סגן שרת החוץ מגלי והבה: להדיח את רב העיר צפת

השיסער

New member
סגן שרת החוץ מגלי והבה: להדיח את רב העיר צפת

סגן שרת החוץ מגלי והבה: להדיח את רב העיר צפת השר יצחק כהן מש"ס: אבדוק את האפשרות הזו. הרב אליהו: "אם הם מרשים לעצמם להצביע בל"ד, לשרוף בתים של יהודים בפקיעין ושובים שוטרת יהודיה בלי לחשוש לחייהם - אנחנו אלה שצריכים לעשות חשיבה מחודשת" שמואל רבי תאריך: 23/11/2007 10:24:00 סגן שרת החוץ, מגלי והבה, קורא להדיח את רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בעקבות ההתבטאויות של הרב נגד העדה הדרוזית בעלון תנועת קוממיות, המופץ היום בבתי הכנסת באיזור הגליל. והבה פנה אתמול לראש עיריית צפת, ישי מיימון, ודרש ממנו להתנער מדבריו של הרב אליהו. במקביל פנה סגן השר לממונה על שירותי הדת, השר יצחק כהן, וביקש לבדוק אפשרות להדחתו של הרב מתפקידו. השר יצחק כהן מש"ס לא עשה את המתבקש ממנו - לומר לסגן השר שלרב בישראל יש את הזכות לכתוב את דעתו - אלא התחייב לבדוק את הנושא. במאמר המתפרסם בעלון קורא רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, לשקול מחדש את הברית עם העדה הדרוזית בישראל, לאור האירועים האחרונים. "אם הדרוזים מרשים לעצמם להצביע בל"ד בהמוניהם, אם הדרוזים מרשים לעצמם לשרוף בתים של יהודים בפקיעין, אם הדרוזים שובים שוטרת יהודיה בלי לחשוש לחייהם - אנחנו אלה שצריכים לעשות חשיבה מחודשת", כותב הרב במאמר. במאמר מציין הרב, כי בעבר פגעו הדרוזים ביהודי צפת לאחר רעידת האדמה הגדולה ועלו לבזוז את בתי התושבים ולחלל ספרי קודש. רק לאחר מלחמת העצמאות, הם הפכו לאוהבי ישראל והחלו לשרת בצה"ל. לדבריו: "הדרוזים תמיד הולכים עם החזק".
 
לא להתגרות בגויים

כל כך הרבה הלכות למדונו חז"ל משום דרכי שלום, רק כדי לא להתגרות בגויים ולשמור איתם על יחסים תקינים. האמירות האלה של רבנים, במיוחד כאלה שהוסמכו ע"י המדינה וכפופים לכבוד הרבנית דורית ביניש ומרעיה, ורוצים לפעמים להראות כמה שהם בעצם גברים, סותרות את כל הבנין שבנו לנו חז"ל. ברגע שרב מתבטא נגד דרוזים או ערבים, הוא יוצר שינאה, שאחר כך יכולה להתנקם גם בנשים וילדים. ומי שחושב שהדרוזים או הערבים לא יודעים או לא זוכרים או לא רוצים להתנקם בגין אמירות כאלה, אינו אלא טועה. מי שמדבר כך בפרהסיה כמוהו כשופך דמים. אלה אמירות בלתי אחראיות, שנובעות כנראה מתפיסת העולם שכאילו הגאולה כבר הסתיימה, וכל העולם תחת ידנו. הלוואי.
 

shira amsalem

New member
להתגרות בגויים?

בס"ד אני לא חושבת שהרב התגרה בגויים. אני חושבת שהוא רצה לבחון מחדש את הברית שלנו עם הדרוזים עקב הפרעות בפקיעין. הלו, הם רצו לפגוע בשוטרים משלנו. הכעיס אותם שהצבנו להם גבולות? זבש"ם.
 
