אליעד לוטן
New member
סגנונו של סונדהיים
בהמשך לתגובה בנושא : כדי לחדד את הדיון, אעלה מספר טענות - בניגוד ללויד וובר שינק את השראתו ממוזיקת הרוק הבריטי, סונדהיים צמח מסגנון טין-פאן-אלי הניו-יורקי. אולם קשה לייחס לו את המסחריות שאפיינה סגנון זה. סונדהיים נחשב ממשיכיהם של גרשווין וארלן, אך אין באמתחתו להיטים בסדר גודל שלהם. סונדהיים חיבר גם מוסיקה לסרטים, אך האם לנעימה מתוך הסרט "סטביסקי" (של אלן רנה) יש חיים משל עצמה? אתחיל בזה שמורו הנערץ של סונדהיים, מלחין האוונגרד מילטון בביט, אמנם ניתח ביחד איתו סימפוניות של מוצרט, אך לא יכל לתת לו דוגמא אישית בחיבור מלודיה קליטה למשל, מכיוון שהוא בעצמו מלחין א-טונאלי. סונדהיים מעיד על עצמו שאם לא היה מוסיקאי, היה הופך למתמטיקאי. אולי בכך טמונה הסטואיות שלו...
בהמשך לתגובה בנושא : כדי לחדד את הדיון, אעלה מספר טענות - בניגוד ללויד וובר שינק את השראתו ממוזיקת הרוק הבריטי, סונדהיים צמח מסגנון טין-פאן-אלי הניו-יורקי. אולם קשה לייחס לו את המסחריות שאפיינה סגנון זה. סונדהיים נחשב ממשיכיהם של גרשווין וארלן, אך אין באמתחתו להיטים בסדר גודל שלהם. סונדהיים חיבר גם מוסיקה לסרטים, אך האם לנעימה מתוך הסרט "סטביסקי" (של אלן רנה) יש חיים משל עצמה? אתחיל בזה שמורו הנערץ של סונדהיים, מלחין האוונגרד מילטון בביט, אמנם ניתח ביחד איתו סימפוניות של מוצרט, אך לא יכל לתת לו דוגמא אישית בחיבור מלודיה קליטה למשל, מכיוון שהוא בעצמו מלחין א-טונאלי. סונדהיים מעיד על עצמו שאם לא היה מוסיקאי, היה הופך למתמטיקאי. אולי בכך טמונה הסטואיות שלו...