpg
    KB 439.2 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240902_002521_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240902_002521_Samsung Internet.jpg
    KB 396.8 · צפיות: 2
לגבי הסיפא - אם אתה מוכן לנסוע בקו מאסף למקומיים או לתחנת רכבת משנית - המחיר יהיה זול יותר מרכבות האקספרס שמנצלות את חוסר ההיכרות של התייר.

הנה לדוגמה נמל התעופה העיקרי ברומא, אם מתעקשים לנסוע ברכבת האקספרס לטרמיני תשלם 75% יותר מאשר ברכבת מאספת לטרמיני או לטיבורטינה. בלונדון רוב הרכבות הרגילות זולות יותר מרכבות האקספרס (למעט סטאנסטד שאליה יש רק אקספרס) ולחלקן כמו הטמזלינק ללוטון וגאטוויק או קווי האליזבת' והפיקדילי להית'רו יש יתרון של הגעה לשלל יעדים ונקודות החלפה במרכז העיר ובפרברים בצד השני שלה. המחירים של הרכבות המאספות לא שונים ממחירים סטנדרטיים למרחקים דומים.

בכל השנים שטסנו מטרמינל 1 בשנות השמונים וה90 מעולם לא שמעתי על קו 947 לשם. כדוברי אנגלית היינו מהעלייה הראשונה שיכלה לשמור על קשר אווירי למשפחה בחו"ל והעניין בשדה התעופה היה משותף לאנשים רבים. בכל מקרה - להקדיש קו מאסף ארוך לנתב"ג כך שיסיע אולי 5-10 נוסעים לשם מתוך כל האוטובוס ולא לפרסם את העצירה שם - עבר בצורה די מוסתרת. בילדותי ונעוריי תמיד נסענו לנתב"ג בנשר. מגילה היה היתרון שהיינו הראשונים, בדרך כלל לפני עלות השחר. בזמנו טיסה היתה טיסה והיו טסים עם מזוודות, אז היה יתרון גדול לאיסוף של מונית משותפת. (ולתגובה שתגיע - מונית, במחיר שמשקף השתתפות 7-10 אנשים במונית, לא נסיעת קו אוטובוס במחיר של תח"צ מסובסדת כחלק מהכרטיס החודשי הרגיל). לפני כעשור קרובה שאלה אותי אם מוניות השירות מנתב"ג עדיין קיימות, קצת עצוב לשמוע שהן פסו מהעולם, אבל הרכבת נותנת שירות טוב בהרבה.

לגבי רמון - היה אפשר להשתמש בו כתירוץ להקמת המקטע הדרומי של הרכבת לאילת, דבר שהיה מאיץ את החיבור צפונה.
הייתי מגיע לנתב"ג בעיקר בשנות ה-90 לאסוף קרובי משפחה. זוכר את רציפי האוטובוסים ואת הקווים לאזורים שונים בארץ.
עד היום אגב חלק משלטי התחנות הישנות נשארו עומדות במקומם.

אתה רק מחזק את הטענה שהייתה של משרד התחבורה (שבעידן ואופי הטיסות של שנות ה-90 היה בה גם הגיון מסויים) שאין הצדקה לקו אוטובוס ישיר לנתב"ג ומי שמתעקש לא לקחת נשר (35 ש"ח לנסיעה ישירה ממרכז העיר, 50 ש"ח לאיסוף עם מזוודה מהבית, לעומת 24 ש"ח לנסיעה באוטובוס) יעשה החלפה עם כקטיס מעבר חינם בצומת אל על.
עובדי השדה אגב (במידה מסוימת עד היום) מקבלים שירותי הסעה פרטיים כך שגם הביקוש ההוא נמוך יחסית.

קו 947 הוא קו ירושלמי עמוס מפורסם וידוע.
עד האנתיפדה השנייה ופתיחת כביש 6-
קווי 96x נסעו צפונה דרך כביש הבקעה ואילו קווי 94x נסעו דרך השרון ונתניה צפונה לאזור חיפה.
 

ohadg09

Member
הייתי מגיע לנתב"ג בעיקר בשנות ה-90 לאסוף קרובי משפחה. זוכר את רציפי האוטובוסים ואת הקווים לאזורים שונים בארץ.
עד היום אגב חלק משלטי התחנות הישנות נשארו עומדות במקומם.