לא התייחסתי לתוכן הדברים

יכול להיות שהוא צודק, ויכול להיות שלא, לא נכנסתי לתוכן דבריו, ואין לי שום ויכוח אישי איתו. השאלה אם צריך לפרסם דברים כאלה בעיתון ולהרגיז, כמו שאכן קרה, באופן שאחר כך זה יכול להתנקם באנשים שלא היו שותפים בכלל לויכוח. מחר אני אבוא לעשות עסק עם קבלן דרוזי, והוא לא יתייחס אלי יפה בגללי שאני שומר תורה, והרב אמר משהו נגד הדרוזים, למרות שהרב אליהו הוא לא הרב שלי. זה קרה לי כבר בעבר עם התבטאות לא מוצלחת מסוג זה של רב אחר. וזה רק כסף, אבל מה יקרה אם יהיה מדובר בחיי אדם? האם הרב יפצה אותי? היהדות מכירה בכך שיש דברים שהשתיקה יפה להם, אפילו אם הם צודקים, כמו למשל "הלכה ואין מורין כן". למה לא מורין? כי יש דברים שלא אומרים. קל וחומר דברים פולמוסיים שלא יכולים לעזור אלא רק להזיק, גם אם הם נכונים וכמובן אם אינם נכונים. וכי באמת כרתנו ברית עם הדרוזים? על איזה ברית מדובר? את חתמת על הברית הזאת? אבותייך חתמו עליה? את מכירה מישהו שחתם עליה? מה כתוב שם, בשטר הברית? זה סתם דברים בעלמא. אין לנו שום ברית איתם. הם משרתים בצבא, כי הם רוצים לשרת. יש גם בדואים שמשרתים בצבא. מה זה נוגע לברית? בסה"כ מי שמרוויח מזה זה המדינה, לדרוזים אין שום תועלת מהיחסים האלה, חוץ מזה שהם מקבלים משכורת כשהם משרתים בקבע, במשטרה או בשרותי הבטחון. אז מה, הרב קורא לפטר אותם? גם את זה הוא לא אמר. כל עוד לא פוגעים בנו, אנחנו לא פוגעים בהם. זה נכון גם לגבי האסקימוסים באלסקה, ואין לנו שום ברית עימם. במקום להגיד דברים בצורה מעליבה, כנגד ציבור שלם, בצורה כוללנית, יכול היה הרב לומר אותם דברים, באופן ובדרך אחרים, שהיו מוסיפים גם לו וגם לכל הציבור הדתי כבוד, בלי שאף אחד יקרא לפטר אותו. ועדיף, כמו שאמרנו חכמים, שתיקה בתרי.
 
הוא בסה"כ קרא לעשות חשיבה מחודשת

מה זה אומר? אולי...למשל...מכיוון שיש שמועות שמתרוצצות. השמועות אומרות שההתארגנות בפקיעין היתה מכיוון שמישהו מהמשטרה סיפר לתושבים שבאים לעצור כמה מחבריהם. לכן חיכו מראש לשוטרים, שהגיעו והופתעו לראות את ההמולה. בוא נחשוב...מי מתוך המשטרה יכול היה להזהיר את הדרוזים? אולי מישהו שהנאמנות שלו היא קודם כל לבני עמו? הרי ידוע שיש שוטרים דרוזים במשטרה ובמשמר הגבול.
 
הבעיה היא שהרב צודק בדבריו

הוא גם צודק שהדרוזים הולכים תמיד עם החזק, זה דבר שידוע אצלם. אילו סוריה היתה מנצחת במלחמה על הגולן, הנאמנות שלהם היתה ניתנת לסוריה ולא לישראל. הראיה היא שכיום הדרוזים ברמת הגולן שונאים את ישראל ונאמנים לסוריה, מכיוון שהם חוששים שמדינת ישראל תחזיר ביום מן הימים את הגולן לסוריה. הם הסורים ידעו שהם נאמנים למדינת ישראל, כשהגולן יחזור לידי סוריה הסורים יתנקמו בהם. מזה הם חוששים. כך שהנאמנות של הדרוזים למדינת ישראל היא נאמנות שתלויה בדבר. ברגע שישראל תמשיך להיראות חלשה, הנאמנות שלהם תפסק - ניצנים של זה ראינו במאורעות פקיעין. כך שאם רוצים שהנאמנות של הדרוזים תשמר, אנחנו צריכים להיראות בעיניהם כחזקים - ולו למראית עין בלבד.
 

