סדר היום לועדת החינוך והתרבות

Brendan

New member
סדר היום לועדת החינוך והתרבות

ביום רביעי, ח´ כסליו תשס"ג, (13/11/2002) בשעה 9:00: סדר היום: הצעת חוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל, התשס”ב-2002, של קבוצת חברי כנסת. הכנה לקריאה שניה ושלישית
 

Brendan

New member
הודעה מועדה למאבק בנגע הסמים ../images/Emo32.gif

מערך ההסברה של משרד החינוך בבתי-הספר למניעת שימוש בסמים ובאלכוהול בקרב תלמידים התפרסם בתאריך: 13/11/2002 עוד לא מצאנו פתרון אולטימטיבי , לא מצאנו נוסחת קסם , תוכנית בסיסית מערכתית, התמונה מאוד קשה כך נאמר היום בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים, שדנה בנושא: מערך ההסברה של משרד החינוך בבתי-הספר למניעת שימוש בסמים ובאלכוהול בקרב תלמידים קיים צורך אמיתי ודחוף לגבש תוכנית מערכתית הוליסטית בשיתוף כל הגורמים ביחד ובכלל זה משרדי הממשלה השונים, ראשי רשויות, רשויות הצבא, רשויות האכיפה-מכס ומשטרה , ראשי אוניברסיטאות כך שיהיה שתוף פעולה פורה ואחד ישלים השני , אחרת הנגע ימשיך לנגוס בנו. יו”ר הוועדה, ח”כ טלב אלסאנע פתח הדיון ואמר כי יש לבחון את מידת ההצלחה ולבדוק איך זה מתיישב עם העליה המתמדת בשיעור המשתמשים בסמים ובאלכוהול בקרב תלמידים. עוד הדגיש כי שתוף הפעולה בין החינוך לאכיפה נושא פרי. מנכ”לית משרד החינוך, הגב` רונית תירוש: נושא הסמים והאלכוהול הוא הבעיה המרכזית בקרב הנוער והשימוש בהם גורם לאיבוד שליטה ולאלימות. עיקר המאמצים הם בתחום המניעה הסברה במגמה שיביאו למניעה של צריכה. יש תחושה של מתירנות ולגיטימציה ציבורית, שצריך למצוא דרך איך למנוע ולא לקבל בסלחנות את מה שקורה. אני במצוקה – התוכניות לא משפיעות , יש בכל קיוסק במדף גלוי ולא סמוי אפילו. זו רעה חולה שתפגע בנו כחברה , כמדינה אין להשאיר זאת רק למשרד החינוך, צריך לחבור כולם יחד , זה פוגע בכולם. הוספנו תקנים ליועצות מוכיח עצמו כיעיל, הגדלנו תקציב פי 5 מחצי מליון ₪ ל2.5 מיליון ₪. לשאלת היו”ר ח”כ אלסאנע האם התקציב מספיק להקנות לתלמידים דרכים להתמודד עם הפיתויים והאתגרים, השיבה גב` תירוש: הבעיה היא לא בתקציב , עוד לא מצאנו פתרון אולטימטיבי, שלטובתו אגייס את כל העולם. הייתי רוצה תקציב יותר גדול ליועצות. יש להשריש בקרב התלמידים מה ההבדל בין הלשנה לבין דווח שמציל חיים. רות לקט: פירטה את תוכניות המניעה העיקריות שהופעלו בשנת תשס”ב ושהפעלתן נמשכת בשנת הלימודים תשס”ג: התוכנית ”למוח אין חלקי חילוף”, תוכנית ניסויית בגני הילדים באשקלון, תוכנית עמיתים, תוכנית נ”ס (נגד סמים), תוכנית בית-הספר הבטוח, תוכנית למגזרים אחרים, אלכוהול, עישון, הכשרות ארציות והשתלמויות, הטיפול בבני נוער שכבר נפגעו. עוד הוסיפה: אנו לא יודעים מה המתכון האחד והיחיד. סנ”צ ד”ר סוזי בן ברוך: זו מכה לאומית קשה מאוד, פוגעת בחוסן הלאומי. אין מספיק קציני מבחן, אחוז החשיפה גבוה מאוד, אנו לא עומדים בפרץ, אין לנו כוח אדם, יש שילוב של הרשויות המקומיות, יש ועדות היגוי לנושא מסוים, כך למשל נוער וסמים , נוער ואלימות, יש תוכניות מערכתיות בשיתוף עם משרד החינוך, משרד הקליטה. לא מצאנו נוסחת קסם , תוכנית בסיסית מערכתית התמונה מאוד קשה נתון להמחשה 47% תיקים נפתחו לבני 17-18 , שעומדים לפני גיוס לצבא. הנגע קבל פן של חברותה. המשטרה קבלה על עצמה לטפל גם במניעה, כך למשל פרוייקט ”ספר והצל חבר” שמטרתו: ספר להורים, לחברים ליועצת בבית-הספר. המלצה: ללכת על תוכנית מערכתית הוליסטית גם מחוץ למסגרת הלימודים, פנינו לרשות למלחמה בסמים. חיים מסינג, מנכ”ל הרשות למלחמה בסמים: קיים שיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך. חייבת להיות קביעה ואכיפה מטעם משרד החינוך, לא יתכן שיהיה נתון לשיקולו של מנהל בי”ס כזה או אחר, אלא חייב להיות מוטמע בכל מערכת החינוך. נדרש שילוב כל הגורמים ביחד: משרדי ממשלה, ראשי רשויות , צבא, אכיפה אוניברסיטאות. אבי גור, נציג ארגון הורים ארצי: שאיפה להגיע לכל ילד ולכל הורה. צריך להכשיר הורים, מורים ומחנכים. מבקשים מהמשטרה לפתח את פרוייקט ”בי”ס בטוח”. אלכוהול- כל נושא רישוי העסקים דורש טיפול. יעל אורן,משרד העבודה והרווחה: שירות המבחן סובל מהעדר תקנים והקפאת תקנים מספר שנים, דבר המונע לתת תשובה מיידית. ח”כ טלב אלסאנע, יו”ר הוועדה סיכם ואמר: הוועדה ממליצה לכל הגורמים ובכלל זה למשרדי הממשלה השונים: חינוך, עבודה ורווחה, בטחון פנים והרשות למלחמה בסמים לגבש תוכנית מערכתית הוליסטית תוך שתוף פעולה שישלים אחד את השני וייתן תשובה הולמת. יש לגייס את ההורים. הוועדה מסכימה להמלצת חיים מסינג בדבר החובה להטמיע התוכניות של משרד החינוך ולאכוף ולפקח כך שבכל בית ספר תהיה פעילות. יש חשיבות להכשרת המורים וההורים ויועצות חינוכיות.
 