אתה רק מחזק את הטענה שהייתה של משרד התחבורה (שבעידן ואופי הטיסות של שנות ה-90 היה בה גם הגיון מסויים) שאין הצדקה לקו אוטובוס ישיר לנתב"ג ומי שמתעקש לא לקחת נשר (35 ש"ח לנסיעה ישירה ממרכז העיר, 50 ש"ח לאיסוף עם מזוודה מהבית, לעומת 24 ש"ח לנסיעה באוטובוס) יעשה החלפה עם כקטיס מעבר חינם בצומת אל על.
עובדי השדה אגב (במידה מסוימת עד היום) מקבלים שירותי הסעה פרטיים כך שגם הביקוש ההוא נמוך יחסית.

קו 947 הוא קו ירושלמי עמוס מפורסם וידוע.
עד האנתיפדה השנייה ופתיחת כביש 6-
קווי 96x נסעו צפונה דרך כביש הבקעה ואילו קווי 94x נסעו דרך השרון ונתניה צפונה לאזור חיפה.
איך האינתיפאדה השנייה קשורה? קווי 96x המאספים נוסעים עד היום בכביש הבקעה
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי מגיע לנתב"ג בעיקר בשנות ה-90 לאסוף קרובי משפחה. זוכר את רציפי האוטובוסים ואת הקווים לאזורים שונים בארץ.
עד היום אגב חלק משלטי התחנות הישנות נשארו עומדות במקומם.

אתה רק מחזק את הטענה שהייתה של משרד התחבורה (שבעידן ואופי הטיסות של שנות ה-90 היה בה גם הגיון מסויים) שאין הצדקה לקו אוטובוס ישיר לנתב"ג ומי שמתעקש לא לקחת נשר (35 ש"ח לנסיעה ישירה ממרכז העיר, 50 ש"ח לאיסוף עם מזוודה מהבית, לעומת 24 ש"ח לנסיעה באוטובוס) יעשה החלפה עם כקטיס מעבר חינם בצומת אל על.
עובדי השדה אגב (במידה מסוימת עד היום) מקבלים שירותי הסעה פרטיים כך שגם הביקוש ההוא נמוך יחסית.

קו 947 הוא קו ירושלמי עמוס מפורסם וידוע.
עד האנתיפדה השנייה ופתיחת כביש 6-
קווי 96x נסעו צפונה דרך כביש הבקעה ואילו קווי 94x נסעו דרך השרון ונתניה צפונה לאזור חיפה.

הזוי לטעון שאותה טיסה שנסענו אחריה בקו הפיקדילי בלונדון לא התאימה לנסיעת אוטובוס.

אגד של שנות השמונים תפקדה כמונופול ולא קידמה את קוויה אלא הניחה שהציבור ידע באילו קווים לנסוע.

לגבי צומת אל-על - הרעיון פשוט הזוי. לעמוד באיזו צומת בינעירונית, בייחוד אחרי נחיתה לילית, זה לא מצב ראוי למוקד חשוב כמו שדה התעופה הבינלאומי העיקרי במדינה.

טוב שיש היום רכבת מסודרת מנתב"ג כמו במדינה מתוקנת.
 
נערך לאחרונה ב:

846

Active member
1. השירות מ/אל שדה תעופה מסונכרן עם הנחיתות/ המראות והלו"ז הוא גמיש.
2 יש לפחות שני קווים של אגד מ/אל שדה התעופה רמון.
3. ע"מ לנסוע לת"א או י"ם אין צורך להגיע לאילת, אפשר להזמין מקום באוטובוס כשתחנת העליה היא בצומת של שדה התעופה
 

Ccyclist

Well-known member
1. השירות מ/אל שדה תעופה מסונכרן עם הנחיתות/ המראות והלו"ז הוא גמיש.
2 יש לפחות שני קווים של אגד מ/אל שדה התעופה רמון.
3. ע"מ לנסוע לת"א או י"ם אין צורך להגיע לאילת, אפשר להזמין מקום באוטובוס כשתחנת העליה היא בצומת של שדה התעופה

שתי הנקודות בסעיף 3 מאד בעייתיות, במיוחד לתיירים (בעידן הנוכחי - יהודים מחו"ל עם קרובים בארץ).

