סדר העלאת מדפים.

david m

New member
סדר העלאת מדפים.

שלום , ב C152 מותר להמריא עם 10 מעלות מדפים . בהליכה סביב יוצא שאתה נמצא עם 30מעלות מדפים . שאלתי: מה סדר העלאת המדפים מ 30 ל 20 ומ 20 עד 10 . מ 10 ל 0 לימדו אותי שמעלים מעל 400 רגל . האם יש גובה מינימלי גם להעלאת המדפים מ 30 ל 20 ? מודה מראש לכל העונים. בברכה , דוד
 
מדפים ב"הלוך סביב"

המראה עם 10 מעלות הינה לשדה "קצר" או מכשול לאחר המראה (יש לעיין בכללים), בהרצליה השדה נחשב ל"קצר" בגלל מגבלות השטח והגובה שיש להגיע לפני הצולבת במיוחד במסלול 29. כאשר נמצאים בנחיתה וכבר ב-30 מעלות, ויש צורך ללכת סביב (בשיקולו של הטייס או בהוראת הבקר). יש לפתןח מנוע למקסימום (בעדינות, זאת אתה בודאי יודע ולא לשכוח הכנסת רגל ימין), ומיד להרים מדפים ל-20 מעלות, בכל גובה שהוא. אם המדפים היו כבר ב-20 אין לשנות המצב. (ב-30 מעלות הגרר גבוהה מאוד ולא יאפשר להגיע למצב של צבירת גובה או מה שנקרא נסיקה) רק לאחר ששיעור הנסיקה חיובי (מד שיעור נסיקה, ומד הגובה עולה) ניתן להעלות המדפים ל-10 מעלות, וכאן ל-0 רק בגובה המומלץ (בהרצליה ב300 מעפ"ש) (רצוי גם לא בזמן הפניה לצולבת).
 

laronpilot

New member
לימוד טיסה בהתכתבות...../images/Emo108.gif

דוד ידידי, שמעתי כל כך הרבה אופציות בנושא שאני ממליץ לך לא ללמוד טיסה בהתכתבות, אלא לקבל את חוות הדעת הסופית מהמדריך שלך. אחרי שתהיה טייס מנוסה מאד, תוכל לנסות כל מיני אפשרויות חדשות. כרגע תדבק לדרך שהמדריך שלך מלמד אותך. זה פשוט אחראי יותר. הליכות סביב ונחיתות בטוחות יפתח לרון
 

david m

New member
לא כדאי/לא צריך/אסור

יפתח שלום , אין ספק שזה מה שאני עושה , אבל כמו בכל נושא (לדוגמא:נחיתות עם מנוע בלי מנוע) יש מיגוון של דעות. האם אתה טוען שלחניך לא כדאי/לא צריך/אסור (נא הקף בעיגול את התשובה הנכונה) לשמוע דעות אחרות כל עוד לא קיבל את הרישיון ? בברכה דוידי מרדכי
 
המלצות !

לדוידי וכל ה"מאזינים" / משתתפים בפורום. בתשובתי אליך למעלה, ההתייחסות הינה תמיד על פי ידע כללי או ניסיון והינה בגדר המלצה. תמיד רצוי / כדאי ואפילו חובה להתייחס רק על פי מה שהיצרן או החוקה או גורם רשמי מפרסם, בעצם אלו נכתבים ע"י בעלי הניסיון ומתוך בקרה ולא על פי תחושות בלבד. לדעתי,(ויתקן אותי יפתח, אם אני טועה) יפתח רצה לציין כי הדעות בפורום אולי חשובות, אבל רק בגדר המלצות/טיפים והחלפות דיעה מתוך הניסיון. תמיד מקומם של המסמכים הרשמיים והמדריך הם הקובעים. והדברים אמורים לגבי כל נושא העולה באתר, במיוחד לגבי אלו של בטיחות טיסה. על שאלתך לעיל, תוכל למצוא בספר המטוס את הנוהל המדוייק. ההסבר שלי לקוח פחות או יותר משם ומתוך הניסיון. יורם
 
למעלה