השיסער

New member
ברית במעשים, לא בדיבורים-הרב שמואל אליהו מגיב

הרב שמואל אליהו מגיב המתפרעים הדרוזים הם שהפרו בזריקת רימונים את הברית עם היהודים, ולא ניתן יהיה לשחזרה עד לשיפוץ הבתים השרופים; את הנזק הנורא של פקיעין אי אפשר לתקן במאמר או בגינוי בעיתון; אנחנו למודי פרעות, ולא בשביל זה באנו לארץ ישראל; הרב שמואל אליהו מגיב לראשונה לסערה שחולל. מיוחד ל-ynet הרב שמואל אליהו עדכון אחרון: 26.11.07, 09:35 קראתי ב-ynet יהדות את דבריו של קונסול ישראל באטלנטה, רדא מנצור, על הברית הנצחית שבין הדרוזים ליהודים. מנצור קובל על קריאתי לשקול אותה מחדש, וטוען כי אף אחד איננו יכול להפר ברית שכזו. מי שקרא היטב את המאמר שפרסמתי בסוף השבוע ודאי תהה היכן הקריאה להפרת הברית. ובכן, דווקא המתפרעים הדרוזים הם שהפרו אותה. הם סימנו את בתי מודעה היהודים בפקיעין, זרקו עליהם רימוני רסס שנועדו להרוג, שרפו אותם והשמידו את תכולתם, ולבסוף אף זכו ל'טפיחה על השכם' מראש המועצה המקומית, שהלל אותם על 'גבורתם'. דבריי לא יצרו את הקרע – הם רק שמו אותו על השולחן. שבועיים חלפו מאז הפרעות, ויהודי פקיעין שבתיהם נשרפו עדיין אינם יכולים לגור שם. זה לא רק מצב הבתים והעובדה שאין מי שישקם אותם, אלא בעיקר האווירה הקשה והמסוכנת בכפר – תוצאה ישירה של הגיבוי שקיבלו המתפרעים והסלחנות שננקטה כלפיהם. חששם הגדול הוא מרימוני רסס נוספים, שהפעם ייטלו חלילה גם חיי אדם. אנחנו, היהודים, למודי פרעות. סבלנו אותם במשך אלפיים שנות גלות, כשפורעים מעמים שונים לא פסקו להרוג בנו. לא שבנו לארץ ישראל כדי שהפוגרומים יימשכו, ובוודאי שלא על ידי מי שנחשבו לבעלי בריתנו. את הברית עם הדרוזים לא ניתן להחזיר למקומה כל עוד הבתים עומדים שרופים; כל עוד הרכוש היהודי מתגולל שבור ומפוזר בחצרות הבתים; כל עוד דברי ראש המועצה מהדהדים באוזני כל פורע פוטנציאלי והאיש לא הועמד אל עמוד הקלון על ידי מישהו מהמגנים. את הנזק הנורא של פקיעין אי אפשר לתקן במאמר או בגינוי בעיתון. קונסול רדא מנצור, שר הביטחון אהוד ברק, הרב רפי פוירשטין, סגן השר מגלי והבה וכל מי שדברי קוממו אותו: פנו לראש מועצת פקיעין בדרישה שיתקן את הנזק שנגרם לבתי היהודים. הוא לא יכול לפטור את עצמו בקטלוג המתיישבים כימניים. השקפת עולמם אינה מתירה לאיש לזרוק עליהם רימונים ולשרוף את בתיהם! מי שרוצה לשמור על הברית, בין אם הוא דרוזי ובין אם יהודי, חייב לעשות מעשה. עליו לגנות בפומבי את המתפרעים וללחוץ על ראש המועצה המקומית לתקן את הנזקים. הוא עצמו צריך להזמין אליו את התושבים היהודים שבתיהם נשרפו ונבזזו ולשפץ אותם על חשבון המועצה. רק כך נבין שהוא ותושבי הכפר אכן מתנערים מהפרעות, והן בוצעו על ידי קומץ חוליגנים ולא על ידי הקהילה כולה.
 
לעמרי

לדעתי פספסת את הכוונה. הדברים של הרב מסכנים חיים? לדעתי יהיה יותר מסוכן אם לא נקשיב לרב. מטיילים עוד עלולים להסתובב לא חמושים באזורים של הדרוזים, או, יותר גרוע, להמשיך לגור בשכנות להם. אני מניח שזו הייתה הכוונה שלו - להזהיר אותנו מפני ה"ברית", שחלילה לא נחשוב שהברית הזאת שווה יותר מהכלום שעליו היא נחתמה. חוץ מזה- לדעתי, ואני מדגיש שאני אומר את הדברים הבאים רק בשמי - גם ליהודי מותר להגיד מה שהוא רוצה, לא משנה מה.
 
אתה חולק על גדולי חכמנו

הולך רכיל מגלה סוד ונאמן רוח מכסה דבר חלק גדול מלהיות יהודי זה לא להגיד מה שאתה רוצה. זה אחד היסודות של התורה כולה. הלכות לשון הרע למשל. הלכה ואין מורין כן. לא להתגרות בגויים. חכמה בסלע שתיקה בתרי. וזה רק על קצה המזלג. כל אלה זה המהות של מורשת ישראל.
 
נו באמת

חשבתי שתבין שלא הייתה לי כוונה לומר שבאמת מותר להגיד הכל כולל הכל. רציתי פשוט להדגיש את הזכות של יהודי לומר את דברו. כמובן עם המגבלות שקיבל על עצמו. הבעייה שאתה מפרש זאת לא נכון לדעתי. בדבריו של הרב אליהו לא היה כוונה להתגרות בגויים, אלא כוונה להציל יהודים.[ חג שמייח
 
למעלה