סדרה תיעודית-"זוגיות על הרצף"

2014abc

New member
אני חושבת שכל בן אדם שאובחן על הרצף , בכל רמות התפקוד , צריך להיות מוכן לזה שרוב הסיכויים שלא תהיה לו זוגיות בחיים .
גם אני השלמתי עם זה עד כמה שזה קשה כי כל החיים שלי חלמתי על זה שאני אתחתן ויהיה לי ילדים אבל זה לא מציאותי, לא באמת הגיוני לשער שבן אדם נורמלי יפתח רגשות רומנטים כלפי אוטיסט וירצה שהוא יהיה הבן זוג שלו בחיים . ואפילו אם הוא בתפקוד מאוד גבוה זה לא משנה כי ברגע שבן אדם נורמלי שומע על בן אדם שהוא הכיר שהוא מאובחן ברצף הוא כבר לא יוכל לראות אותו כמו כל בן אדם .
שמעתי על מקרים של אנשים ברצף שסיפרו שהם יצאו עם אנשים רגילים שאפילו מאוד רצו אותם עד הרגע שבו הם סיפרו להם שהם על הרצף , ומאותו רגע הבן אדם הרגיל החליט לנתק לגמרי את הקשר איתם.
נראה שבסדנה שבסדרה הזאת הצוות שם חשב שאנשים ברצף יכולים בקלות להגיע לזוגיות אחד עם השני , שזה דבר שהרבה אנשי מקצוע חושבים , חושבים כאילו שלאוטיסטים יש את אותו סוג של מוח והם יכולים להסתדר ולהתחבר אחד עם השני בקלות רבה מאוד
אבל בתור מישהי על הרצף אני יכולה להגיד שהאמת היא שזה בכלל לא נכון .
גם שמעתי שיש עוד מקומות של פרויקטים וסדנאות כאלה לרצף האוטיסטי ואני לא מבינה לפי איזה קריטריונים הם חושבים שהם יכולים לחבר בין אנשים ברצף? לפי רמת תפקוד? לפי תחביבים משותפים? אני לא חושבת שיהיו להם הרבה סיפורי הצלחה עם זה , אולי גם בכלל לא .
אם כמה שזה לא נעים גם במקומות האלה צריך ליידע את האנשים ברצף שהולכים לשם שהסיכוי לא גבוהים , שלא יפתחו ציפיות גבוהות.
 
נערך לאחרונה ב:

schlomitsmile

Member
מנהל
אילו זה היה בלתי אפשרי, לא הייתי קיימת וגם ילדיי לא:
אבא שלי היה א"ס (בדורו לא היו אבחונים, אבל לנו זה ברור לגמרי) ואמא שלי נ"ט למהדרין.
אני א"א (אשת אמצע, לא א"סית ולא נ"טית- באמצע) ואבא של ילדיי א"ס.
פעם היתה לנו קומונה סגורה של בנות-זוג של א"סים (רובנו א"איות, היו גם נ"טיות)- יש לא מעט זוגות כאלה.
ויש כמובן גם זוגיות בין שני א"סים, מכירה בעצמי כמה זוגות כאלה.

כמו שנעם כתב- זוגיות היא עניין מורכב לכל האנשים. רבים מתקשים למצוא ועוד יותר- לשמר- זוגיות מוצלחת או בכלל.
ומן הסתם, כמו בעניינים אחרים, גם בעניין זוגיות: מה שנכון לכל בני האדם, נכון שבעתיים לא"סים.
זה לא אומר שצריך/נכון לשקוע ביאוש.
 

נעם0505

New member
בתור אדם בוגר על הספקטרום שהתנסה בעולם הדייטים, מאוד מסכים איתך שאנשים על הרצף, ולא משנה באיזה תפקוד, צריכים להיות מוכנים לאפשרות שלא ימצאו זוגיות. אני חושב שהדבר אפילו עוד יותר קיצוני לגבי גברים, מכיוון שהיחס בין נשים לגברים הוא נמוך. כיום המודעות לשונות עולה (עדיין רחוקה מלהיות מספיק גבוהה), ואני חושב שזה כן עוזר לאנשים על הרצף בזוגיות ובכלל תחומי החיים. צריך גם לזכור שגם לאנשים "רגילים" או עם פחות קשיים משלנו, קשה עם עניין הזוגיות ויש לא מעט אנשים שלא מוצאים מה שהם מחפשים, אבל זה וברור שאנשים על הרצף יצטרכו להיות הרבה יותר סבלניים עד שימצאו זוגיות שמתאימה להם.
 
נערך לאחרונה ב:

2014abc

New member
אני מתכוונת לזה שהסיבה לזה שלבן אדם שנמצא על הרצף האוטיסטי לא יכולה להיות זוגיות עם בן אדם רגיל זה בגלל שברגע שאנשים שומעים על בן אדם שהוא אוטיסט הם ישר מתחילים לחשוב שזה בן אדם מוגבל מאוד , בעל צרכים מיוחדים , לא מבין סיטואציות , שהמח שלו עובד בדרך שונה לגמרי וכל זה מאוד מרתיע במיוחד בהקשר של לפתח זוגיות עם בן אדם כזה . אנשים אפילו נרתעים מלפתח קשרים של חברות וידידות עם בן אדם שהם יודעים שהוא מוגדר ככזה . ברגע שאנשים יודעים שמישהו מאובחן בזה מאוד קשה להם לקחת אותו ברצינות
בגלל זה נתתי את הדוגמא של האנשים ברצף שסיפרו שהם הכירו בן אדם רגיל שהיה מאוד מעוניין בהם וברגע שהם חשפו בפניו את זה שהם מאובחנים , הוא ניתק את הקשר איתם .
אני די בטוחה שאם היו עושים סקר שהיו שואלים אנשים אם היית מוכן לצאת עם בן אדם שמאובחן ברצף ,לפחות 90% היו אומרים שלא .
 
נערך לאחרונה ב:

schlomitsmile

Member
מנהל
העניין הוא שאין צורך ב"אנשים", יש צורך באיש/אשה אחד/אחת,
באדם האחד הנכון.
אולי אפשר לומר שזה סוג של מסננת שמנפה מראש את כל מי שממילא לא מתאים.
אם, לפי ההשערה שלך, 10% לא ייפסלו על הסף, זה הרבה אנשים, מתוכם יש סיכוי למצוא את האחד/אחת.
 

2014abc

New member
לדעתי זה הרבה פחות מ10% , אבל לא חשוב המספר הרוב המוחלט יפסלו וכנראה שאלה שלא הם מעט מאוד , ככה שאין הרבה סיכוי לפגוש ביום יום בן אדם כזה , וגם אם בכל זאת כן יוצא לפגוש אנשים כאלה אז זה יהיה ממש כמה אחדים שיכול מאוד להיות שאף אחד מהם לא מתאים.
הסיכוי למצוא בן אדם שגם לא פוסל על הסף את האבחנה הזאת וגם מתאים לי הוא ממש מזערי אז כן עדיף להיות עם ציפיות מאוד נמוכות בקשר לזה
 
למעלה