סדנת הבנת הנקרה לחולים במחלקה ממושכת

otahmad2000

New member
סדנת הבנת הנקרה לחולים במחלקה ממושכת

אני מרפה בעיסוק במרכז לבריאות הנפש ובקש ממיני לעשות סדנה בהבנת הנקרה יש למשיהיא רעיונות על קבוצה כזו תודה
 
אני רוצה להבין

לפני חודש ביקשת רעיונות בדחיפות לקבוצה, שלא היה ברור מהי המטרה שלה. עכשיו אתה אומר שביקשו ממך [מי ביקש, למה מתערבים לך?] להעביר קבוצה עם הכותרת "הבנת הנקרא" שזו כותרת מתחום בית הספר. ש"הבנת הנקרא" זה משהו די חשוב וחלק ממטרות תכנית הלימודים.... איך הבנת הנקרא יכולה להיות חלק מטיפול קבוצתי במחלקה פסיכיאטרית? שאלה טובה. חוזרים להתחלה ושואלים מהי המטרה. מה רוצים להשיג באמצעות קבוצה כזו? את אותן המטרות של בית הספר? חשוב שקבוצה של סכיזופרנים עכשיו תתחיל לקרוא ותפגין הבנה? גם תעשה להם בחינות? יש אפשרות לעשות קבוצה של קריאה מודרכת - לפיה קוראים משהו ביחד ובודקים מה מבינים מתוך הטקסט עם המון כבוד לפרשנות הפרטית וביטוי עצמי, אבל אני כבר אומרת לך שאם אין מטרת על לטכניקה הזו, הקבוצה לא תתרומם. סתם תתכנסו כל שבוע ותקראו טקסט ותבדקו מי הבין מה ולמה. זה לא יהיה קשור לשום דבר אפקטיבי לחיים שלהם. זה יהיה בערך כמו ללמוד שחיה בהתכתבות. גם לבחירת הטקסט יש משמעות רבה, אגב. מי יהיה זה שמחליט מה קוראים? בגדול כל קבוצה מתחילה ממטרה שרוצים להשיג. לא מכותרת או סיסמה כמו "הבנת הנקרא" או "היכרות עם עצמי" אחרי שיודעים איזו מטרה או כמה מטרות רוצים להשיג, בונים תכנית פעילות לפיה מנסים להשיג את המטרות הללו - ורצוי גם לדעת לפי איזה מודל עבודה או תיאוריה עובדים. אין קיצורי דרך ואין מתכוני בזק. ובקשר אליך, מסתבר שיש ציפייה ממך שתעביר קבוצות היכן שאתה עובד ואתה לא מרגיש שאתה מספיק יודע להעביר קבוצות. המלצתי לך היא כזו: התחל להצטרף לאנשים שמעבירים קבוצות בתור קו-מנחה, דאג לקבל מדי פעם הדרכה על קבוצות שאתה מעביר או משתתף בהם, ובקרוב כדאי לך להירשם לקורס בהנחיית קבוצות באוניברסיטה. בינתיים, במקום להיענות לאנשים שאומרים לך איזו קבוצה לעשות, חשוב אתה בעצמך על תחום עיסוק שנוח לך איתו ושאתה אוהב - ואולי לבנות קבוצה עם מטרות ודרכים להשגתם מתוך תחום שמוכר לך ולא מתוך "הבנת הנקרא" הזה שלא אומר לך דבר וחצי דבר.
 
גם אני לא מבינה...

מה הקשר בין מחט ... ל ... ובעדינות.. מה הקשר בין מרפאה בעיסוק ל"סדנאת הבנת הנקרא" ? אם תשאלי את עצמך מה הקשר, יש אפשרות שתמצאי את החיתוכים שיראו לך את הדרך לביצוע "סדנא בה הבנת הנקרא היא מרכיב בפעילות הקריאה, שהיא בסיס להשתתפות בעיסוקים משמעותיים".... ואז הייתי מראה כיצד בכל מיני התנסויות חשוב לנו להבין את ה"נקרא"... קריאת ספר בישול, קריאת מודעה בעיתון כדי לדעת מה קורא מסביב, קריאת ספר, קריאת הורפאות הפעלה. אם הבעיה היא ממש בבסיס... הטכני ( מורה) או השפתי ( קלינאית תקשורת). התנסות כזאת תיתן לך הערכה של המצב. אם לא תמצאי חיתוכים... יש סיכוי שתוכלי להציב גבולות ביחס ליכולת שלך לבצע כל "רעיון" שעולה למישהו במקום עבודתך. לכל "מצב טיפולי" יש מטרה טיפולית... כמו שהצגת את הנושא, מישהו שם לא ממש מבין מה עושה מרפאה בעיסוק ? ויש כאן מקום לשווק את ה"מקצוע" כפי שהוא, ואפילו כפי שאת רואה את עצמך בתוכו. יש דברים שלא תוכלי לבצע. כי את מרפאה בעיסוק שחסר לה הידע על הנושא - ואז שואלים ולומדים.. יש דברים שלא תוכלי לבצע כי לא תפקידך לבצע. שבת שלום
 
../images/Emo201.gif

יוצא שפניתי אליך כאל "נקבה" וגם חזרתי על דברי יעל, נו אולי במילים אחרות... לא בכוונה. סורי
 
למעלה