מי שלא מכיר את אלמנט ההזמנה מראש עלול להיות ללא הזמנה וללא אפשרות להזמין מקום.

שנית - שיטת הצומת מאד לא מקובלת בחו"ל. אוטובוס בינעירוני שמשרת מוקד חשוב כמו שדה תעופה בדרך כלל נכנס אליו.
 

846

Active member
שתי הנקודות בסעיף 3 מאד בעייתיות, במיוחד לתיירים (בעידן הנוכחי - יהודים מחו"ל עם קרובים בארץ).

מי שלא מכיר את אלמנט ההזמנה מראש עלול להיות ללא הזמנה וללא אפשרות להזמין מקום.

שנית - שיטת הצומת מאד לא מקובלת בחו"ל. אוטובוס בינעירוני שמשרת מוקד חשוב כמו שדה תעופה בדרך כלל נכנס אליו.
כשאני נוסע לחו"ל, אני בודק את כל האפשרויות להגיע משדה התעופה ליעד, זה חלק מהותי מתכנון הטיול.
לגבי הצומת, צריך לבדוק אפשרות של "כניסה לפי צורך" כשמאתרים במערכת הזמנה. או מיניבוס שיעשה שאטל קצר החוצה.
 
שתי הנקודות בסעיף 3 מאד בעייתיות, במיוחד לתיירים (בעידן הנוכחי - יהודים מחו"ל עם קרובים בארץ).

מי שלא מכיר את אלמנט ההזמנה מראש עלול להיות ללא הזמנה וללא אפשרות להזמין מקום.

שנית - שיטת הצומת מאד לא מקובלת בחו"ל. אוטובוס בינעירוני שמשרת מוקד חשוב כמו שדה תעופה בדרך כלל נכנס אליו.
כרגע אף טיסה בינלאומית לא נוחתת באילת, ולא בגלל שאין שם תח''צ טוב. עבור מי שמגיע לעיר עצמה יש קו 30 בתדירות של כל 20 דק' שעובר בכל האזורים המרכזיים בעיר. מי שצריך להגיע לשכונות יכול להחליף אוטובוס באילת. העברת קווים בינעירוניים דרך שדה התעופה הייתה נדרשת אם היו נוחתות כאן טיסות מחו''ל שיש עליהן נוסעים שצריכים להגיע למרכז הארץ או לנגב הצפוני.
 

Ccyclist

Well-known member
כרגע אף טיסה בינלאומית לא נוחתת באילת, ולא בגלל שאין שם תח''צ טוב. עבור מי שמגיע לעיר עצמה יש קו 30 בתדירות של כל 20 דק' שעובר בכל האזורים המרכזיים בעיר. מי שצריך להגיע לשכונות יכול להחליף אוטובוס באילת. העברת קווים בינעירוניים דרך שדה התעופה הייתה נדרשת אם היו נוחתות כאן טיסות מחו''ל שיש עליהן נוסעים שצריכים להגיע למרכז הארץ או לנגב הצפוני.

בשגרה נמל רמון הציע בעבר לחברות הזולות תשלום על כל נוסע מאירופה. במצב הנוכחי השירשור עוסק בכמה שעות שרמון היה נמל התעופה היחיד בישראל.

בשני המצבים - יש הצדקה לחיבור תחבורתי צפונה.

אם הדרישה לקו תהיה נמוכה אז הגיוני להעביר ברמון קווים מאילת למרכז או לפחות לרכבת בבאר שבע, אם הדרישה תגדל אחרי המלחמה או חלילה בגלל מצב כפי שהביא לשירשור- אולי אפילו קו שמוצאו מרמון.

בכל מקרה - שיטת הצמתים מתאימה לתרמילאים בלבד, לא לתיירות.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה