סוגיה בניתוק משירות

moshecaspi

Active member
סוגיה בניתוק משירות

אתם מודיעים בדוא"ל לספק שירות על ביטול העסקה. לספק השירות אין את מספר הטלפון המעודכן שלכם אבל יש לו את כתובת הדוא"ל. הספק לא מפסיק את השירות וממשיך לחייב אתכם בטענה שלא הצליח להשיג אתכם בטלפון כלומר הוא לא ניסה לתקשר אתכם בערוץ התקשורת האלטרניטיבי שהוא הדוא"ל. הספק נותן שירות ללקוחות גם בדוא"ל. לצד מי לדעתכם יהיה שופט, לצד הספק או לצד הלקוח?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בלי קשר לנושא

בבית משפט בטורקיה פתח השופט.
התובע שיחד אותי ב 5000 ארו והנתבע ב 10000
התובע מתבקש להוסיף עוד 5000 כדי שאוכל לשפוט משפט צדק.
 

moshecaspi

Active member
סיפור נחמד

אבל אנחנו בישראל. אם היית השופט, במי היית תומך על סמך ידיעותיך המשפטיות?
 

9x9

New member
יכול להיות שהספק צודק

לא מתקבל על הדעת שמישהו ישלח הודעת מייל, ואז הספק ינתק את הלקוח
אם כך זה היה עובד, הייתי שולח 1000 הודעות מייל שינתקו 1000 לקוחות
לניתוק לקוח משרות, צריך לתת לספק אימות זיהוי של מבקש הניתוק
לשם כך יש צורך בקשר טלפוני, והדרישה לקשר כזה מוצדקת.
באותה מידה, לא יכול לקוח חדש להתקשר במייל לספק לצורך קבלת שירות
יתכן שטוב היה אילו הספק היה מודיע במייל שהניתוק חייב להיעשות בשיחת טלפון
אבל לא בטוח שחלה עליו החובה לעשות זאת.
 

dani666

New member
קרא את חוק הגנת הצרכן. אימות הזיהוי הוא חלק מההודעה.

 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא יודע מה שופט יפסוק

אבלזיהוי במייל טוב בדיוק כמו זיהוי טלפוני - אותן השאלות שלפיהן מזהים (ספרות אחרונות של כ.א, שם משפחה של האמא לפני הנישואין, חיית מחמד, בי"ס עממי וכו') יכולות להשאל במייל חוזר.
בנוסף יש לספק גם את הכתובת הפיזית כך שיכול לשלוח מכתב בדאר.
מעבר לכך אם לספק הכרחי קשר טלפוני הוא יכול לבקשך במייל חוזר להתקשר אליו טלפונית או למסור לו את מספר הטלפון שלך כדי שהוא יוכל להתקשר.
-
ושאלה נוספת חייבת להשאל - האם לאחר הודעת הניתוק במייל המשכת להשתמש בשרותי הספק או לא, במידה ולא המשכת ברור שאינך צריך לשלם.
 

moshecaspi

Active member
אני מסכים איתך ב-100%.

אם ספק השירות רוצה לקיים את החוק הוא יכול לחזור ללקוח במייל ולהודיע כרצונו. ספק השירות במקרה הזה לא ניסה להתאמץ ולחזור במייל למרות שהוא מספק שירות לקוחות כזה כי ריווחי יותר עבורו לא לנתק.

ולשאלתך, כמובן שלא המשכתי להשתמש בשירות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עכשיו, כששנינו מסכימים, נותר רק לשכנע את השופט

ואם תוכל לספר באיזה ספק מדובר
 

moshecaspi

Active member
הו-ט-נ-ט

בהמשך הסיפור הספק החדש גם שיחק איתי ולא סיפק את רוחב הפס התקין אז חזרתי אליהם כשלא ידעתי שלא ניתקו אותי ומכיוון שאני לא רואה הבדלים גדולים בין החברות. פניתי לפניות הציבור והסכום הוחזר. אבל הסיפור היה מכוער והנוהל הזה של "לא מנתקים" הוא נפוץ.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא נותר לי אלא לאחל לך

שלא תתקל בסיפורים מכוערים נוספים של אותה חברה.
כי יש הרבה כאלה
 

dani666

New member
אם חוק הגנת הצרכן רלוונטי לעסקה זו - טענה הספק אינה רלוונטית

החוק מחייב ניתוק על סמך משלוח ההודעה שלך (במספר אופנים). נקודה.
 

moshecaspi

Active member
הספק טוען:

ניסינו להשיג אותך בטלפון ולא הצלחנו כי מספר הטלפון לא היה מעודכן למרות שהסכם השירות מחייב אותך לעדכן ולכן לא נותקת.

וחוק הגנת הצרכן רלוונטי לעסקה.
 

moshecaspi

Active member
אני איתך ידידי

וכך גם אני ידעתי ולכן שלחתי את הודעת הניתוק.

העניין עם עסקים בארץ, כפי ששמתי לב, הוא להוסיף בהסכמי ההתקשרות תוספות לחוקי המדינה כך שיתאימו להם ומשפטים כמו: "הלקוח מסכים בזאת להסכם התקשרות זה".
 

dani666

New member
לא ניתן להתנות על חוק הגנת הצרכן. כל סעיף שגורע ממנו - ...

... אינו חוקי.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
השאלה היא אם בהודעה במייל שלחת להם את כל הפרטים הרלוונטיים

לצרכי הניתוק.
 

moshecaspi

Active member
הכל נעשה כחוק

לדעתי. ביטול עסקה כאשר הפרטים המזהים הם: שם, ת.ז., כתובת מייל.
 
למעלה