סוגיה לדיון פילוסופי ,מתוך המשנה
במסכת אבות כתוב בנושא של בין אדם לחברו: נוח לכעוס ונוח לרצות, יצא שכרו בהפסדו, קשה לכעוס וקשה לרצות, יצא הפסדו בשכרו קשה לכעוס ונוח לרצות, חסיד. נוח לכעוס וקשה לרצות, רשע. פרקי אבות, ה יא חשבתי לאחרונה על משמעות הדברים. במה לדעתכם התכוונו חז"ל בדברים אלו? אני לא מפנה לביאורים ופירושים לדברים אלו שאותם יש בשפע . אני שואל איך אתם הייתם מבינים אותם, סובייקטיבית למה מי שנוח לכעוס ונוח לרצות ,יצא שכרו בהפסדו? האם הוא מרוויח מזה שהוא מפסיד? איך? ומה אומר היפוך המילים , יצא הפסדו בשכרו , עבור מי ש"קשה לכעוס וקשה לרצות"?
במסכת אבות כתוב בנושא של בין אדם לחברו: נוח לכעוס ונוח לרצות, יצא שכרו בהפסדו, קשה לכעוס וקשה לרצות, יצא הפסדו בשכרו קשה לכעוס ונוח לרצות, חסיד. נוח לכעוס וקשה לרצות, רשע. פרקי אבות, ה יא חשבתי לאחרונה על משמעות הדברים. במה לדעתכם התכוונו חז"ל בדברים אלו? אני לא מפנה לביאורים ופירושים לדברים אלו שאותם יש בשפע . אני שואל איך אתם הייתם מבינים אותם, סובייקטיבית למה מי שנוח לכעוס ונוח לרצות ,יצא שכרו בהפסדו? האם הוא מרוויח מזה שהוא מפסיד? איך? ומה אומר היפוך המילים , יצא הפסדו בשכרו , עבור מי ש"קשה לכעוס וקשה לרצות"?