זהבה נ

New member
הסמים היום הם המלחה האמיתית מבית

מגיפת הסמים הקלים נמצאת כמעט בכל בית ספר תיכון ומתחילה להיכנס בצעדי ענק לבתי הספר היסודיים. בכלל בשנים האחרונות זו הפכה להיות מכת מדינה שאיש לא לוקח את האחריות למנוע ולטפל באותם נערים ונערות שחושבים שהם משתמשים בסמים קלים לא זה ממש לא כך ובמציאות העגומה לצערי גם לא נראה פתרון מתקרב. צר לי על כך מאוד.
 

doritmor

New member
שמעתי שהחוק התקבל, במה בדיוק

מדובר? האם זה משהו שקשור לילדים משולבים? מי שמע?
 
חוק שילוב ילדים מיחודים במערכת רגיל

מאבק שהחל ע"י הורי תסמונת דאון כולנו כהורים לילדים שתומכים בשילוב הילדים בעלי צרכים וקשיים במערכת החינוך הרגילה בנינו מודל כמו באוסטרליה שאומר שהסל הטיפולי והמשאבים אמורים לא ללכת לפי הגדרת כיתה אלא עם הילד זה השלב הבא אבל לפני כן תעד קודם היה ב- 88 היו המלצות לשילוב בחינוך הרגיל כאשר ההגדרות לא היו ממש חוק ולכן פרץ כל מני סעיפים כי לא הכניס הרבה בשר כך שכולם יכלו לומר שזה עדיין בחסד ולא בזכות כל השילוב הזה ואין כלים ואין כלים ולכן לא היתה מוטיבציה להערך עד הסוף וללמד מורים איך מבצעים שילוב מה רמת שינוי סביבה ושינוי כלים ע"מ לשלב הרבה מאבקים נקודתיים שכולנו יודעים מהיום יום היום חברתי תעדכן אותי ( היא בין אלו שהיו שם בכנסת כי היתה פעילה ) היה היום נסיון להעביר שילוב ילדים כחוק כמו בארה"ב אם יהיה חוק לא יהיה ניתן למנהלת לומר לא בא לה לעשות מאמץ!!!! עכשיו מאחר בישראל אתקשר מחר ונראה מה קורה !
 

זהבה נ

New member
חוק ילדים לקויי למידה בחינוך הרגיל

יזמו אותו קבוצת חברי כנסת והורי תלמידים לקויי למידה מפורום ארגוני הורים(ניצן,ביחד,טורט ועוד...), זה אמור לתת מענה לתלמידים שלא שייכים פרופר לחינוך המיוחד וללא עזרה גם לא לחינוך הרגיל. המצב הבלתי נסבל שקיים היום במערכת לא מספק את האוכלוסיה שציינתי, לכן, פעלו ויזמו את החקיקה הזו, לי מאוד חבל נקודה אחרת שהיות ואין תקציבים והאוצר מטרפד כל חקיקה, אסור לחברי הכנסת לחוקק חוקים שדורשים תקציבים(כי האוצר מתנגד כמובן),באו וגזרו מתקציבי החינוך המיוחד (שכבר היום לא מספיקים), על מנת לקדם את החוק הזה. בעירקון זה חוק מצויין וחשוב מאוד, אני בעד החקיקה הזו אבל לא על חשבון תקציבי חוק החינוך המיוחד. מקוה שיתקבל החוק (זה תהליך שהחל כבר לפני יותר משלוש שנים)ואת השינויים יערכו לאחר מיכן. שבת שלום,
 
למעלה